Фінансове право - Мацелик М.О. - 18.4. Податок із власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів

Законом установлено податок із власників деяких наземних і водних транспортних засобів, самохідних машин і механізмів як джерело фінансування будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних шляхів загального користування та проведення природоохоронних заходів на водоймищах. Податок із власників транспортних засобів стягується відповідно до Закону України "Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів" від 11 грудня 1991 р.

Платниками податку є як юридичні, так і фізичні особи України, іноземні юридичні особи, а також іноземні громадяни та особи без громадянства, котрі мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні транспортні засоби, які відповідно є об'єктами оподаткування.

До транспортних засобів, які є об'єктами оподаткування відповідно до коду за українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності, належать:

• трактори (колісні);

• автомобілі, призначені для перевезення не менше 10 осіб, включаючи водія;

• автомобілі легкові;

• автомобілі вантажні;

• автомобілі спеціального призначення, крім тих, що використовуються для перевезення пасажирів і вантажів (крім автомобілів спеціального призначення швидкої допомоги та пожежних);

• мотоцикли (включаючи мопеди) і велосипеди з установленим двигуном, крім тих, що мають об'єм циліндра двигуна до 50 куб. см;

• яхти та парусні судна з допоміжним двигуном або без нього (крім спортивних);

• човни моторпі і катери, крім човнів з підвісним двигуном (крім спортивних);

• інші човни (крім спортивних).

Не належать до об'єктів оподаткування:

• трактори (гусеничні);

• мотоцикли (включаючи мопеди) та велосипеди з установленим двигуном з об'ємом циліндра двигуна до 50 куб. см;

• тільки автомобілі спеціального призначення швидкої допомоги та пожежні;

• транспортні засоби вантажні, самохідні, що використовуються на заводах, складах, у портах і в аеропортах для перевезення вантажів на короткі відстані;

• машини і механізми для сільськогосподарських робіт;

• яхти, судна парусні і спортивні човни.

Ставки податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів визначено ст. З закону України і залежать від об'єму циліндра двигуна, від потужності або довжини.

Наприклад:

• трактори колісні (крім гусеничних — код 870130) — 2,5 грн за 100 куб. см;

• автомобілі для перевезення не менше 10 осіб, включаючи водія, з об'ємом циліндрів двигуна до 6000 куб. см, нові — 5 грн за 100 куб. см; що використовувалися понад 8 років — 500 грн за 100 куб. см.

Одним із критеріїв податку є строк використання автомобіля.

Податок із власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів сплачується перед реєстрацією, перереєстрацією або технічним оглядом транспортних засобів. Сплата податку провадиться за період до наступного технічного огляду. У разі приховування (заниження) об'єктів оподаткування з юридичних осіб у дохід відповідного бюджету податковими органами стягуються вся сума прихованого (заниженого) податку і штраф у двократному розмірі від суми. Сума прихованого (заниженого) податку і штраф вносяться до відповідного бюджету за рахунок прибутку (доходу), що залишається у розпорядженні підприємств.

Від сплати податку звільняються фізичні особи, зазначені у п. 1, 2, 3,4 ч. 1 ст. 14 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Податок із власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів сплачується:

• фізичними особами — перед проведенням першої реєстрації в Україні, реєстрацією, перереєстрацією транспортних засобів, а також перед технічним оглядом транспортних засобів щороку або один раз за два роки, але не пізніше першого півріччя року, в якому провадиться технічний огляд;

• юридичними особами — щоквартально рівними частинами до 15 числа місяця, що настає за звітним кварталом.

Податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів обчислюється юридичними особами на підставі звітних даних про кількість транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів станом на 1 січня поточного року.

Юридичні особи на основі бухгалтерського звіту (балансу) у строки, визначені законом для річного звітного періоду, подають відповідному органу Державної податкової служби за місцем реєстрації транспортних засобів розрахунок суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на поточний рік за формою, затвердженою центральним податковим органом України.

Обчислення податку з власників наземних транспортних засобів провадиться відповідно до об'єму циліндрів або потужності двигуна кожного виду і марки транспортних засобів, а податку з власників водних транспортних засобів — з довжини транспортного засобу за ставками, зазначеними у ст. З Закону.

Сума податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, що сплачується фізичними особами, обчислюється за ставками, визначеними у законі України. За транспортні засоби, придбані протягом року, крім тих, що вперше реєструються в Україні, податок сплачується пропорційно до кількості місяців, які залишилися до кінця року, починаючи з місяця, в якому проведено реєстрацію транспортного засобу.

У разі приховування (заниження) об'єктів оподаткування з власників транспортний засобів стягуються сума несплаченого податку, а також пеня або штраф у порядку, передбаченому законом.

Посадові особи, винні у приховуванні (неврахуванні) об'єктів оподаткування, а також у відсутності бухгалтерського обліку чи веденні його з порушенням установленого порядку, у неподанні, несвоєчасному поданні або поданні не за встановленою формою розрахунків чи інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податку, притягуються до відповідальності відповідно до чинного законодавства.

Недоїмки зі сплати податку, а також суми штрафів, пеня стягуються з платників податку згідно з законодавством.

18.5. Поняття податку на нерухоме майно (нерухомість) і ріелторської діяльності
Запитання і завдання для самоконтролю
Тема 19. СТРУКТУРА ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
19.1. Правове регулювання діяльності ДПА
19.2. Правове регулювання діяльності податкової міліції
Запитання і завдання для самоконтролю
Тема 20. ПРЕТЕНЗІЙНО-ПОЗОВНА РОБОТА ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОЇ ПОДАТКОВОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
20.1. Необхідність і сутність претензійно-позовної роботи
20.2. Забезпечення і проведення претензійно-позовної роботи ДПСУ
20.3. Оскарження рішень суду органами ДПСУ та порушення процедури банкрутства органами ДПСУ
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru