Менеджмент персоналу - Мурашко M.I. - Додаток 4 Тест на визначення типу працівника в команді

І. Чим, на мій погляд, я можу бути корисний колективу?

1. Вмію швидко помічати нові можливості і використову­вати їх.

2. Можу успішно працювати з великим колом людей.

3. Генерування ідей є однією з моїх природних здібностей.

4. Маю здатність помічати в людях цінні риси, які можуть сприяти досягненню групової мети.

5. Завжди доводжу почату справу до кінця; працездатний.

6. Готовий тимчасово втратити популярність заради кінце­вого результату.

7. Можу обґрунтувати альтернативну пропозицію, не до­пускаючи упередженості і необ'єктивності.

ІІ. Властиві мені недоліки в груповій роботі.

1. Почуваюся ніяково під час зборів, якщо їхня структура і проведення недосконалі.

2. Великодушний до тих, чий погляд не дістав належної підтримки.

3. Багатослівний, якщо мова заходить про нові ідеї.

4. Через об'єктивний світогляд мені важко відразу та із за­хопленням приєднатися до колег.

5. Для користі справи можу бути авторитарним і деспотичним.

6. Не завжди буваю відвертим через надмірну чутливість.

7. Можу так захопитися ідеєю, яка спала мені на думку, що не спроможний стежити за тим, що відбувається навколо.

8. На думку колег, надмірно неспокійний, невпевнений.

ІІІ. Коли я разом з іншими беру участь у проекті, то:

1. Спроможний впливати на людей.

2. Моя пильність запобігає помилкам і недоглядам.

3. Готовий виступити, коли бачу, що час на зборах витра­чається марно і головна мета зникає з поля зору.

4. Можна розраховувати, що я запропоную що-небудь ори­гінальне.

5. Завжди готовий підтримати гарну пропозицію заради загальних інтересів.

6. Уважно стежу за передовими ідеями й останніми подіями.

7. Вважаю, що моє здорове судження допоможе ухваленню правильних рішень.

8. Відповідальний.

ІV. Для мене характерний такий підхід до групової роботи:

1. Не виявляю активності для того, щоб краще пізнати колег.

2. Можу взяти під сумнів чужий погляд або прийняти по­гляд меншості.

3. Можу аргументовано спростувати непідходящу пропо­зицію.

4. Вважаю, що спроможний здійснити план.

5. Здатний уникати тривіального і видавати що-небудь не­сподіване.

6. Будь-яку роботу доводжу до кінця.

7. Використовую контакти, наявні за межами групи.

8. Непохитний, коли приймаю важливі рішення.

V. Робота приносить мені насолоду, тому що:

1. Я із задоволенням аналізую ситуації і зважую всі мож­ливі варіанти.

2. Мені цікаво знаходити практичні вирішення проблем.

3. Мені приємно відчувати, що сприяю добрим взаємовід­носинам у колективі.

4. Наполегливий у прийнятті рішень.

5. Маю можливість зустрічатися з людьми, які можуть за­пропонувати що-небудь нове.

6. Спроможний переконувати людей діяти так, як вважаю за потрібне.

7. Я у власній стихії, де можу віддавати завданню всю увагу.

8. Мені подобається знаходити поле діяльності, яке вихо­дить за межі моєї уяви.

VI. Якщо я раптом одержую складне завдання, яке необ­хідно виконати за обмежений час і з незнайомими людьми:

1. Я хотів би усамітнитися і знайти спосіб зрушитися з мертвої точки перед розробкою стратегії.

2. Я готовий працювати з людиною, яка продемонструвала найкращий підхід.

3. Я знайшов би спосіб скоротити обсяг завдання, з'ясувавши, що кожний окремий працівник може більше зро­бити для його виконання.

4. Моя природна спритність допомогла б виконати завдан­ня вчасно.

5. Вважаю, що зберіг би спокій і здатність ясно мислити.

6. Я б цілеспрямовано просувався до поставленої мети, не­зважаючи на будь-який тиск.

7. Я був би готовий узяти на себе головну активну роль, побачивши, що справа не просувається.

8. Я почав би обговорення з метою пошуку нових ідей.

VII. Недоліки, які я зобов'язаний викорінювати, працюючи в групах.

1. Я здатний виявляти нетерпіння, коли хтось заважає просуванню вперед.

2. Інші можуть критикувати мене за надто аналітичний підхід і недостатню інтуїцію.

3. Моє бажання забезпечити належне виконання роботи може затримати процес.

4. Я достатньо легко втрачаю інтерес до проблеми і потре­бую нагадувань з боку активних членів групи.

5. Важкий на підйом, якщо мета не зрозуміла.

6. Іноді мені буває тяжко зрозуміти складні моменти, з якими доводиться стикатися.

7. Я свідомо вимагаю від інших того, чого не можу зробити сам.

8. Я втрачаю впевненість, стикаючись із справжньою опо­зицією.

Підрахунок балів

Ви одержуєте один бал за кожну відповідь, з якою ви згод­ні. Підрахунок усіх позицій за розділами потрібно робити в аркуші самоаналізу.

Умовні позначення:

П — пункт, ВП — впроваджувач, КО — координатор, ФР - формувальник, Ш - інноватор, ДС - дослідник, СПО - спо- стерігач-оцінювач, ЧК - член команди, ЗВ - завершувач.

Типові риси працівників, їхні позитивні якості і слабкості зведено в таблиці [57] (див. с. 396).


Тип праців­ника

Позна­чення

Типові риси

Позитивні якості

Допустимі слабкості

Впроваджувач

ВП

Консервативний, від­повідальний, його дії можна передбачити

Організаторські здібності, здоровий глузд, працездатність, самодис­ципліна

Недостатня гнучкість,

не схильний до неперевірених

ідей

Коорди­натор

КО

Спокійний, упевнений у собі, володіє собою

Здатність залучати всіх потенційних працівників за їхніми заслугами і без упередженості, об'єктивізм

Інтелектуальні можливості і творчі здібності не вищі за середні

Форму­вальник

ФР

Дуже напружений, відвертий, динаміч­ний

Бажання і готовність боротися з інерцією, неефективністю, самовдоволенням або самообманом

Схильність до провокування, дратівливість, нестриманість

Інноватор

Ш

Індивідуаліст, серйоз­ний, неортодоксальний

Геніальність, уява, інтелект, знання

Схильність витати в хмарах, нехтувати практичними деталями і протоколами

Дослід­ник

ДС

Екстраверт, ентузіаст, усім цікавиться

Здатність контактувати з людьми і вивчати все нове, можливість виконувати важкі завдання

Схильність втрачати інтерес, коли минає перша захоп­леність

Спосте­рігач- оцінювач

СПО

Тверезий, неемоційний, розважливий

Здоровий глузд, розважливість, витривалість

Не вистачає натхнення і здібностей до мотивації інших

Член команди

ЧК

Орієнтований на колектив, достат­ньо м'який, чуйний

Здатність знаходити спільну мову з людьми і реагувати на різноманітні ситуації, підтримувати дух колективу

Нерішучість у критичні моменти

Завершу­вач

ЗВ

Кропіткий, сумлін­ний, заклопотаний

Здатність доводити роботу до кінця, надавати їй закінченого вигляду

' Схильність хвилюватися через дрібниці, небажання залиши- ти що-небудь без нагляду /

Додаток 5 Тест: "Який Ваш творчий потенціал?"
Додаток 6 Зразки записів у трудових книжках відповідно до статей Кодексу законів про працю України
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ
ПЕРЕДМОВА
Розділ 1. ШЛЯХ ДО РИНКУ
1.1. Загальна характеристика основних рішень по управлінню в доринкову епоху та їх результативність
1.2. Характеристика директорів доринкового і перехідного етапів
1.3. Оцінка адекватності організаційно-правових структур та методів управління ринковим умовам
1.4. Особливості функціонування підприємства (фірми) в умовах ринку
1.4.1. Рушійний механізм ринкової економіки
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru