Педагогіка - Пальчевський С.С. - Умови здійснення інноваційної освітньої діяльності в Україні.

Інноваційна освітня діяльність в Україні передбачена Концепцією державної інноваційної політики (¡997) та проектом Положення "Про порядок здійснення інноваційної діяльності у системі освіти" (1999). Відповідно до них освітньою інновацією є вперше створені, удосконалені або застосовані освітні, дидактичні, виховні, управлінські системи, їхні компоненти, що суттєво поліпшують результати освітньої діяльності. Такі системи чи їхні компоненти повинні піддаватися експериментальній перевірці з метою виявлення продуктивності та можливості застосування у широкомасштабному освітньому просторі.

Інноваційна освітня діяльність можлива на трьох рівнях: всеукраїнському, регіональному, на рівні окремого навчального закладу. У першому та другому випадках інноваційна ініціатива її автора або творчого колективу починає реалізовуватися шляхом складання заявки на проведення експерименту, наприклад, всеукраїнського рівня, та її подання до Президії АПН України. Вона має містити: 1) інформацію про її автора чи авторів; 2) формування теми дослідно-експериментальної роботи; 3) визначення її мети, завдань, гіпотези; 4) короткий опис інновації; 5) визначення термінів та етапів проведення експерименту; 6) визначення бази його проведення; 7) опис наявного і потрібного забезпечення: організаційного, науково-методичного, дидактичного, кадрового, матеріально-технічного, фінансового; 8) пропозиції щодо змісту і термінів здійснення контролю за ходом експерименту. До такої заяви додаються: І) підтвердження згоди на проведення експерименту навчальними закладами, а також органами управління освітою, яким вони безпосередньо підпорядковані; 2) експериментальні навчальні плани, програми, книги (інші рукописи), за якими здійснюватиметься навчально-виховний процес; 3) інші експериментальні матеріали.

Після отримання висновку експертної комісії про доцільність проведення експерименту автор заявки подає програму дослідно-експериментальної роботи на затвердження до відповідного органу управління освітою або до Президії АПН України. За умови позитивного висновку експертної комісії визначається база проведення експерименту, характер і межі змін у діяльності загальноосвітнього навчального закладу, остаточні терміни проведення експерименту, його кошторис, особи, відповідальні за проведення експерименту і його результати, їхні повноваження щодо контролю за ходом дослідно-експериментальної роботи.

На період проведення експерименту відповідний орган управління освітою надає навчальним закладам право вносити передбачені програмою дослідно-експериментальної роботи зміни у зміст освіти, методи й форми організації навчання та виховання, режим роботи навчального закладу, систему управління ним, штатний розпис (право вводити додаткові штатні одиниці), форми комплектування кадрів і оплати їхньої праці (право доплати до посадових окладів і ставок працівникам, які виконують експериментальну роботу). Загальний контроль за ходом експерименту всеукраїнського або регіонального рівнів здійснює орган управління освітою, що видає наказ про його проведення, а контроль за ходом експерименту, що проводиться за наказом, виданим на підставі відповідного подання Президії АПН України, здійснюється Міністерством освіти і науки спільно з АПН України.

Розповсюдження інновацій в освіті забезпечується доступом до них освітян шляхом: а) зберігання інформації; б) поширенням інформації про інновації; в) підготовки освітян до застосування інновації. Розповсюдження інновації у системі освіти відбувається за рішенням Міністерства освіти і науки України. Таке рішення приймається за підсумками апробації нововведень. Апробації, яка проводиться на всеукраїнському та регіональному рівнях, підлягають не лише інновації, розроблені у системі освіти України, а й ті, які розроблені в інших галузях народного господарства або за кордоном.

Інноваційна освітня діяльність на рівні загальноосвітнього закладу.
Принципи розбудови інноваційної педагогічної системи загальноосвітнього закладу.
Принцип природовідповідності.
Принцип культуровідповідності.
5.3. Методична робота у загальноосвітньому закладі
Значення методичної роботи для підвищення рівня педагогічної майстерності вчителя.
Зміст та форми методичної роботи у загальноосвітньому закладі.
Форми методичної роботи.
Індивідуальні консультації.
Наставництво.
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru