Екологічне право України - Шуміло О.М. - 11. Контроль за охороною, захистом, використанням та відтворенням лісів

Завданнями контролю за охороною, захистом, використанням та відтворенням лісів є:

1) забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони, захисту, використання та відтворення лісів;

2) забезпечення додержання лісового законодавства органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та громадянами;

3) забезпечення додержання лісового законодавства власниками лісів, постійними і тимчасовими лісокористувачами;

4) запобігання порушенням законодавства у сфері охорони, захисту, використання та відтворення лісів, своєчасне виявлення таких порушень і вжиття відповідних заходів щодо їхнього усунення.

Державний контроль за охороною, захистом, використанням та відтворенням лісів здійснюється КМ України, Мінприроди, Держлісагентством, органами виконавчої влади з питань лісового господарства та з питань охорони навколишнього природного середовища АРК, територіальними органами центральних органів виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища, з питань лісового господарства, іншими центральними та місцевими органами виконавчої влади в межах повноважень, визначених законом.

Громадський контроль за охороною, захистом, використанням та відтворенням лісів здійснюється громадськими інспекторами охорони навколишнього природного середовища. Повноваження громадських інспекторів визначаються Положенням про громадських інспекторів з охорони довкілля, що затверджене Наказом Мінприроди України.

Громадськими інспекторами можуть бути громадяни України, що досягли 18 років, мають досвід природоохоронної роботи та пройшли співбесіду в органах Мінприроди. Громадянин, який бажає бути громадським інспектором, подає до відповідного органу Мінприроди письмову заяву та подання організації, що його рекомендує, або письмове клопотання державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища. Громадські інспектори призначаються Головним державним інспектором України з охорони навколишнього природного середовища та головними державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища відповідних територій після проходження співбесіди відповідно з керівниками структурних підрозділів органу Мінприроди та виявлення претендентом знань з основ природоохоронного законодавства.

Громадські екологічні інспектори в більшості є членами громадських природоохоронних організацій. їхня діяльність у сфері лісових відносин здійснюється відповідно до ЗУ: "Про об'єднання громадян"; "Про благодійництво та благодійні організації" ; "Про молодіжні та дитячі громадські організації" та на основі їхніх статутів. Громадські природоохоронні організації у сфері лісових відносин мають такі самі права, як і громадські екологічні інспектори:

1) брати участь у розробці планів, програм, пов'язаних з охороною, захистом, використанням та відтворенням лісів;

2) вільного доступу до інформації про стан лісів та ведення господарства в них;

3) брати участь у заходах міжнародних неурядових організацій з питань охорони та відтворення лісів;

4) вносити пропозиції щодо розроблення нормативно-правових актів з питань ведення лісового господарства та внесення змін до них;

5) оскаржувати в установленому законом порядку рішення про відмову чи несвоєчасне надання за запитом інформації про стан лісів або неправомірне відхилення запиту та його неповне задоволення.

Інформування про стан і відтворення лісів здійснюється відповідно до ЗУ "Про охорону навколишнього природного середовища" та інших законів. Новітнім у цій царині є ЗУ "Про доступ до публічної інформації", який визначає порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим ЗУ, та інформації, що становить суспільний інтерес. Згідно із законом, публічною є відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, яка була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень.

На виконання ЗУ "Про доступ до публічної інформації" Президент України підписав Укази: "Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації" та "Про першочергові заходи щодо забезпечення доступу до публічної інфо2рмації в допоміжних органах, створених Президентом України" 3. Вони покликані забезпечити реалізацію конституційного права громадян вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію і прямо стосуються всіх органів виконавчої влади, в тому числі і Держлісагентства.

Відділ контролю та звернень громадян до Управління кадрів та контролю Держлісагентства реалізовує права громадян на доступ до публічної інформації2 4. Надання публічної інформації Держлісагентством здійснюється у відповідь на інформаційний запит.

Примірна форма запиту на публічну інформацію та примірний порядок складення та подання запитів на інформацію затверджені постановою КМ України.

12. Вирішення спорів у сфері охорони, захисту, використання та відтворення лісів, відповідальність за порушення лісового законодавства
РОЗДІЛ 5. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ОХОРОНИ І ВИКОРИСТАННЯ ТВАРИННОГО СВІТУ
1. Загальна характеристика тваринного світу і проблем його охорони та використання
2. Загальна характеристика законодавства про тваринний світ
3. Об'єкти тваринного світу, їхнє правове визначення та право власності на них
4. Загальна характеристика використання об'єктів тваринного світу
5. Правове регулювання ведення мисливського господарства та здійснення полювання
6. Правове регулювання здійснення промислового рибальства
7. Правове регулювання здійснення любительського та спортивного рибальства
8. Організаційно-правові заходи щодо охорони тваринного світу
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru