Сьогодні, у закладах освіти України проходять апробацію такі інноваційні педагогічні технології: Модульно-розвивальне навчання, автор А.Урман; Педагогіка життєтворчості — І.Єрмаков; Школа діалогу культур — В.Біблер; Екологія і діалектика — Л.Тарасов; Довкілля — В.Ільченко; Система розвивального навчання — Л.Занков та ін. (Рідна шк. — 2001 р. — № 2. — С. 18—19). Про суть цих та інших технологій читайте:
1. Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності // Освіта України. — 2001 р. — № 6. — С. 17—18.
2. Баханов К. Шляхи інноваційного навчання // Історія в школах України. — 1999. — № 4. — С. 19—25.
3. Баханов К. Що таке технологія навчання // Шлях освіти. — 1999. — № 3. — С. 23—25.
4. Блакитна Т. Технологія розвитку: Школа життєтворчості в дії // Завуч. — 2000. — № 3. — С. 14.
5. Безлюдна Н. Про методику розвивального навчання // Початкова школа. — 1998. — № 9. — С. 21—22.
6. Болсун С. Модель ідеального вчителя // Рідна шк. — 1999. — № 2. — С. 55—59.
7. Болюбаш Я. Реформування педагогічної освіти: концептуальні засади // Рідна школа. — 1999. — № 1. — С. З—4.
8. Буркова Л. Технології в освіті // Рідна шк. — 2001. — № 2. — С. 18—19.
9. Бурова А. Педагогічні інновації в дошкільній освіті // Дошкільне виховання. — 1999. — № 7. — С. 5—7.
10. Вишневська Н. Головні тенденції реформування шкільної освіти в країнах Європи (80—90 роки XX ст.) // Нова педагогічна думка. — 1999. — № 1. — С. 71—75.
П.Гаврилюк О. Нові технології навчання — ефективний шлях забезпечення високої кваліфікації спеціалістів // Рідна шк. — 1998. — № 6. — С. 68—71.
12.Головко О. Экологическая педагогика? Да! // Учитель. — 2000. — № 2. — С. 15—16.
13. Даниленко Л. Інноваційна освітня діяльність // Освіта. — 1998. — 5—12 серпня. — С. 4.
14. Даниленко Л. Інноваційна педагогіка: до практики через теорію // Директор школи, ліцею, гімназії. — 2001. — № 1. — С. 36—38.
15.Дахин А. Педагогическая технология: мониторинг успешности и эффективности учебной работы // Школа технологии. — 1999. — № 1—2. — С. 39—41.
16.Завадський І. Інформаційні освітні технологи // Директор школи. — 2001. — № 4. — С. 4—5.
17. Крамаренко С. Тут на уроках немає нудьгуючих дітей / Дніпропетровська школа вільного розвитку: з досвіду роботи // Освіта України. — 2001. — № 6. — С. 20—21.
18.Кривченко О. Міркуй глобально, дій локально: міжнародний статус модульно-розвивальної системи: Нові педагогічні технології // Освіта. — 1998. — 3—10 червня. — С. 7.
19.Ловенко О. Нова освітня технологія: / Модульно-розвивальна система "її рідна школа". — 1998. — № 10. — С. 5—6.
20. Мазур Л. Виховні аспекти "педагогічної технології" // Директор школи. — 2000. — №2. — С. 1,4.
21.Максимюк СП. Сучасний передовий педагогічний досвід. — Рівне, 1999.
22.Матвієнко П. Орієнтир на освітні технології // Початкова школа. — 2000. — № 1. — С. 3—4.
23. Нові педагогічні технології для учнів та вчителів // Все для вчителя. — 1999. —№ 17—18. — С.32—33.
24. Нові технології навчання та виховання // Все для вчителя. — 1999. — № 6. — С. 10—13.
25.0вчарук О. Основні напрями інноваційних процесів у початковій освіті європейських країн // Шлях освіти _
1999. — № 2. — С.19—20.
26. Підласий І., Підласий А. Педагогічні інновації // Рідна шк. — 1998. — № 12. — С. 3—17.
27. Пономарьова В. Використання нових інформаційних технологій у школі. // Все для вчителя. — 1999. — № 17—18 — с. 35—38.
28.Саранцев Г. Теория, методика и технология обучения // Педагогика. — 1999. — № 1. — С. 19—24.
29.Сбруєва А.А. Порівняльна педагогіка: Навчальний посібник. — Суми, 1999.
30.Удод О. Модульно-розвивальна система в контексті соціокультурної переорієнтації освіти // Рідна шк. — 1998. — № 10. — С. 8—10.
Питання для самоконтролю
1. У чому полягає демократична суть організації народної освіти в Україні?
2. Як здійснюється система управління народною освітою в Україні?
3. Познайомтеся в школі з перспективним і річним планами роботи і дайте їм короткі характеристики.
4. Дайте порівняльну характеристику діяльності директора, заступника директора школи з навчальної роботи і заступника директора з виховної роботи.
5. Які особливості управління і керівництва в різних навчально-виховних закладах (гімназіях, ліцеях, ПТУ)?
6. Як організовується в школі контроль за роботою вчителів і учнів? Назвіть найважливіші критерії оцінки роботи школи.
7. З якою метою організовується методична робота в школі? У яких формах вона проводиться?
8. Як здійснюється підвищення кваліфікації вчителів у школі і поза нею?
9. Як проводиться атестація педагогічних кадрів?
10. У чому полягає науковий підхід до організації методичної роботи?
11. Яку роль відіграє педагогічна наука в удосконаленні навчально-виховного процесу?
12. Вивчіть стан та проведіть дослідження з проблем утілення в навчально-виховний процес досягнень психолого-педагогічної науки.
13. Дайте самостійну оцінку діяльності вчителя.
14. У чому полягає суть передового педагогічного досвіду?
15. Якими особливостями відрізняється досвід учителів-новаторів?
16. Назвіть критерії передового і новаторського педагогічного досвідів.
17. Що являє собою система роботи з формування і впровадження передового педагогічного досвіду?
18. Ознайомтесь у школі, де ви проходите педагогічну практику, з досвідом роботи передового вчителя, підготуйте повідомлення на семінарське заняття.
19. Вивчіть досвід роботи передових учителів за матеріалами педагогічної преси.
Додатки
Додаток 1 Тематика курсових робіт
Додаток 2 Питання до заліків і екзаменів
Додаток 3 Практичні завдання до семінарських занять, заліків і екзаменів
Додаток 4 Навчальний план загальноосвітньої школи
Додаток 5 Цикл управління процесом упровадження рекомендацій науки в практику навчання й виховання в школах Рівненщини
Додаток 6 Критерії 12-бального оцінювання навчальних досягнень учнів
Додаток 7 План-конспект вивчення досвіду роботи класного керівника
Список використаної та рекомендованої літератури