На відміну під місцевих податків, які мають індивідуально безвідплатний характер, місцеві збори стягуються за надання платникам певних послуг. Місцеві збори встановлюються органами місцевого самоврядування в тому ж порядку, що і місцеві податки (крім збору за проїзд автотранспорту, що прямує за кордон територією прикордонних областей, який встановлюється обласними Радами народних депутатів) і зараховуються в повній сумі до бюджетів місцевого самоврядування.
Вичерпний перелік місцевих зборів - в Декреті Кабінету Міністрів України від 20 травня 1993 р. "Про місцеві податки і збори" і Законі України "Про систему оподаткування".
Готельний збір стягується адміністрацією готелів та установ готельного типу при реєстрації осіб, які в них проживають, в розмірі до 20% добової вартості найманого житла без додаткових послуг.
Збір за парковку автотранспорту сплачують юридичні особи та громадяни, які паркують автомобілі в спеціально обладнаних або відведених для цього місцях. Розмір збору - не більше 3% неоподатковуваного мінімуму доходів громадян за одну годину стоянки.
Ринковий збір справляється з юридичних осіб і громадян, які реалізують сільськогосподарську продукцію та інші товари, за торгові місця. Граничний розмір збору - для громадян 20% неоподатковуваного мінімуму, а для юридичних осіб-3 неоподатковуваних мінімуму доходів громадян за кожен день торгівлі.
Збір за видану ордера на квартиру сплачується за послуги, пов'язані з видачею документа, що дає право на заселення квартири, і не повинен перевищувати 30% неоподатковуваного мінімуму доходів.
Власники собак, які проживають у будинках державного і громадського житлового фонду та приватизованих квартирах, щорічно сплачують збір за утримання собак у розмірі не вище 10% неоподатковуваного мінімуму доходів за кожну собаку.
Громадяни, які прибувають у курортну місцевість, сплачують курортний збір, що не може перевищувати 10% неоподатковуваного мінімуму доходів.
Збір за участь у бігах на іподромі стягується за кожного коня, виставленого юридичними особами та громадянами на змагання комерційного характеру. Граничний розмір збору -до 3 неоподатковуваних мінімумів доходів за кожного коня.
Збір за виграш на бігах справляється у розмірі не ви ніс 6% від суми виграшу з осіб, які ви фали у грі на тоталізаторі на іподром і. Особи, які беруть участь у грі на тоталізаторі на іподромі, сплачують збір у вигляді відсоткової надбавки до плати, визначеної за участь у грі (до 5% від суми надбавки).
Юридичні особи і громадяни, які мають дозвіл і використовують місцеву символіку з комерційною мстою сплачують збір за право використання місцевої символіки. Розмір збору не повинен перевищувати з юридичних осіб - 0,1% вартості виробленої продукції, виконаних робіт, наданих послуг з використанням місцевої символіки, з громадян - 5 неоподатковуваних мінімумів. Спільні підприємства можуть придбати ліцензію на право використання місцевої символіки.
Збір за право на проведення кіно- і телезйомок вносять організації, які проводять зйомки, що потребують від місцевих органів державної виконавчої влади додаткових заходів. Розмір збору не може перевищувати фактичних витрат на проведення зазначених заходів.
Юридичні особи і громадяни, які мають відповідний дозвіл та займаються такою діяльністю, сплачують збір за проведення аукціонів, конкурсного розпродажу і лотерей, виходячи з вартості заявлених до аукціону чи розпродажу товарів або суми, на яку випускається лотерея. Ставка збору не повинна перевищувати 0,1 % від вказаної вище вартості.
За проїзд автотранспорту, що прямує за кордон, територією прикордонних областей стягується збір у розмірі 0,5 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян - з громадян і юридичних осіб України, та від 5 до 55 дол. США з усіх інших осіб.
При видачі дозволу на торгівлю у спеціально відведених для цього місцях з юридичних осіб і громадян стягується збір у розмірі до 20 неоподатковуваних мінімумів для суб'єктів, що здійснюють постійну торгівлю, і одного неоподатковуваного мінімуму доходів в разі одноразової торгівлі.
Питання про конкретні ставки зборів та пільги платникам вирішується місцевою Радою, яка приймає рішення про запровадження того чи іншого збору на своїй території.
Безумовно, місцеві податки відіграють значну роль у забезпеченні фінансування соціальної інфраструктури, розвитку комунального господарства, наданні безплатних благ і послуг населенню. Є підстави стверджувати, що на сьогодні це об'єктивно необхідний елемент фінансової систем держав. Загалом можна дійти висновку, що еволюція місцевих податків пройшла певний шлях і на сьогодні вони є значним фінансовим підґрунтям для місцевого самоврядування.
11.1.7. Оподаткування за вилами податків.
11.1.7.1. Податок на прибуток підприємств
11.1.7.2. Податок на доходи фізичних осіб
11.1.7.3. Податок на додану вартість
11.2. Оподаткування фізичних осіб як складова податкової системи
11.3. Оподаткування підприємств
11.3.1. Загальна система оподаткування
11.3.2. Спрощена система оподаткування або сплата єдиного податку
Звітність