1. Чому суперечності освіти можуть стати витоками інноваційних її технологій?
2. У чому сутність поняття інноваційна технологія і чим воно відрізняється від знання?
3. Як пов'язані закони психіки, свідомості і діяльності з поняттям технології в освіті?
4. Визначте основні риси психологічної характеристики інноваційної діяльності.
5. Чому сфери людини можуть бути предметами інноваційних технологій?
6. Чим відрізняються сфери психіки і свідомості?
7. З чого складається сфера менталітету людини?
8. Чому в несвідомому приховуються потенції психічного відображення?
9. Чому надсвідоме - потенціал духовності?
10. Як може визначити поняття "свобода дії" напрям розробки інноваційних технологій?
11. Назвіть явища, протилежні свободі дії, та її можливості.
12. Свобода дій і доцільність - закон оптимальної дії.
Альтернативно-тестові завдання
1. Яким чином діяльність як предмет вивчення може впливати на створення нового знання?
2. Доведіть, що діяльність - це не лише предмет управління, а й предмет саморегуляції.
3. Якщо діяльність є предметом проектування, то чи можливі но- воутворення в ній поза свідомими діями проектантів?
4. На якій підставі вважається, що будь-яка діяльність - цінність?
5. Чи згодні ви з думкою, що сенсорна сфера людини — найпотужніше інформаційне джерело?
6. Доведіть положення, що перцептивна сфера багатьох людей працює за формулою: сприймаю, що знаю.
7. Доведіть кантівську антиномію: про смаки не сперечаються -як закон дії у сфері почуттів.
8. Чи згодні ви з тим, що сфера розуму і сфера розсудку в людини можуть працювати всупереч одна одній?
9. Що включає в себе поняття менталітет, крім здобутків науки, культури, техніки і технологій?
10. Усвідомлення "свободи від чого?" і "свободи для чого?" чи можуть бути джерелом інноваційної технології?
11. Які суперечності можуть бути між свободою дій і процесом здійснення мети?
12. Доведіть, що свобода новоутворень у діяльності може бути і неусвідомленою.
Література
1. Болтівець С. І. Педагогічна психогігієна: теорія та методика. -К.: Редакція "Бюлетеня ВАК України", 2000. - 302 с.
2. Брушлинский А. В. Продуктивное мышление и проблемное обучение. - М.,1983.
3. Гальперин П. Я., Котик Н. Р. К психологии творческого мышления.// Вопр. психологии. - 1982. - № 5.
4. Загальна психологія / За ред. С. Д. Максименка. - К.: Форум, 2000.
5. Зайчук В. О. Економічна освіта молоді: дослідження впливу соціуму на особистість. - Луцьк: Вежа, 1999.
6. Зайчук В. О. Основи інноваційних технологій в освіті. - К.: Гала, 2000.
7. Калмыкова 3. И. Продуктивное мышление как основа обучаемости. -М., 1988.
8. Клименко В. В. Психологические тесты таланта. - Харьков: Фолио, 1996.
9. Клименко В. В. Как воспитать вундеркинда. - Харьков: Фолио, 1996.
10. Клименко В.В. Механізми психомоторики людини. - К., 1997.
11. Максименко С. Д. Розвиток психіки в онтогенезі: [В 2 т.], Т.1. Теоретико-методологічні проблеми генетичної психології. - К.: Форум, 2002.
12. Максименко С. Д. Розвиток психіки в онтогенезі: [В 2 т.], Т. 2. Моделювання психологічних новоутворень. - К. : Форум, 2002
13. Матюшкин А. М. Проблемные ситуации в мышлении и обучении. -М.: Педагогика, 1972.
14. Моляко В. О. Психологічна готовність до творчої праці. - К.: Знання, 1998.
15. Немов Р. С. Психология. - М.: Просвещение, 1995.
16. Общая психология / Под ред. С. Д. Максименко. - М.: Рефл-бук; К.: Ваклер, 1999.
17. Общая психология / Под ред. А. В. Петровского. - М.: Просвещение, 1996.
18. Основи загальної психології / За ред. С. Д. Максименка. - К.: НПЦ "Перспектива", 1998.
19. Петухов В. В. Психология мышления: Учеб.-метод, пособие. -М., 1987.
20. Пономарев Я. А. Психология творчества. - М.: Наука, 1976.
21. Психологія / За ред. Г. С. Костюка. - К.: Рад. школа, 1968.
22. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии. - М.: Просвещение, 1995.
23. Тихомиров О. К. Психология мышления. - М., 1984.
24. Холодная М. А. Интегральные структуры понятийного мышления. - Томск: Изд-во Томск, ун-та, 1983.
25. Эсаулов А. Ф. Психология решения задач. - М.: Высш. школа, 1972.
26. Эсаулов А. Ф. Проблемы решения задач в науке и технике. - Л.: Изд-во Ленингр. ун-та, 1979.
27. Юдин Э. Г. Системный подход и принцип деятельности. - М., 1978.
Поняття про творчість
Основні теорії творчості
Душа і творчі здібності
Будова і функції механізму творчості
Продукти творчості.
Властивості гармонії
Чутливість - зародок механізму творчості
Енергопотенціал - здатність до дії
Катарсис - відновлення гармонії людини