Усі Ваші сильні сторони повинні застосовуватися в обраному Вами бізнесі, а слабкі сторони не впливати на результат. Якщо у Вас гарний художній смак і Ви чудово малюєте, то Вам не варто займатися будівництвом, тому що для нього дуже важливим є організаторські здібності, краще відкрити дизайн-салон. Якщо Ви некомунікабельні, то Вам не варто займатися торгівлею, але виробництву пиломатеріалів некомунікабельність заважати не буде. Вирішіть, яка діяльність Вам до душі, тому що Вам прийдеться присвячувати саме їй більшість свого часу та зусиль.
2. Досвід та вміння
Найкраще розвивати той вид діяльності, в якому у Вас вже є певний досвід, знання, навички. Багатьох помилок, які допускають підприємці на початковій стадії, можна уникнути. Один із способів - поспілкуватись з власниками існуючих підприємств щодо їх досвіду становлення бізнесу.
3. Загальну економічну ситуацію
Особливості стану ринку роблять більш прибутковими і зростаючими окремі види бізнесу. І Наприклад, великий попит на нові квартири і високі темпи будівництва нового житла об'єктивно розширюють ринок побутової техніки (холодильників, пральних машин і ін.) і меблів, тому що переїзд у нову квартиру звичайно супроводжується покупкою нових меблів і побутової техніки. У той же час скорочення народжуваності зменшує попит на освітні послуги для дітей і збільшує конкуренцію на цьому ринку.
4. Обраний ринок
Окрім того, що Ви, як підприємець, вмієте і можете щось робити, важливо проаналізувати, які потреби існують у потенційних споживачів і чи зможуть Ваші товари або послуги їх задовольнити; чи будуть потрібними продукти Вашої діяльності та чи захочуть покупці їх купувати. Подумайте, що б саме хотіли придбати люди, але не можуть - тому що ніхто їм цього не пропонує. Насправді потреби потенційних споживачів не так легко виявити. Тому перед тим, як почати свою діяльність, варто проробити портрет потенційного споживача, на якого Ви розраховуєте: який його дохід, чому він надає перевагу, які в нього мотиви для придбання послуг чи товарів, що викликає антипатію тощо. Проведіть невелике дослідження обраного ринку для оцінки обсягів продажу, переваг покупців. Провести його можна у виді анкетування, вільних бесід або спостереження за потенційними клієнтами і конкурентами.
5. Насиченість конкурентами
По можливості не копіюйте чужий бізнес, кращим варіантом є створення власної ніші на ринку, а знайти її можна лише аналізуючи існуючі потреби споживачів та існуючі пропозиції на ринку. Звичайно, найкраще починати бізнес на ринку, який хоча б перший час буде досить вільним. Краще вибирати вид бізнесу, що недавно зародився, споживачі тільки-но про нього довідалися й у даний момент можна прогнозувати великий ріст ринку. На зростаючому ринку усім місця вистачає і конкуренція невисока.
Не варто вважати, що Вам удасться зробити що-небудь краще за конкурентів без особливих передумов. Ви не зможете зробити ціни нижчими, якщо Ви не володієте якою-небудь унікальною технологією щодо зниження витрат. Проте більшість бізнес-ідей можна трохи модифікувати, щоб зробити їх більш перспективними. Наприклад, продаж канцтоварів може здатися не особливо успішним бізнесом, однак, якщо вдасться розмістити торговельну точку у ВУЗІ або в будинку з великою кількістю офісів, то оцінка перспектив істотно покращиться.
6. Доступ до ресурсів
Під ресурсами слід розуміти не лише гроші, але й наявність потрібного обладнання, приміщення, людей, які будуть працювати разом з Вами, йдучи до спільних цілей, сировини або товарів. Доступ до кращих ресурсів може бути суттєвою перевагою перед існуючими конкурентами.
Значну роль у формуванні стимулів підприємницької діяльності відіграють її умови та принципи.
5. Насиченість конкурентами
6. Доступ до ресурсів
2.3. Умови та принципи підприємництва
2.4. Суб'єкт підприємництва
2.5. Права та обов'язки підприємців
Права підприємця
Обов'язки підприємця
2.6. Сутність і структура економічної власності
Основні типи та форми власності підприємств