Педагогіка - Максимюк С.П. - Тема 4. Нові тенденції в розвитку теорії і практики освіти й виховання в Україні. Стратегічний менеджмент освіти України

1. Найзначніші показники кризового стану виховання молоді.

2. Реформування освіти в Україні на різних рівнях.

3. Зміна мети та кінцевих цілей виховного процесу.

4. Кваліметричне вимірювання ступеня гармонійності розвитку учня.

Література: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10, 58, 62, 70, 158, 163, 164.

1. Найзначніші показники кризового стану виховання молоді

Сучасне реформування освіти й виховання відбувається у глибоко кризовому соціумі. Організація, зміст, форми та методи виховання швидше базуються на негативному, тобто кожен з учасників процесу добре уявляє собі, від чого потрібно відійти, і нечітко, а інколи й зовсім не уявляє, до чого треба просуватися. Це перший момент.

Другий — те, що, цілком справедливо й закономірно зосереджуючи увагу на висуненні, обгрунтуванні й закріпленні нового змісту освіти, Освітніх стандартів як першочергового завдання реформування освіти, ми значною мірою націлюємо її на розвиток інтелекту дитини, як і весь особистісно орієнтований підхід, і нерідко не враховуємо в цьому процесі формування морального, етичного потенціалу особистості.

Третій значний компонент кризового стану освітнього простору, а отже, і виховання, полягає в тому, що простір поділений нині за певними потоками, між якими існують протиріччя. Висунення на передній план нових типів навчальних закладів, ідей формування національної еліти, закладів для обдарованих (що здебільшого є свідченням матеріальної забезпеченості батьків) відкинуло назад, залишило поза увагою загальноосвітню школу як найбільш масовий навчально-виховний заклад. Інформаційне педагогічне поле, що існує в Україні, приділяє мало уваги цій школі, процесам, що в ній відбуваються. Загальноосвітня школа залишається на периферії нашої педагогічної свідомості, тому стан справ у ній сягає нижче критичної позначки.

Крім того, сьогодні стає системою, коли школа ігнорує початковий етап прилучення дитини до знань. Від початкового етапу, від форм, засобів і методів прилучення дитини до шкільної культури багато в чому залежить напрям формування особистості, "радість пізнання", успіх у ініціації її до культури. Цей процес є ще одним, усвідомленим далеко не всіма, свідченням кризового стану освіти.

Четвертий, найзначніший показник кризового стану виховання. Сьогодні школа, вищі навчальні заклади є далеко не визначальними джерелами, чинниками процесу виховання. Нині ситуація така, що правомірно говорити про глибоку моральну кризу всього суспільства, а не лише молоді. Зростання злочинності перевершило вже всі можливі межі. Негативні емоції, ненависть, злоба, заздрощі, агресія — типові для повсякденного життя. Експлуатація інститутів сексу в засобах масової інформації, а також різних форм насилля, жахів і страхів, апологія стихійного й ірраціонального в людині прямо екстраполюються на дитину, вживлюються в її психіку, яка вважає цей стан нормальним, бо іншого не знає: вона вже виросла в деформованому, зміщеному, "неправильному суспільстві".

Ці чинники, хочемо ми того чи ні, значно більше впливають на дітей, молодь, ніж учитель, викладач, який з легкістю полишає дітей у будь-якій ситуації, керуючись особистими інтересами, вимогами, правами й заручаючись при цьому підтримкою батьків, котрим здебільшого також нині не до виховання.

Ця апокаліптична картина не закликає до того, щоб опустити руки й нічого не робити. Бо діти ростуть сьогодні, і виховання не можна відкласти на "потім", коли будуть створені більш або найбільш сприятливі умови — економічні, соціальні, політичні та й педагогічні. І нині багато вчителів, директорів шкіл, науковців самовіддано працюють задля виховання дітей та молоді й досягають хороших результатів.

1. Найзначніші показники кризового стану виховання молоді
2. Реформування освіти в Україні на різних рівнях
3. Зміна мети та кінцевих результатів виховання
4. Квалімєтричне вимірювання ступеня гармонійності розвитку учнів
Висновки
Тема 5. Інноваційні педагогічні технології на зламі тисячоліть
Вступ. Нові підходи до управління освітою
1. Визначення педагогічної інновації та педагогічної технології; перелік інновацій
2. Нові технології навчання та виховання
3. Суть, передумови та етапи становлення системи розвивального навчання
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru