Місцеве самоврядування - Камінська Н.В. - § 6. Служба в органах місцевого самоврядування

Правові, організаційні, матеріальні та соціальні умови реалізації права на службу в органах місцевого самоврядування визначаються Законом України "Про службу в органах місцевого самоврядування" 2001 р.

Служба в органах місцевого самоврядування— це професійна, на постійній основі діяльність громадян України, які займають посади в органах місцевого самоврядування, що спрямована на реалізацію територіальною громадою свого права на місцеве самоврядування та окремих повноважень органів виконавчої влади, наданих законом.

Посадовою особою місцевого самоврядування визнається особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету

Посади в органах місцевого самоврядування класифікуються таким чином:

• виборні посади, на які особи обираються територіальною громадою;

• виборні посади, на які особи обираються чи затверджуються радою;

• посади, на які особи призначаються сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.

До принципів служби в органах місцевого самоврядування можна віднести: 1) служіння територіальній громаді; 2) поєднання місцевих і державних інтересів; 3) верховенства права, демократизму і законності; 4) гуманізму і соціальної справедливості; 5) гласності; 6) пріоритету прав та свобод людини І громадянина; 7) рівних можливостей доступу до служби в органах місцевого самоврядування з урахуванням їх ділових якостей та професійної підготовки; 8) професіоналізму, компетентності, ініціативності, чесності, відданості справі; 9) підконтрольності, підзвітності, персональної відповідальності за порушення дисципліни і неналежне виконання службових обов'язків; 10) дотримання прав місцевого самоврядування; 11) правової і соціальної захищеності посадових осіб місцевого самоврядування; 12) захисту інтересів відповідної територіальної громади; 13) фінансового та матеріально-технічного забезпечення служби за рахунок коштів місцевого бюджету; 14) самостійності кадрової політики в територіальній громаді242.

Закон передбачає, що право на службу в органах місцевого самоврядування мають громадяни України незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних й ін. переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, строку проживання на відповідній території. На посаду можуть бути призначені особи, які мають відповідну освіту і професійну підготовку, володіють державною мовою в обсязі, достатньому для виконання службових обов'язків.

Посадова особа місцевого самоврядування має право на:

- повагу особистої гідності;

- оплату праці, соціальний і правовий захист;

- просування по службі, безпечній необхідні для роботи умови праці;

- отримувати від органів державної влади, АР Крим та місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, окремих осіб матеріали та інформацію, необхідні для виконання службових обов'язків;

- отримувати інформацію про матеріали своєї особової справи й ознайомлюватися з іншими документами, що стосуються проходження нею служби, пояснення від керівників органу місцевого самоврядування;

- вимагати проведення службового розслідування з метою спростування безпідставних, на її думку, звинувачень або підозри щодо неї;

- захищати свої законні права та інтереси в органах державної влади, органах влади АР Крим, органах місцевого самоврядування та в судовому порядку.

До основних обов'язків посадових осіб місцевого самоврядування належать:

1) дотримання Конституції і законів України, інших нормативно-правових актів, актів органів місцевого самоврядування; забезпечення відповідно до їх повноважень ефективної діяльності органів місцевого самоврядування;

2) дотримання прав та свобод людини і громадянина;

3) збереження державної таємниці, інформації про громадян, що стала їм відома у зв'язку з виконанням службових обов'язків, Іншої інформації, яка за законом не піддягає розголошенню;

4) удосконалення організації своєї роботи, підвищення професійної кваліфікації; сумлінне ставлення до виконання службових обов'язків;

5) шанобливе ставлення до громадян та їх звернень до органів місцевого самоврядування, турбота про авторитет цих органів та посадових осіб;

7) недопущення дій чи бездіяльності, які можуть зашкодити

інтересам місцевого самоврядування та держави. Прийняття на таку службу здійснюється на посади:

• сільського, селищного, міського голови в порядку, встановленому Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні";

• голови та заступників голови районної, районної у місті, обласної рада, заступника міського голови — секретарів

Київської міської ради, сільської, селищної, міської ради, голови постійної комісії з питань бюджету обласної. Київської та Севастопольської міських рад шляхом обрання відповідною радою;

• заступників місцевого голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради — затвердженням відповідною радою;

• керівника секретаріату (керуючого справами) районної, обласної ради, керуючого справами виконавчого апарату обласних і районних рад, керівників відділів, управлінь та ін. працівників органів місцевого самоврядування — призначенням місцевим головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за Ін. процедурою, передбаченою законом.

Громадяни України, які вперше приймаються (обираються) на службу в органи місцевого самоврядування, складають Присягу. На таку службу не можуть бути прийняті особи, визнані судом недієздатними; мають судимість, якщо вона не погашена і не знята у встановленому порядку; за законом позбавлені права займати посади в органах державної влади та місцевого самоврядування; підпорядковані або підлеглі особам, що є близькими родичами чи свояками.

В органах місцевого самоврядування встановлюються сім категорій посад, які охоплюють усіх посадових осіб, починаючи від посади Київського та Севастопольського міських голів, голів обласних рад міського голови (перша категорія) і закінчуючи посадами радників, консультантів секретаріатів районних у містах рад, спеціалістів виконавчих органів районних у містах, міських (міст районного значення) рад, спеціалістів виконавчих органів сільських, селищних рад (сьома категорія). При прийнятті на службу в органи місцевого самоврядування присвоюються рангив межах відповідної категорії посад з першого до п'ятнадцятого. Особам, які займають посади, віднесені до першої категорії, може бути присвоєно 3, 2 чи 1 ранг; другої категорії — 5, 4 чи 3 ранг; третьої категорії — 7, 6 чи 5 ранг; четвертої категорії — 9,8 чи 7 ранг; п'ятої категорії — 11.10 чи 9 ранг; шостої категорії — 13. 12 чи 11 ранг; сьомої категорії — 15,14 чи 13 ранг.

За рішенням органу місцевого самоврядування створюється кадровий резерв для зайняття посад і просування по службі, який затверджується сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради. Граничний вік перебування на цій службі становить 60 років для чоловіків і 55 років для жінок. Ці обмеження не поширюються на обраних посадових осіб місцевого самоврядування.

Крім загальних підстав, передбачених законодавством України, служба в органах місцевого самоврядування припиняється у випадках: відмови посадової особи місцевого самоврядування від складання присяги; порушення умов реалізації права на службу в органах місцевого самоврядування; неподання відомостей чи подання неправдивих відомостей щодо доходів у встановлений строк; виявлення або виникнення обставин, що перешкоджають перебуванню на службі, недотримання вимог, пов'язаних з проходженням служби в органах місцевого самоврядування; досягнення посадовою особою граничного віку перебування на цій службі.

Особи, винні у порушенні законодавства про службу в органах місцевого самоврядування, притягуються до цивільної, адміністративної або кримінальної відповідальності згідно із законом.

Передмова
Розділ І. Муніципальне право як галузь права України
§ 1. Поняття муніципального права України
§ 2. Історія муніципального права України
§ 3. Джерела муніципального права України
§ 4. Система муніципального права України
§ 5. Муніципально-правові відносини
Розділ II. Муніципальне право як наука і навчальна дисципліна
§ 1. Муніципальне право як наука
Поняття, предмет та система науки муніципального права.
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru