Виберіть правильний варіант відповіді.
1. Мотивація — це:
1) процес спонукання, стимулювання себе чи інших до цілеспрямованої поведінки або виконання певних дій, спрямованих на досягнення власної мети або мети організації;
2) готовність людей докласти максимальних зусиль, щоб досягти організаційних цілей, що зумовлено здатністю цих зусиль задовольняти певну індивідуальну потребу;
3) відповіді 1) і 2) правильні;
4) відповіді 1), 2) і 3) неправильні.
2. У чому полягає сутність поняття "потреба":
1) усе те, що пропонує працівникові організація за виконання службових обов'язків;
2) усвідомлене відчуття нестачі, необхідність у чомусь, яке має визначений напрям або шлях до вирішення;
3) усе те, що людина вважає цінним, чого вона прагне досягти і чим би хотіла володіти;
4) фізіологічне чи психологічне відчуття нестачі в чомусь або комусь, переконання в тому, що чогось чи когось бракує?
3. Згідно із законом результату:
1) людина прагне повторити ту поведінку, що спричинила задоволення потреби й асоціюється з досягненням результату, і навпаки;
2) повна компенсація за витрачені зусилля, має відображати реальний внесок працівника в кінцеві результати діяльності організації;
3) робітник повинен мати бажання виконувати роботу, вміти її виконувати і мати для цього відповідні матеріали й обладнання;
4) коли людина усвідомлює потребу, це зумовлює стан цілеспрямованої поведінки, орієнтованої на досягнення конкретного результату.
4. Який вигляд має модель мотивації поведінки через потреби:
1) потреби — спонукання (мотиви) — дія — мета — можливий результат — потреби;
2) потреби — мета — спонукання (мотиви) — можливий результат — дія — потреби;
3) потреби — спонукання (мотиви) — можливий результат — мета — дія — потреби;
4) потреби — можливий результат — спонукання (мотиви) — мета — дія — потреби?
5. До вчених, які розвинули змістові теорії мотивації, належать:
1) Маслоу, Лоулер, Врум;
2) Герцберг, Портер, Алдерфер;
3) Маслоу, Мак-Клелланд, Врум;
4) Герцберг, Алдерфер, Мак-Клелланд.
6. Найвідоміша модифікація теорії потреб А. Маслоу — це:
1) теорія трьох потреб Д. Мак-Клелланда;
2) теорія очікування В. Врума;
3) теорія ЖВЗ К. Алдерфера;
4) двофакторна теорія Ф. Герцберга.
7. Теорія справедливості стверджує, що:
1) зростання рівнів потреб не відбувається по вертикалі вгору, можливо задоволення кожної окремої потреби незалежно від інших;
2) люди суб'єктивно визначають відношення отриманої винагороди до витрачених зусиль і зіставляють його з винагородою інших людей, які виконували аналогічну роботу;
3) потреби вищих рівнів не мотивують людину взагалі або мотивують частково доти, доки не задовольняться потреби нижчих рівнів;
4) якщо значення будь-якого з критично важливих для визначення мотивації чинників буде малим, то і мотивація буде слабкою, і результати праці низькими.
8. Хто з учених стверджував, що задоволення потреб має відбуватися за висхідною відповідно до ієрархії:
1) Ф. Герцберг;
2) В. Врум;
8) Д. Мак-Клелланд; 4) А. Маслоу?
9. У чому полягає сутність суми потреб конкретного працівника:
1) сукупність первинних потреб, що впливають на поведінку людини, яка займає певну посаду або відповідальна за виконання обов'язків у визначений термін;
2) комплекс первинних потреб і вторинних потреб, що впливають на поведінку людини, яка займає певну посаду чи відповідальна за виконання обов'язків у визначений час;
3) сукупність вторинних потреб, що впливають на поведінку людини, яка займає певну посаду або відповідальна за виконання обов'язків у визначений термін;
4) комплекс первинних і вторинних потреб, що впливають на поведінку колективу?
10. Хто розробив комплексну процесуальну теорію мотивації:
1) Л. Портер і Е. Лоулер;
2) К. Алдерфер;
3) А. Маслоу, Е. Лоулер, В. Врум;
4) В. Врум і Ф. Герцберг?
V. Ситуаційні задачі
VI. Структурно-логічні схеми
VIІ. Кросворд
Тема 8. УПРАВЛІНСЬКИЙ КОНТРОЛЬ
8.1. Поняття контролю та його місце у системі управління
8.2. Види управлінського контролю
8.3. Етапи та модель процесу контролю
8.4. Дисфункціональний ефект системи контролю
8.5. Основні характеристики ефективної системи контролю