1. Провести теоретичне дослідження щодо виявлення особливостей соціально-педагогічної діяльності на Одещині на початку XX ст., оформити у вигляді наукового звіту.
2. Провести теоретичне дослідження щодо виявлення особливостей соціально-педагогічної діяльності на Одещині у середині XX ст., оформити у вигляді наукового звіту.
3. Провести теоретичне дослідження щодо виявлення особливостей соціально-педагогічної діяльності на Одещині у кінці XX ст., оформити у вигляді наукового звіту.
Підсумковий тест на виявлення рівня теоретичних знань
Із запропонованих варіантів виберіть один. Правильна відповідь оцінюється одним балом.
1. У якому історичному творі розкривається ідея доброчинності, що має три джерела: покаяння, сльози та милосердя:
1) "Ізборник Святослава";
2) "Бджола";
3) "Поученіє дітям"?
2. Братські школи в Україні стали провісниками створення:
1) католицьких єзуїтських шкіл;
2) системи вищих навчальних закладів;
3) західноєвропейських шкіл.
3. У кінці XIX — на початку XX ст. активно розроблялися теорії:
1) "вільного виховання" та "елементарної освіти";
2) запропоновані Я.А. Коменським та К.Д. Ушинським;
3) прагматичної педагогіки, експериментальної педагогіки, "вільного виховання", "трудової" школи, соціальної педагогіки, релігійної педагогіки.
4. Уперше поняття "соціальна педагогіка" було запропоновано: 1) Ф. ДІстервегом;
2)Д.Дьюї;
3) Р. Штайнером.
5. Визначення ціннісних орієнтацій особистості передбачає розгляд фундаментальних педагогічних понять, процесів та явищ в єдності підходів:
1) соціального та біологічного;
2) історичного, теоретичного, технологічного та культурологічного;
3) суспільного, гуманістичного, діяльнісного.
6. Визначальним для цілеспрямованого розвитку особистості є формування:
1) загальнолюдських цінностей;
2) громадянськості;
3) національної свідомості, громадянськості, духовності, суверенності.
7. Соціальна педагогіка охоплює весь спектр:
1) соціального виховання, соціальної допомоги, соціальної підтримки, соціального захисту, соціальної роботи з різними верствами населення у певних мікросоціумах соціального середовища;
2) соціальної роботи з різними верствами населення у певних мікросоціумах соціального середовища;
3) соціального виховання та соціальної допомоги.
8. Поняття, що трактується як створення умов та заходів, спрямованих на оволодіння і засвоєння підростаючим поколінням загальнолюдських і спеціальних знань, соціального досвіду з метою формування в нього соціально-позитивних ціннісних орієнтацій, означає:
1) соціальне виховання;
2) соціальну допомогу;
3) соціальну адаптацію.
9. Соціалізація — це:
1) формування умотивованої поведінки особистості у суспільстві;
2) розвиток здатностей особистості та загальнолюдських цінностей, притаманних певному суспільству;
3) історично зумовлений процес розвитку особистості, надання та засвоєння індивідом цінностей, норм, установок, зразків поведінки, що притаманні певному суспільству.
10. Вид соціальної діяльності, спрямований на підтримку осіб і соціальних груп, що знаходяться в кризовій ситуації, — це:
1) соціальні послуги;
2) соціальна допомога;
3) соціальна реабілітація.
11. Розрізняють такі види соціальної допомоги:
1) матеріальна, медико-соціальна, психолого-педагогічна;
2) суспільна, релігійна;
3) духовна, культурологічна, фізична.
12. Інтегровані вміння, якими має володіти кожний соціальний педагог, незалежно від специфіки його конкретної діяльності, — це:
1) комунікативні, аналітичні, організаторські, прогностичні, проектувальні вміння;
2) аналітичні, організаторські, прогностичні вміння;
3) комунікативні, проектувальні вміння.
13. Сфери діяльності, в яких може бути задіяний соціальний працівник, здебільшого розрізняють за відомчою приналежністю. До якої сфери належать загальноосвітні школи різного типу, школи-інтернати, дитячі будинки, центри дитячої творчості:
1) виховання;
2) освіти;
3)навчання?
14. До якої сфери діяльності соціального педагога належать будинки дитини, дитячі санаторії, соціально-реабілітаційні центри для неповнолітніх, інтернати для дітей-інвалідів, дитячі лікарні, дружні клініки для молоді, анонімні кабінети:
1) охорони здоров'я;
2) соціальної допомоги;
3) медичної реабілітації?
16. До якої сфери діяльності соціального педагога належать центри соціального обслуговування населення, притулки, кризові центри для жінок:
1) соціального захисту населення;
2) соціального обслуговування;
3) реабілітації населення?
16. До якої сфери діяльності соціального педагога належать приймальники-розподільники, спецінтернати, міліція у справах неповнолітніх, колонії для неповнолітніх:
1) соціального обслуговування;
2) реабілітації населення;
3) охорони правопорядку?
17. До якої сфери діяльності соціального педагога належать клуби за місцем проживання, центри молодої сім'ї, центри соціальних служб для молоді, громадські дитячі та молодіжні об'єднання, молодіжні служби працевлаштування:
1) служб для молоді;
2) соціального обслуговування;
3) реабілітації населення?
18. Соціально-політичні принципи містять основні вимоги, що обумовлюють залежність змісту соціально-педагогічної діяльності від соціальної політики держави щодо дітей та молоді. До них належать:
1) принцип законності та прав людини, принцип державного підходу до завдань, що реалізуються у соціально-педагогічній діяльності, принцип зв'язку змісту і форм соціально-педагогічної діяльності з конкретними умовами життєдіяльності особистості або соціальної групи;
2) принцип державного підходу до завдань, що реалізуються в соціально-педагогічній діяльності, принцип зв'язку змісту і форм соціально-педагогічної діяльності з конкретними умовами життєдіяльності особистості чи соціальної групи;
3) принцип законності та прав людини, принцип державного підходу до завдань, що реалізуються в соціально-педагогічній діяльності.
19. Дати узагальнену назву принципам соціально-педагогічної діяльності, до яких належать: принцип спрямування самореалізації дітей та молоді у всіх сферах їх життєдіяльності; принцип диференційованого та індивідуального підходу; принцип цілеспрямованості; принцип системності:
1) соціально-педагогічні;
2) психолого-педагогічні;
3) морально-педагогічні.
20. До організаційних принципів соціально-педагогічної діяльності належать:
1) принцип компетентності кадрів, принцип інтеграції, принцип контролю та перевірки виконання заходів щодо соціального захисту різних груп населення;
2) принцип контролю та перевірки виконання заходів щодо соціального захисту різних груп населення;
3) принцип компетентності кадрів, принцип інтеграції.
21. До специфічних принципів, які визначають основні вимоги щодо надання соціальних послуг різним об'єктам соціально-педагогічної діяльності, відносяться:
1) принцип гуманізму, принцип незалежності, принцип клієнтоцентризму, принцип опори на потенційні можливості людини, принцип конфіденційності, принцип толерантності, принцип максималізації соціальних ресурсів;
2) принцип клієнтоцентризму, принцип опори на потенційні можливості людини, принцип конфіденційності;
3) принцип толерантності, принцип максималізації соціальних ресурсів, принцип гуманізму, принцип незалежності.
22. Дайте назву методу виховання, що трактується як засіб впливу вихователя на свідомість, почуття і волю вихованців як вербальними, так і невербальними способами з метою формування в них активної життєвої позиції та позитивних якостей особистості:
1) метод переконань;
2) формуючі вправи;
3) метод позитивного прикладу.
23. Дайте назву методу виховання, який забезпечує оволодіння нормами та правилами поведінки на підставі створення умов для прояву ініціативи і творчості:
1) метод позитивного прикладу;
2) формуючі вправи;
3) метод переконань.
24. Дайте назву методу виховання, що трактується як засіб зіставлення відомих зразків діяльності та поведінки вихованця:
1) метод переконань;
2) формуючі вправи;
3) метод позитивного прикладу.
Орієнтовна сумарна модульно-рейтингова оцінка
Навчальний модуль І | |||||
Змістовий модуль 1 | Змістовий модуль 2 | ||||
Завдання до | Бали | Додаткові бали | Завдання до | Бали | Додаткові бали |
першої теми | 1 | — | сьомої теми | 1 | — |
другої теми | 1 | — | восьмої теми | 1 | — |
третьої теми | 1 | — | дев'ятої теми | 1 | — |
четвертої теми | 1 | — | десятої теми | 1 | — |
п'ятої теми | 1 | — | Підсумковий тест | 24 | |
шостої теми | — | ||||
Всього | 6 | Всього | 28 | ||
Сумарна кількість балів — 34 |
Навчальний модуль ІІ. СУТНІСТЬ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ
Змістовий модуль 1 Соціальна педагогіка як ресурс соціального розвитку суспільства
Змістовий модуль 2 Характеристика роботи соціального педагога
Структура навчального модуля II. Сутність соціально-педагогічної практики
Змістовий модуль 1 Соціальна педагогіка як ресурс соціального розвитку суспільства | Змістовий модуль 2 Характеристика роботи соціального педагога |
Теоретичний матеріал для аудиторного вивчення | Теоретичний матеріал для аудиторного вивчення |
1. Ресурси соціально-педагогічної діяльності.2. Соціально-педагогічна робота з молоддю | 4. Сім'я як провідний фактор соціалізації особистості.5. Соціально-педагогічна діяльність з дітьми, що залишилися без піклування батьків |
Теоретичний матеріал для самостійного опрацювання | Теоретичний матеріал для самостійного опрацювання |
3. Соціальні проблеми молоді.Завдання для самостійної роботи студентів до практичних (семінарських) занять.Індивідуальні навчально-дослідні завдання | в. Соціально-виховні інститути в Україні.Завдання для самостійної роботи студентів до практичних (семінарських) занять.Індивідуальні навчально-дослідні завдання |
Підсумковий тест на виявлення рівня теоретичних знань |
ТЕОРЕТИЧНИЙ МАТЕРІАЛ ДЛЯ АУДИТОРНОГО ВИВЧЕННЯ
Тема 1. РЕСУРСИ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОПЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Тема 2. СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА РОБОТА З МОЛОДДЮ
ТЕОРЕТИЧНИЙ МАТЕРІАЛ ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ОПРАЦЮВАННЯ
Тема 3. Соціальні проблеми молоді
ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ ДО ПРАКТИЧНИХ л (СЕМІНАРСЬКИХ) ЗАНЯТЬ
Завдання до теми 1. Ресурси соціально-педагогічної діяльності
Завдання до теми 2. Соціально-педагогічна робота з молоддю
ІНДИВІДУАЛЬНІ НАВЧАЛЬНО-ДОСЛІДНІ ЗАВДАННЯ