Упевненість, довіра і безпека належать до основ інформаційного суспільства.
Дії | Рівень |
а) Сприяти співробітництву між державами в Організації Об'єднаних Націй і з іншими зацікавленими колами в межах інших відповідних форумів з метою розробки керівних принципів, які б підвищували впевненість користувачів, зміцнювали довіру, захищали цілісність даних і мереж; аналізували б наявні і потенційні загрози в області ІКТ; й вирішували б інші питання безпеки мереж і інформації | Н, Р, М |
б) Органам державного управління у взаємодії з приватним сектором необхідно виявляти та попереджати прояви кіберзлочинності і неналежного використання, зловживання ІКТ і реагувати на ці прояви шляхом розробки керівних принципів, що враховували б дії, які здійснюються в цій галузі; вивчення законодавства, що дає можливість ефективно розслідувати і переслідувати зловживання; сприяння ефективним заходам взаємодопомоги; посилення на міжнародному рівні інституціональної підтримки профілактики таких інцидентів, виявлення їх і ліквідації їхніх наслідків; а також сприяння освіті та підвищенню поінформованості у галузі | Н, Р, М |
в) Органи державного управління й інші зацікавлені кола мають активно заохочувати навчання користувачів та їхню поінформованість щодо недоторканності приватного життя в он--лайновому режимі і способах його захисту | Н |
г) Вживати необхідних заходів для захисту від "спаму" на національному і міжнародному рівнях | Н,М |
д) Заохочувати проведення на національному рівні оцінювання законодавства з метою ліквідації перешкод щодо ефективного використання документів і угод в електронній формі, у тому числі електронних методів аутентифікації | Н |
е) Надалі зміцнювати основу довіри і безпеки при використанні ІКТ за допомогою взаємодоповнюючих і посилюючих ініціатив у галузі безпеки та ініціатив або керівних принципів щодо прав на недоторканність приватного життя, захист даних і прав споживачів | Н, Р, М |
є) Обмінюватися найкращим практичним досвідом в області інформаційної безпеки і безпеки інформаційних мереж та заохочувати їх використання всіма зацікавленими колами | Н, Р, М |
ж) Запропонувати всім країнам призначити координаторів для реагування в режимі реального часу на події у сфері безпеки й об'єднати цих координаторів у відкриту спільну мережу для обміну інформацією і технологіями реагування на події | Н, Р, М |
з) Заохочувати подальший розвиток безпечних і надійних додатків для сприяння угодам в онлайновому режимі | Н, Р, М |
6. Сприятливе середовище
Для максимального збільшення соціально-економічних переваг інформаційного суспільства органи державного управління мають створювати відкрите правове, регламентне і політичне середовище, яке не допускає дискримінації і викликає довіру.
Дії | Рівень |
а) Органи державного управління мають сприяти розвитку конкурентного середовища і передбачуваних політичних, правових і регламентних рамок, що забезпечували б відповідні стимули для інвестицій в інформаційне суспільство | Н |
б) Вивчати способи посилення захисту від незаконного привласнення традиційних знань, враховуючи досвід роботи, проведеної різноманітними організаціями | Н, Р, М |
в) Разом з відповідними зацікавленими колами з повагою до суверенітету держав органи державного управління мають вживати заходів для надання міжнародного характеру управлінню ресурсами Інтернету для того, щоб виробити варіант універсального представницького вирішення цієї проблеми | М |
г) Органам державного управління слід продовжувати оновлювати національні закони із захисту прав споживачів, для того щоб реагувати на нові потреби інформаційного суспільства | Н |
д) Розвивати міжнародний діалог між усіма зацікавленими сторонами (органами державного управління, приватним сектором, громадянським суспільством і відповідними організаціями), для того щоб забезпечити найбільш ефективну структуру управління. На другому етапі Всесвітньої зустрічі з питань інформаційного суспільства в Тунісі необхідно буде розглянути результати цього діалогу | Н, Р, М |
е) Сприяти ефективній участі країн, що розвиваються, у міжнародних форумах з питань ІКТ і створювати можливості для обміну досвідом | Н, Р, М |
є) Органам державного управління слід розробити національні стратегії, у тому числі стратегії електронного державного управління, для того щоб зробити державне адміністрування більш прозорим, ефективним і демократичним | Н |
ж) Розробити основу для безпечного зберігання й архівування документів та інших електронних інформаційних записів | Н, Р, М |
з) Органи державного управління і зацікавлені кола мають активно сприяти навчанню користувачів й інформуванню їх щодо недоторканності приватного життя при роботі в мережевому режимі і способів захисту недоторканності приватного життя | Н |
к) Запропонувати зацікавленим сторонам забезпечити, щоб заходи, розроблені з метою сприяння електронній торгівлі, надавали також споживачам можливість вибору варіантів використання електронного зв'язку | Н |
л) Органам державного управління у взаємодії із зацікавленими колами пропонується розробити політику в галузі ІКТ, сприятливу для розвитку підприємництва, інновацій та інвестицій, приділяючи особливу увагу розширенню участі жінок | Н, Р |
м) Органи державного управління мають бути зразковими користувачами і першими переходити на ведення комерційної діяльності в електронній формі | Н |
н) Органи державного управління разом з іншими зацікавленими колами мають підвищувати поінформованість щодо значення міжнародних стандартів функціональної сумісності для глобальної електронної комерційної діяльності | Н, Р, М |
о) Органи державного управління разом з іншими зацікавленими колами мають сприяти розробці і застосуванню відкритих і ринкових за своєю суттю стандартів, що забезпечують можливість взаємодії та не допускають дискримінації | Н, Р, М |
п) Вживати заходів для забезпечення узгодження на міжнародному рівні смуг частот при координації з боку міжнародного Союзу електрозв'язку, що буде сприяти досягненню повсюдного і прийнятного за ціною доступу | Н |
7. Додатки на базі ІКТ: переваги у всіх сферах шиття
8. Культурна самобутність, мовна розмаїтість і місцевий контент
9. Засоби масової інформації
10. Етичні аспекти інформаційного суспільства
11. Міжнародне і регіональне співробітництво
Окінавська хартія глобального інформаційного суспільства.
3.3. Американський досвід розвитку національної інформаційної інфраструктури
3.4. Канадський досвід побудови інформаційної магістралі
3.5. Інформаційна політика Європейського Союзу щодо побудови інформаційного суспільства