1. Чому в науковій літературі немає однозначної дефініції ринку?
2. Яке визначення ринку з огляду на його основні функції і роль у системі суспільного виробництва є найбільш точним і повним?
3. Хто є суб'єктом ринку?
4. Як можна охарактеризувати основних суб'єктів, які діють на ринку?
5. Що таке попит на товари і послуги?
6. Від якого головного чинника залежить попит?
7. У чому суть закону попиту?
8. Які основні нецінові чинники впливають на попит?
9. Що таке пропозиція на товари й послуги?
10. Який основний чинник впливає на товари й послуги?
11. У чому суть закону пропозиції?
12. Які цінові чинники впливають на пропозицію?
13. Як відбувається взаємодія між попитом і пропозицією?
14. Як взаємодія попиту й пропозиції регулює кількість виробленого товару?
15. Як взаємодія попиту й пропозиції впливає на якість товару?
16. Чи завжди взаємодія попиту й пропозиції веде до дійсного підвищення якості товару?
17. З чим пов'язаний постійний розвиток ринку як механізму саморегулювання в ринковій економіці?
18. Хто з видатних науковців XX ст. вперше визнав недостатність ринку як саморегулятивного механізму?
19. У чому полягає ціноутворювальна функція ринку?
20. Який механізм установлення рівноважної ціни?
21. Як ринок встановлює і регулює загальногосподарські пропозиції?
22. У чому полягає стимулююча функція ринку?
23. Які основні види має ринковий механізм в Україні і що є причиною його недосконалості?
24. Що таке конкуренція?
25. У чому основний сенс конкурентної боротьби товаровиробників?
26. Чи втручається держава в конкуренцію і якщо так, то з якою метою?
27. Що таке ринкова (добросовісна) конкуренція?
28. Що таке цінова конкуренція і як вона використовується в сучасних умовах?
29. Коли споживач виграє від цінової конкуренції?
30. Що означає суперництво між виробниками, яке реалізується через так зване лідерство в цінах?
31. У чому полягає такий метод конкурентної боротьби, як боротьба за допомогою якості?
32. Чи завжди виграє споживач в умовах конкуренції, що здійснюється через якість товарів?
33. Що означає конкуренція, яка ведеться через купівлю-продаж патентів?
34. Чи може купівля-продаж патентів вести до гальмування технічного прогресу?
35. У чому суть такого методу конкурентної боротьби, як диференціація продукції?
36. Що означає в конкуренції боротьба шляхом випуску товарів-субститутів?
37. У чому суть такого методу конкурентної боротьби, як індивідуалізація товару?
38. Чому в сучасному світі є поширеним вираз "реклама - двигун прогресу"?
39. Чи може використання реклами зашкодити окремому споживачу і суспільству загалом?
40. Які методи можна віднести до неринкової (недобросовісної) конкуренції?
41. Чому в Україні неринкові методи конкурентної боротьби дуже поширені?
42. До яких найбільш загальних позитивних наслідків у суспільному виробництві веде дія конкуренції і закону вартості?
43. Які існують основні типи конкуренції і пов'язані з ними моделі ринку?
44. Що таке чиста конкуренція?
45. Які ознаки притаманні ринку з пануванням чистої конкуренції?
46. Чи зберіглася чиста конкуренція в умовах сучасного товарного виробництва?
47. Що являє собою монополістичний тип конкуренції?
48. Що характеризує ринкову модель, яка базується на пануванні монополістичної конкуренції?
49. Що таке олігополія як тип конкуренції?
50. Які ознаки має ринкова система, яка є олігополістичною?
51. Що таке чиста монополія як тип конкуренції?
52. Як можуть змінюватись ціни за наявності чистої (природної) монополії?
53. Чи може бути чиста монополія виправданою і в яких випадках?
54. Якими повинні бути дії держави стосовно чистої монополії?
55. З чим пов'язана необхідність постійного втручання держави в механізм конкуренції і яка головна мета такого втручання?
56. Які параметри має індекс монополізації Харфіндела-Хіршмана?
57. Чи високим є рівень монополізації в Україні?
58. Які основні законодавчі акти прийнято в нашій державі стосовно регламентації конкурентної боротьби?
59. Яким показником визначено в Україні стан монополіста?
60. Якою є загальна характеристика конкурентного середовища в Україні в сучасний період?
61. Які конкурентні переваги має Україна в аспекті міжнародної конкуренції?
62. Що необхідно зробити нашій державі для посилення конкурентоспроможності вітчизняного виробника на світовому ринку?
63. Які найбільш типові ознаки, що використовуються для класифікації ринків?
64. Що являє собою ринок товарів?
65. Які дві основні економічні проблеми притаманні сучасному ринку товарів?
66. У чому суть найбільш загальної соціальної проблеми, що притаманна товарному ринку в будь-якій державі?
67. Що являє собою ринок послуг і які його особливості?
68. Які перспективи має Україна для розвитку ринку послуг і виходу з ними на міжнародний ринок?
69. Що являє собою ринок виробничих ресурсів і які його основні складові елементи?
70. Що являє собою ринок праці і в чому полягає його специфіка?
71. Які існують обмеження під час здійснення вільної пропозиції товару робоча сила на ринку праці?
72. Хто і в якому напрямі регламентує пропозицію робочої сили на ринку праці?
73. Які мотиви й чинники формують попит роботодавця на робочу силу?
74. Як держава регламентує організацію акта купівлі-продажу робочої сили?
75. Які інфраструктура елементи обслуговують ринок праці?
76. Що таке ринок землі і які два основні сегменти входять в його структуру?
77. Що являє собою ціна землі і яка основна тенденція характеризує її зміну?
78. Чому в країнах з високорозвиненою ринковою економікою купівля-продаж сільськогосподарських угідь дуже детально регламентується державою?
79. Який стан ринку землі в Україні?
80. Чому й до сьогодні (2010 р.) в Україні діє мораторій на продаж землі?
81. Чи діє в Україні тіньовий ринок землі і якщо так, то чим це загрожує національним інтересам?
82. Чи впорядковані в Україні купівля-продаж землі несільського-сподарського призначення?
83. Що являє собою ринок капіталів і яка його структура?
84. Що таке інфраструктура ринку?
85. Які основні функції інфраструктури ринку?
86. Що являє собою фінансово-кредитна інфраструктура ринку?
87. Що являє собою банківська система і які вона має рівні?
88. Коли було створено Національний банк України (НБУ) і якими законодавчими актами регламентована його діяльність?
89. У чому полягає подвійна правова природа НБУ?
90. За якими ознаками визначають рівень незалежності центрального банку і які з цих ознак притаманні НБУ?
91. Які основні функції виконує НБУ?
92. Яка кількість комерційних банків в Україні і як вони групуються за ознакою власності?
93. Які соціалізовані комерційні банки відповідно до Закону України "Про банки та банківську діяльність" можуть бути в нашій державі?
94. У чому суть пасивних і активних операцій комерційного банку?
95. Які основні функції виконує комерційний банк?
96. Які регуляторні функції щодо комерційних банків здійснює НБУ?
97. У чому суть контролю НБУ за діяльністю комерційних банків і які нормативи він установлює для останніх?
98. Що таке небанківські кредитні установи (парабанки)?
99. Які основні особливості відрізняють парабанки від комерційних банків?
100. Що таке товарна біржа і якою є загальна організація її функціонування?
101. Які найбільш типові угоди укладають на товарній біржі?
102. Що таке фондова біржа і яке її головне призначення?
103. Що таке соціальна інфраструктура і які два основні сегменти входять в її структуру?
104. Якими основними елементами представлено соціально-споживчий комплекс?
105. Чим характеризується соціально-споживчий комплекс в Україні?
106. Які галузі входять у соціально-споживчий комплекс і які основні його проблеми в Україні?
107. Що необхідно зробити для поліпшення справ у соціально-споживацькому комплексі України?
108. Що являє собою соціально-культурний комплекс і чому в сучасних умовах потужно зростає його роль у суспільному виробництві?
109. Як можна в цілому охарактеризувати стан соціально-культурного комплексу в Україні?
9.1. Домогосподарство і його місце в економічній системі суспільства
9.2. Доходи домогосподарств і їх розподіл
9.3. Витрати та заощадження домашніх господарств
РОЗДІЛ 10. ПІДПРИЄМСТВО ЯК ТОВАРОВИРОБНИК. ВАЛОВИЙ ДОХІД І ПРИБУТОК
10.1. Підприємництво, його суть та принципи організації
10.2. Підприємство як первинна ланка економіки. Соціально-економічна характеристика підприємства
Індивідуальне підприємство
Приватне підприємство
10.3. Продукт підприємства і складові його вартості