Менеджмент - Дикань Н.В. - НАВЧАЛЬНИЙ ТРЕНІНГ

Питання для самостійного вивчення

1. Теорія ієрархії потреб А. Маслоу.

2. Теорія потреб Д. Мак-Клелланда.

3. Теорія сподівань В. Врума.

Теми рефератів

1. Внесок українських учених у розвиток мотиваційних теорій.

2. Характеристика змістових теорій і теорій, що відображають процес винагородження.

3. Спільність і відмінність змістових теорій мотивації (теорії А. Маслоу, К. Алдерфера, Д. Мак-Клелланда, Д. Мак-Грегора).

4. Двофакторна теорія Ф. Герцберга, теорія справедливості С. Адамса: практичне застосування в організаціях

5. Системи морального стимулювання на українських підприємствах.

Запитання та завдання для самоконтролю

1. Поясність сутність функції мотивації.

2. Які вам відомі теорії мотивації?

3. Охарактеризуйте змістові теорії мотивації.

4. Розгляньте процесуальні теорії мотивації.

5. Спробуйте створити перелік потреб випускника вищого навчального закладу, який щойно отримав диплом і шукає роботу за фахом:

— які вимоги ставить він до майбутньої роботи?

— складіть структуру потреб і розподіліть їх за ступенем важливості.

Питання до семінарського заняття

1. Мотивація як загальна функція менеджменту.

2. Теорії мотивації.

І. Афоризми

Виберіть афоризм, в якому найповніше розкрито сутність теми.

"Хто думає, що втамує свої бажання, задовільнивши їх, той схожий на божевільного, який намагається гасити пожар соломою".

Персидське прислів'я

"Гроші судять! Гроші — критерій будь-якого таланту і будь-якої бездарності; лакмусовий папірець усіх явищ".

Л. Соболів

"Ніколи не проб'ється нагору той, хто не робить того, що йому кажуть, і той, хто робить не більше того, що йому кажуть".

Е. Карнегі

"Усе, що несправедливо, ображає нас, якщо не приносить безпосередньої вигоди".

Л. де Вовенарг

"Чим наполегливіше я працюю, тим стаю щасливішим".

Дж. Тербер

"Є тільки один спосіб примусити кого-небудь щось зробити. Лише один. Потрібно змусити людину захотіти зробити це. Запам'ятайте, інших способів немає".

Д. Карнегі

"Для того щоб генерал міг підтримувати свою репутацію, він має щедро платити і зразково карати, адже якщо він не платить солдатам вчасно, то не може карати їх відповідним чином, коли вони того заслуговують".

Н.МакіавеллІ

"Відкладене покарання ми завжди можемо виконати, але вже виконане ніяк не можна забрати назад".

Сенека

"Якщо винних немає, їх призначують".

О. Лебедь

"Якщо нам є чим себе дорікати, ми завжди знайдемо винних".

X. Ягодзиньский

"Якщо догана не допомогає, спробуйте оголосити подяку".

/. Гамазкова

"Суб'єктивізм — звичайна справа у процесі вишукування об'єктивних причин".

Л. Кумор

"Найглибшою властивістю людей є жагуче прагнення бути оціненим по заслузі".

У.Джеймс

"Три повчання дорівнюють образі".

О. Фюстенберг

"Я завжди радий навчатися, але мені не завжди до душі, коли мене повчають".

В. Черчілль

"Похвала, як вино, розкріпачує наші сили, але не п'янить".

Л. Буаст

"Хвалити людину варто в письмовому вигляді, а гостро критикувати потрібно по телефону".

Ч. Бічем

"Немала частина успіху — бажання його досягти".

Сенека

"Хто хоче, той і може".

М.Ф. КвінтІлліон

"Краще, щоб гравці були одружені та в боргах. Тоді в них з'являється мотивація".

Е, Банкс

II. Терміни і поняття

До кожного визначення доберіть відповідний термін або поняття:

а) зусилля, організаційні цілі й індивідуальна потреба;

б) вони мають фізіологічний характер і, як правило, вроджені, генетичні та закладені природою. Без їх реалізації людина не може існувати (їжа, сон, наявність притулку та ін.). Вони майже однакові, спільні для різних людей;

в) для них властивий чітко виражений індивідуальний характер;

г) процес спонукання, стимулювання себе чи інших (окремої людини або групи людей) до цілеспрямованої поведінки або виконання певних дій, спрямованих на досягнення власної мети або мети організації;

д) фізіологічне або психологічне відчуття нестачі в чомусь або комусь, переконання в тому, що чогось чи когось бракує;

е) усвідомлене відчуття нестачі, потреби в чомусь, яке має визначений напрям або шлях до вирішення;

є) відчуття досягнення результату, успіху, самоповаги, зміст і значущість виконаної роботи, компетенція, кваліфікованістьта ін.;

ж) усе те, що людина вважає цінним для себе, чого вона прагне досягти і чим би хотіла володіти;

з) вони ґрунтуються на поведінці людини і враховують її сприйняття та набутий досвід;

и) усе те, що пропонує працівникові організація за виконання службових обов'язків;

і) співвідношення між витраченими зусиллями Й отриманими результатами;

ї) очікування певних винагород або заохочень у відповідь на досягнутий рівень результатів;

й) передбачений ступінь відносного задоволення (незадоволення), що виникає внаслідок отримання певної винагороди.

1. Спонукання.

2. Вторинні потреби.

3. Очікування відносно витрат праці — результатів (ВП — Р).

4. Ключові поняття мотивації.

5. Первинні потреби.

6. Мотивація.

7. Потреба.

8. Зовнішні винагороди.

9. Внутрішні винагороди.

10. Валентність.

11. Винагороди.

12. Сподівання відносно результатів — винагород (Р — В).

13. Основні процесуальні теорії мотивації.

І. Афоризми
II. Терміни і поняття
III. Тести
IV. Твердження
V. Ситуаційні задачі
VI. Структурно-логічні схеми
VIІ. Кросворд
Тема 8. УПРАВЛІНСЬКИЙ КОНТРОЛЬ
8.1. Поняття контролю та його місце у системі управління
8.2. Види управлінського контролю
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru