Упевненість, довіра і безпека належать до основ інформаційного суспільства.
Дії | Рівень |
а) Сприяти співробітництву між державами в Організації Об'єднаних Націй і з іншими зацікавленими колами в межах інших відповідних форумів з метою розробки керівних принципів, які б підвищували впевненість користувачів, зміцнювали довіру, захищали цілісність даних і мереж; аналізували б наявні і потенційні загрози в області ІКТ; й вирішували б інші питання безпеки мереж і інформації | Н, Р, М |
б) Органам державного управління у взаємодії з приватним сектором необхідно виявляти та попереджати прояви кіберзлочинності і неналежного використання, зловживання ІКТ і реагувати на ці прояви шляхом розробки керівних принципів, що враховували б дії, які здійснюються в цій галузі; вивчення законодавства, що дає можливість ефективно розслідувати і переслідувати зловживання; сприяння ефективним заходам взаємодопомоги; посилення на міжнародному рівні інституціональної підтримки профілактики таких інцидентів, виявлення їх і ліквідації їхніх наслідків; а також сприяння освіті та підвищенню поінформованості у галузі | Н, Р, М |
в) Органи державного управління й інші зацікавлені кола мають активно заохочувати навчання користувачів та їхню поінформованість щодо недоторканності приватного життя в он--лайновому режимі і способах його захисту | Н |
г) Вживати необхідних заходів для захисту від "спаму" на національному і міжнародному рівнях | Н,М |
д) Заохочувати проведення на національному рівні оцінювання законодавства з метою ліквідації перешкод щодо ефективного використання документів і угод в електронній формі, у тому числі електронних методів аутентифікації | Н |
е) Надалі зміцнювати основу довіри і безпеки при використанні ІКТ за допомогою взаємодоповнюючих і посилюючих ініціатив у галузі безпеки та ініціатив або керівних принципів щодо прав на недоторканність приватного життя, захист даних і прав споживачів | Н, Р, М |
є) Обмінюватися найкращим практичним досвідом в області інформаційної безпеки і безпеки інформаційних мереж та заохочувати їх використання всіма зацікавленими колами | Н, Р, М |
ж) Запропонувати всім країнам призначити координаторів для реагування в режимі реального часу на події у сфері безпеки й об'єднати цих координаторів у відкриту спільну мережу для обміну інформацією і технологіями реагування на події | Н, Р, М |
з) Заохочувати подальший розвиток безпечних і надійних додатків для сприяння угодам в онлайновому режимі | Н, Р, М |
6. Сприятливе середовище
Для максимального збільшення соціально-економічних переваг інформаційного суспільства органи державного управління мають створювати відкрите правове, регламентне і політичне середовище, яке не допускає дискримінації і викликає довіру.
Дії | Рівень |
а) Органи державного управління мають сприяти розвитку конкурентного середовища і передбачуваних політичних, правових і регламентних рамок, що забезпечували б відповідні стимули для інвестицій в інформаційне суспільство | Н |
б) Вивчати способи посилення захисту від незаконного привласнення традиційних знань, враховуючи досвід роботи, проведеної різноманітними організаціями | Н, Р, М |
в) Разом з відповідними зацікавленими колами з повагою до суверенітету держав органи державного управління мають вживати заходів для надання міжнародного характеру управлінню ресурсами Інтернету для того, щоб виробити варіант універсального представницького вирішення цієї проблеми | М |
г) Органам державного управління слід продовжувати оновлювати національні закони із захисту прав споживачів, для того щоб реагувати на нові потреби інформаційного суспільства | Н |
д) Розвивати міжнародний діалог між усіма зацікавленими сторонами (органами державного управління, приватним сектором, громадянським суспільством і відповідними організаціями), для того щоб забезпечити найбільш ефективну структуру управління. На другому етапі Всесвітньої зустрічі з питань інформаційного суспільства в Тунісі необхідно буде розглянути результати цього діалогу | Н, Р, М |
е) Сприяти ефективній участі країн, що розвиваються, у міжнародних форумах з питань ІКТ і створювати можливості для обміну досвідом | Н, Р, М |
є) Органам державного управління слід розробити національні стратегії, у тому числі стратегії електронного державного управління, для того щоб зробити державне адміністрування більш прозорим, ефективним і демократичним | Н |
ж) Розробити основу для безпечного зберігання й архівування документів та інших електронних інформаційних записів | Н, Р, М |
з) Органи державного управління і зацікавлені кола мають активно сприяти навчанню користувачів й інформуванню їх щодо недоторканності приватного життя при роботі в мережевому режимі і способів захисту недоторканності приватного життя | Н |
к) Запропонувати зацікавленим сторонам забезпечити, щоб заходи, розроблені з метою сприяння електронній торгівлі, надавали також споживачам можливість вибору варіантів використання електронного зв'язку | Н |
л) Органам державного управління у взаємодії із зацікавленими колами пропонується розробити політику в галузі ІКТ, сприятливу для розвитку підприємництва, інновацій та інвестицій, приділяючи особливу увагу розширенню участі жінок | Н, Р |
м) Органи державного управління мають бути зразковими користувачами і першими переходити на ведення комерційної діяльності в електронній формі | Н |
н) Органи державного управління разом з іншими зацікавленими колами мають підвищувати поінформованість щодо значення міжнародних стандартів функціональної сумісності для глобальної електронної комерційної діяльності | Н, Р, М |
о) Органи державного управління разом з іншими зацікавленими колами мають сприяти розробці і застосуванню відкритих і ринкових за своєю суттю стандартів, що забезпечують можливість взаємодії та не допускають дискримінації | Н, Р, М |
п) Вживати заходів для забезпечення узгодження на міжнародному рівні смуг частот при координації з боку міжнародного Союзу електрозв'язку, що буде сприяти досягненню повсюдного і прийнятного за ціною доступу | Н |
8. Культурна самобутність, мовна розмаїтість і місцевий контент
9. Засоби масової інформації
10. Етичні аспекти інформаційного суспільства
11. Міжнародне і регіональне співробітництво
Окінавська хартія глобального інформаційного суспільства.
3.3. Американський досвід розвитку національної інформаційної інфраструктури
3.4. Канадський досвід побудови інформаційної магістралі
3.5. Інформаційна політика Європейського Союзу щодо побудови інформаційного суспільства
Форум для обговорення загальних проблем побудови інформаційного суспільства.