Секретаріат Кабінету Міністрів України (далі - Секретаріат) є постійно діючим органом, що забезпечує діяльність Кабінету Міністрів України як вищого органу в системі органів виконавчої влади.
До складу Секретаріату входять:
керівництво Секретаріату - Міністр Кабінету Міністрів України, його перший заступник і заступники;
патронатні служби (далі - служби) - Апарат Прем'єр-міністра України, служби Першого віце-прем'єр-міністра України, віце-прем'єр-міністрів України, Міністра Кабінету Міністрів України та міністрів, які не очолюють міністерства; структурні підрозділи - бюро, департаменти, самостійні управління і відділи та інші підрозділи.
Секретаріатом керує Міністр Кабінету Міністрів України.
Основними завданнями Секретаріату є організаційне, експертно-аналітичне, правове, інформаційне, матеріально-технічне та інше забезпечення діяльності Кабінету Міністрів України.
Відповідно до основних завдань, визначених цим Положенням, Секретаріат виконує такі функції:
1) координує розроблення та виконання органами виконавчої влади планів роботи Кабінету Міністрів України та урядових комітетів, у тому числі законопроектних робіт відповідно до пріоритетів урядової політики;
2) координує роботу органів виконавчої влади, пов'язану з підготовкою проектів нормативно-правових актів та інших документів, що подаються на розгляд Кабінету Міністрів України та урядових комітетів;
3) проводить роботу з підготовки засідань Кабінету Міністрів України та урядових комітетів, здійснює контроль за своєчасним поданням відповідних матеріалів міністрами, керівниками інших центральних органів виконавчої влади;
4) забезпечує розроблення аналітичних, довідкових та інших матеріалів з питань, що розглядатимуться Кабінетом Міністрів України, урядовими комітетами, Прем'єр-міністром України, віце-прем'єр-міністрами України;
5) забезпечує дотримання регламенту та інших вимог щодо оформлення та проходження документів, які подаються на розгляд Кабінету Міністрів України та урядових комітетів;
6) готує експертні висновки щодо документів, поданих міністрами, керівниками інших центральних органів виконавчої влади на розгляд Кабінету Міністрів України та урядових комітетів, стосовно відповідності цих документів пріоритетам урядової політики, визначеним у планах роботи Кабінету Міністрів України та урядових комітетів;
7) повертає документи, подані міністрами, керівниками інших центральних органів виконавчої влади на розгляд Кабінету Міністрів України та урядових комітетів, для доопрацювання у разі порушення вимог щодо їх оформлення;
8) сприяє міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади у доопрацюванні повернутих документів шляхом проведення консультацій з працівниками апарату зазначених органів;
9) складає протоколи засідань Кабінету Міністрів України та урядових комітетів, забезпечує їх направлення членам Кабінету Міністрів України;
10) організовує контроль за виконанням органами виконавчої влади рішень Кабінету Міністрів України та урядових комітетів, а також доручень Прем'єр-міністра України, віце-прем'єр-міністрі в України;
11) організовує проведення органами виконавчої влади моніторингу соціально-економічного стану та у разі потреби - розроблення пропозицій щодо коригування урядової політики;
12) здійснює правову експертизу проектів нормативно-правових актів та інших документів, що подаються на розгляд Кабінету Міністрів України та урядових комітетів;
13) організовує вивчення та візування в органах виконавчої влади законів України, що надійшли на підпис Президентові України;
14) готує для Прем'єр-міністра України, віце-прем'єр-міністрів України висновки та довідки з правових питань і надає їм правові консультації;
15) здійснює редагування проектів нормативно-правових актів та інших документів;
16) здійснює облік і систематизацію нормативно-правових актів та підтримує їх тексти у контрольному стані;
17) організовує опрацювання документів, що надходять до Адміністрацію від судів;
18) організовує підготовку органами виконавчої влади матеріалів для проведення Прем'єр-міністром України та віце-прем'єр-міністрами України переговорів з представниками іноземних держав, міжнародних організацій, союзів та угруповань;
19) здійснює протокольне забезпечення зустрічей Прем'єр-міністра України, віце-прем'єр-міністрів України та Урядового Секретаря Кабінету Міністрів України;
20) опрацьовує за дорученням Прем'єр-міністра України матеріали щодо призначення на посаду та звільнення з посади керівників центральних органів виконавчої влади, урядових органів державного управління та їх заступників, а також керівників місцевих органів виконавчої влади;
Служба Прем'єр-міністра України
Служба Прем'єр-міністра України (далі - Служба) є патронат-ним підрозділом, що забезпечує діяльність Прем'єр-міністра України і підпорядковується йому безпосередньо.
Основними завданнями Служби є сприяння Прем'єр-міністрові України у здійсненні його повноважень та забезпечення його зв'язків з органами державної влади, громадськістю, іноземними та міжнародними організаціями, засобами масової інформації.
Служба виконує такі функції:
1) надає Прем'єр-міністрові України експертні висновки та рекомендації з питань формування урядової політики, в тому числі на основі пропозицій, що надходять від членів Кабінету Міністрів України;
2) організовує зв'язки Прем'єр-міністра України з органами державної влади, громадськістю, іноземними та міжнародними організаціями, засобами масової інформації;
3) відповідно до регламенту роботи Кабінету Міністрів України аналізує зміст проектів нормативно-правових актів та інших документів, що подаються на розгляд Кабінету Міністрів України і на підпис Прем'єр-міністру України, щодо їх відповідності урядовій політиці;
4) здійснює моніторинг та аналіз політичних, економічних і соціальних наслідків урядової політики, у разі потреби готує пропозиції про внесення змін до неї;
5) здійснює контроль за виконанням доручень Прем'єр-міністра України;
6) забезпечує організацію робочого часу Прем'єр-міністра України, опрацьовує його робочі плани, координує та забезпечує проведення нарад, зустрічей та поїздок Прем'єр-міністра України по країні та за її межами;
7) забезпечує підготовку матеріалів для Прем'єр-міністра України до засідань Кабінету Міністрів України, нарад, складання протоколів нарад і зустрічей Прем'єр-міністра України та готує за їх наслідками проекти відповідних доручень;
8) опрацьовує кореспонденцію, що надходить на адресу Прем'єр-міністра України;
9) опрацьовує за дорученням Прем'єр-міністра України матеріали щодо кадрових питань;
10) здійснює інформаційне забезпечення діяльності Прем'єр-міністра України, забезпечує підготовку матеріалів до публічних виступів Прем'єр-міністра України;
11) виконує інші функції відповідно до доручень Прем'єр-міністра України і покладених на Службу завдань.
Службу очолює керівник Служби, який призначається на посаду і звільняється з посади Кабінетом Міністрів України за поданням Прем'єр-міністра України.
Керівник Служби:
1) організовує роботу Служби і несе відповідальність перед Прем'єр-міністром України за виконання покладених на Службу завдань;
2) контактує з державними органами, недержавними та міжнародними організаціями, а також з відповідними органами інших держав з метою підготовки зустрічей Прем'єр-міністра України;
3) організовує проведення аналізу та підготовку пропозицій Прем'єр-міністрові України щодо змісту документів, які подаються йому на підпис, а також подає пропозиції до робочих планів Прем'єр-міністра України;
4) подає на підпис Прем'єр-міністру України документи, крім тих, що подаються на підпис Урядовим Секретарем Кабінету Міністрів України;
5) співпрацює з Урядовим Секретарем Кабінету Міністрів України у питаннях координації роботи, пов'язаної із забезпеченням діяльності Прем'єр-міністра України;
6) виконує інші функції, що випливають з цього Положення та доручень Прем'єр-міністра України.
6.1. Міністерство
6.2. Місцеві державні адміністрації
Тема №7. Органи виконавчої влади України та органи місцевого самоврядування
1. Поняття, правовий статус і види органів виконавчої влади держави
2. Система органів виконавчої влади держави та їх компетенція
Кабінет Міністрів України
Місцеві органи виконавчої влади
Президент України
3. Основні форми діяльності органів виконавчої влади держави