Облік у бюджетних установах - Атамас П.Й. - 6.8. Облік продуктів харчування у медичних закладах

Продукти харчування, як і лікувальні засоби, становлять окрему статтю видатків медичних установ, що утримуються за рахунок бюджетних асигнувань. їх облік здійснюється відповідно до наказу МОЗ СРСР "Про затвердження Інструкції з обліку продуктів харчування у лікувально-профілактичних та інших закладах охорони здоров'я, що знаходяться на державному бюджеті СРСР" від 05.05.1983 р. № 530. Весь процес обліку продуктів харчування в медичних закладах умовно можна поділити на три стадії: складський облік, облік у харчоблоці, облік у бухгалтерії.

Закупка та доставка продуктів харчування здійснюються відповідно до угод, укладених з постачальниками. Вони можуть відбуватися у централізованому порядку спеціалізованим транспортом постачальника за кільцевим графіком (центрозавезення) або ж експедитором установи (за дорученням). Систематичні поставки здійснюють, як правило, у порядку центрозавезення (наприклад, щоденне завезення хліба, овочів тощо). Розрахунки за систематичні поставки здійснюють у формі планових платежів з використанням у бухгалтерському обліку для їх відображення субрахунку 361 "Розрахунки у порядку планових платежів".

Куплені продукти харчування оприбутковують за ціною придбання (купівельною вартістю) без врахування витрат на їх транспортування та суми сплаченого ПДВ при придбанні. Останні записують на видатки установи за рахунок відповідних асигнувань.

Надходження продуктів харчування в установу оформляється розпискою матеріально відповідальної особи (комірника, завідувача складу) у документах постачальника після ретельної перевірки відповідності кількості, асортименту та якості продуктів супровідним документам. Облік надходження та відпуску продуктів харчування на складі здійснюється на підставі первинних документів у "Книзі складського обліку запасів" (т.ф. № 3—9) у розрізі найменувань, номенклатурних номерів, сортів у кількісному виразі. Після запису даних первинних документів до книги складського обліку матеріально відповідальна особа складає реєстр прибуткових та видаткових документів (т.ф. N9 М—13) і разом з документами передає до бухгалтерії на перевірку. Бухгалтер розписується про приймання документів на другому примірнику реєстру.

Відпуск продуктів харчоблоку проводиться через шеф-кухаря на підставі "Меню-вимоги на видачу продуктів харчування" (т.ф. № 3—4). Дані меню-вимоги носять превентивний і дещо ймовірний характер, оскільки формуються на підставі попередніх статистичних даних щодо кількості хворих у відділеннях. Підготовка інформації про наявність хворих, розрахунок необхідної кількості продуктів харчування за видами та складання вимоги на їх відпуск здійснюється у такій послідовності:

— старші медичні сестри відділень складають відомості про наявність хворих станом на 9-ту годину ранку поточного дня за формою № 22—МЗ за групами хворих і номерами столів (дієтами) та передають їх дієтсестрі;

— дієтсестра на підставі одержаних даних з відділень складає зведену форму № 22—МЗ по лікарні в цілому з розбивкою за дієт-столами;

— на підставі зведених даних про наявність хворих та рецептів і норм харчування дієтсестра складає меню-розкладку (ф. № 44— МЗ), яка являє собою розрахунок необхідної кількості певного продукту в порції відповідної страви та загальної кількості продуктів;

— на підставі підсумкових даних форми № 44—МЗ виписується "Вимога на видачу продуктів харчування зі складу (комори)" за ф. N° 45-МЗ або меню-вимога за т.ф. № 3-4;

— видача раціонів харчування з харчоблоку (після їх приготування) у відділення здійснюється за "Відомістю на відпуск у відділення раціонів харчування для хворих" (ф. № 23—МЗ). Складає цю відомість дієтсестра, підписує укладач і шеф-кухар. Факт отримання відділеннями сніданків, обідів та вечерь підтверджується підписом уповноваженої особи.

У бухгалтерії облік надходження продуктів харчування здійснюється у "Накопичувальній відомості з надходження продуктів харчування" (т.ф. № 3—12), яку складають окремо за кожною матеріально відповідальною особою у кількісному і сумарному (грошовому) вираженні на підставі первинних документів, отриманих від завідувача складу (комірника). Після закінчення місяця у цих відомостях підбивають підсумки і на цій підставі складають "Зведення накопичувальних відомостей про надходження продуктів харчування — меморіальний ордер № 11" т.ф. № 398 (бюджет). Підсумки цього зведення звіряють з рахунками постачальників і переносять до книги Журнал-головна.

Облік виданих продуктів харчування ведеться у "Накопичувальній відомості витрачання продуктів харчування" (т.ф. № З— 13), яка складається на підставі вимог на видачу продуктів харчування зі складу (або меню-вимог) кожною матеріально відповідальною особою. Після закінчення місяця підсумки цієї відомості звіряють з даними про фактинігу наявність хворих і переносять до "Зведення накопичувальних відомостей про витрачання продуктів харчування — меморіальний ордер № 12" т.ф. JSfe 411 (бюджет), а підсумки останнього — до книги Журнал-головна за кореспондуючими субрахунками.

Аналітичний облік продуктів харчування ведеться за найменуваннями, сортами, кількістю та вартістю і матеріально відповідальними особами в оборотних відомостях (ф. № 3—11), записи до яких здійснюють на підставі даних накопичувальних відомостей т.ф. № 3—12 і З—ІЗ. В оборотних відомостях щомісяця підраховуються обороти і визначаються залишки, підсумки яких звіряють з даними книги Журнал-головна.

Для синтетичного обліку продуктів харчування у бюджетних установах призначений субрахунок 232 "Продукти харчування", який є активним, основним, матеріальним. Рух продуктів харчування у синтетичному обліку в бюджетних установах відображається такими записами на рахунках (табл. 6.2).

Таблиця 6.2. Господарські операції з обліку руху продуктів харчування у медичних закладах

Зміст господарських операцій

Кореспондуючі

субрахунки

Дт

Кт

1. Перераховано постачальникам за продукти харчування:

за рахунок коштів загального фонду

361

311,321

за рахунок коштів спеціального фонду

361

313,323

2. Одержано від постачальників продукти харчування:

придбані за рахунок коштів загального фонду:

на купівельну вартість без ПДВ

232

361

на суму ПДВ

801,802

361

придбані за рахунок коштів спеціального фонду:

на купівельну вартість без ПДВ

232

361

на суму ПДВ, включену в податковий кредит

641

361

на суму ПДВ, не включену в податковий кредит

811,813

361

3. Оприбутковані продукти харчування, одержані

установою як гуманітарна допомога:

на суму гуманітарної допомоги

324

712

відображено надходження продуктів харчування

232

364

одночасно другий запис на касові видатки

364

324

4. На підставі виправдних документів списуються витрачені

продукти харчування:

придбані за кошти загального фонду

801, 802

232

придбані за кошти спеціального фонду

811

232

одержані як гуманітарна допомога

812

232

Працівники бухгалтерії повинні систематично перевіряти ведення складського обліку та обліку у харчоблоці і періодично організовувати інвентаризацію продуктів харчування у місцях їх зберігання.

6.9. Облік тварин на вирощуванні і відгодівлі
6.10. Облік малоцінних та швидкозношуваних предметів
6.11. Інвентаризація матеріальних запасів та відображення в обліку її результатів
РОЗДІЛ 7. Облік доходів і видатків спеціального фонду
7.1. Склад, класифікація і завдання обліку коштів спеціального фонду
7.2. Облік коштів, одержаних як плата за послуги
7.3. Облік сум за дорученнями та інших благодійних надходжень
7.4. Облік інших власних надходжень та інших доходів бюджетних установ
7.5. Облік депозитних сум
7.6. Облік витрат і доходів виробничих (навчальних) майстерень
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru