1. | Що ви хочете робити? |
2. | Які ваші цілі? |
3. | Якому виду бізнесу ви надаєте перевагу? |
4. | Що ви робите у вільний час? |
5. | Якими технічними уміннями ви володієте? |
6. | Що інші думають про ваші здібності? |
7. | Це основна робота або підробіток? |
8. | Чи є у вас комерційно вигідне хобі або захоплення? |
9. | Скільки у вас грошей? |
10. | Як ви профінансуєте ваші ідеї? |
Просівання бізнес-ідей
Кожний, хто хоче почати свій бізнес повинен знайти підходящу можливість. Не всі ідеї застосовні. Ідея повинна бути досліджена й оцінена логічним і системним методом, відомим як "просівання", для того, щоб виявити і вибрати найбільш підходящу ідею, що має найбільші шанси на успіх на ринку.
Просівання дозволяє виявити кращу ідею за наступними параметрами:
o Дозволяє прийняти розрахований ризик.
o Виключає нездійсненні ідеї.
o Розраховує об'єктивність ідей.
o Виявляє реальні можливості.
Крок 1: Вивчення трьох найкращих ідей
Коли ви розробили кілька ідей, необхідно вибрати три найбільш перспективні. Наступна таблиця пропонує вам досліджувати ці три ідеї по основних питаннях для з'ясування найкращої.
Крок 2: Переваги і недоліки кожної ідеї
Після поверхневого вивчення кожної з трьох ідей важливо виявити переваги та недоліки кожної.
Крок 3: Просівання можливостей
Усі нові бізнес-ідеї, незалежно від того, наскільки привабливо вони виглядають на папері, повинні пройти критичну оцінку до впровадження на практиці.
В ідеалі, просівання допомагає з'ясувати, яка з ідей має найбільший потенціал, вигідна економічно на існуючому ринку, і здатна принести бажаний прибуток. На доходи підприємства впливають нові фактори, і просівання допомагає них ідентифікувати і проаналізувати до впровадження ідеї у виробництво.
Особистісні якості
Щасливі підприємці це ті, хто почав свій бізнес, що відповідає їх здібностям, умінням, інтересам і - саме головне - їх захопленням. Задайте собі наступні питання:
Ринкові умови
Якщо ви невпевнені, що ринок досить великий, то нема чого йти в бізнес. Дайте відповіді на наступні питання:
Конкуренти
Ігнорування конкурентів, навіть потенційних - це одна з помилок, що безпосередньо впливають на життєздатність бізнес-ідеї. Дайте відповіді на наступні питання:
Технологія
Технологія, якщо вона необхідна для вашого бізнесу, повинна бути вивчена, тому що цей аспект вимагає великих капіталовкладень і життєво важливий для конкурентноздатності товару/послуги. Дайте відповіді на наступні питання:
Ризик
Гарна бізнес-ідея котирується високо, якщо вона має на увазі малий ризик, або ризик може бути мінімізований. Ступінь ризику можна оцінити, відповівши на наступні питання:
Життєздатність
Підприємець повинний з'ясувати, у скільки йому обійдеться почати бізнес. Наступні питання допоможуть вам вирішити чи досить у вас грошей, щоб почати бізнес:
Після ознайомлення з усім перерахованим вище ви можете зробити крок (4)
Крок 4: Матриця просівання ідей.
Досліджуючи переваги бізнес-ідеї, необхідно виразити результати в цифровій формі.
Головною причиною застосування матриці просівання ідей, є виявлення можливостей, що можуть бути успішні. Матриця просівання ідей-це інструмент, що базується на найбільш істотних питаннях. Використовуйте матрицю просівання ідей для виявлення найбільш життєздатних бізнес-ідеї. Дайте відповіді на питання матриці, оцінюючи кожну ідею:
Крок 5: Карта орієнтування.
Ви вже пройшли кроки в просіванні трьох бізнес-ідей. Ви виключили дві з них і тепер можете сконцентруватися на найбільш перспективній з них. Щоб переконатися, що ця бізнес-ідея реально найбільш життєздатна, використовуйте карту орієнтування. Вона може бути використана для визначення контурів вашої ідеї. Створіть свою карту, що повинна включати наступні складові (рис.6.10):
Рис. 6.10. Складові реалізації бізнес-ідеї
Крок 6: Висновки
У вас може бути багато бізнес-ідей, але не усі з них досить гарні і життєздатні. Порівняйте їх і зважте кожну.
Після того, як ви виявили найбільш перспективну бізнес-ідею, ви повинні провести подальші дослідження, щоб втілити ідею в життя.
6.2.3. Попередження розповсюджених помилок
Чому бізнес прогоряє? Успіх у бізнесі не гарантований. Насамперед, він залежить від прозорливості й організованості власника. Починати малий бізнес завжди ризиковано, а шанси на успіх невеликі. Згідно U.S. Smail Business Administration, більше 50% заново створених підприємств малого бізнесу розоряються в першому ж році, а 95% - у наступні п'ять років.
У книзі Smail Business Management Майкла Эймса, називаються такі причини краху малого бізнесу:
Помилки впровадження бізнес-ідеї
1. Не кожна ідея перспективна і може мати успіх.
2. Не дозволяйте іншим вирішувати, яким вам бізнесом займатися.
3. Висновок про те, що відсутність конкуренції це круто - помилковий.
4. Не шукайте тільки революційні ідеї.
5. Не копіюйте сліпо існуючий бізнес.
6. Бізнес повинний збігатися з особистими цілями.
7. Не починайте бізнес без планування.
Помилки початківців
1. Погане місце розташування.
2. Неадекватний товар.
3. Недостатній капітал.
4. Поганий менеджмент запасів.
5. Надлишкові інвестиції в основні засоби.
6. Погані кредитні умови.
7. Несподіваний ріст бізнесу.
8. Неофіційні контракти.
9. Поганий менеджмент персоналу.
10. Погана організація продажів.
11. Недостатній досвід.
12. Відсутність досліджень ринку.
13. Використання в особистих цілях засобів бізнесу.
14. Недооцінка конкурентів.
15. Незнання бажань клієнта.
16. Погане ціноутворення.
17. Недостатня увага до грошового потоку.
18. Погана організація праці.
Помилки впровадження бізнес-ідеї
Помилки початківців
6.3. Форми й принципи створення власної справи
1. Занадто швидке оформлення бізнесу
2. Недостатнє дослідження ринку
3. Посилене використання послуг юриста
4. Занадто великі фінансові витрати на оргтехніку й облаштування офісу
6.4. Засновницькі документи та їх підготовка
6.4.1. Підготовка установчих документів підприємства