У РУНВірі, яку я з Волі єдиносущого Господа вже 30 літ проповідую, є монотеїзм вищої форми. У РУНВірі ніхто Бога не малює (не робить ідола (ікону)), щоб перед ним стояти на колінах, і просити прощення, спасіння.
Я вірую в Єдиносущого Господа. І не зву його Аллахом чи Саваотом. У достойного Народу ім’я Бога рідне. Миле й рідне мені ім’я Дажбог (Датель буття). Дажбогжиттєтворча, вічна, незнищи-ма енергія Світу (Космосу), яка творить суть несвідомого і свідомого бутгя.
Дажбог — Світло, ми віруємо, що народжені Світлом, живемо в Світлі і відходимо у Світле Царство Духа Предків – у таїну віч пости Народу. Немає Віри вищої за Світло. Дажбог — Святий Дух, Дажбог — свята Правда, Любов, Милосердя. Крім Дажбога, немає бога.
О, Дажбоже, Милосердний і Світлодайний Господи мій, я щасливий, що вірую в Тебе, що люблю і славлю Тебе. Ти Всюдисущий. Бачу Тебе в зорях небесних, у проміннях Сонця (любого нам Світла Твого), у пелюстці квітки, в усмішці немовляти, у ласках матері, в леті трудол юбної бджілки.
Я чую Тебе, Дажбоже мій, у шепоті золотоколосих нив, у шумі дощових крапель, у битті закоханих сердець, у мові красивого обличчя моєї Матері Вітчизни. У непорочній природі планети Земля бачу і чую Дажбога, Господа Живого, Всеправедного. Дажбог у всьому і все у Дажбогові. І Йому не потрібно амбасадорів (менших чи більших богів, демібогів).
Дажбог — Святий Дух України-Руси Один, як одне сонце в небесах, як одна мати в дитини, як одне серце в людини, як одне небо, під яким ми, сини і дочки України, живемо. І не потрібні мені боги більші чи менші, які жили в уяві моїх далеких любих Предків.
О, я обожнюю і славлю Предків моїх, вони — це я, а я — це вони. Та на славу Предкам, збагачений досвідом людства, йду вперед, і по-сучасному дивлюся на Предків, на себе, на Світ, по-сучасному розумію Віру і Бога. Усі, що визнають моє розуміння Бога, Господа нашого, йдуть зі мною, як брати і сестри. Обезсмертню-ють себе й родину святою РУН Вірою. Щасливляться 7-ма Законами Правильного Життя. Господи, хай всюди і завжди святиться ім’я Твоє, Дажбог!
Святе Вчення. Силенкова Віра в Дажбога,— К.: 1995.— С. 362
Текст 10.3. РОБОТА ПЕДАГОГІЧНИХ КОЛЕКТИВІВ ЩОДО ПОПЕРЕДЖЕННЯ ЗАЛУЧЕННЯ ДІТЕЙ І ПІДЛІТКІВ ДО ДІЯЛЬНОСТІ РЕЛІГІЙНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ ХАРИЗМАТИЧНОГО СПРЯМУВАННЯ
(ЛИСТ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ УКРАЇНИ від 20.04.98р. № 1/9-168)
Останнім часом в Україні набула поширення діяльність місіонерів, іноземних проповідників, релігійних організацій та сект, таких як "Слово віри", "Іскра віри Божої", "Київська Церква Христа" тощо, які впливають на релігійні почуття шляхом політичного тиску, шкідливого для життя і здоров’я людини. Особливо небезпечними в цьому значенні є Церкви харизматичного спрямування.
На Заході харизматичний рух сприймається як відроджуваль-ний рух євангельського християнства. В Україні цей рух виник і зміцнився на базі частини п’ятидесятництва та деяких баптистських громад.
Значна частина керівників релігійних організацій харизматичного спрямування — іноземці, на яких припадає переважна більшість порушень закону, зокрема ст. 24 Закону України про совість та релігійні організації.
Спільним для харизматичних церков є:.. .протиставлення членів Церкви рідним і близьким; обов’язкове відрахування на потребу Церкви десятини від прибутку члена громади, заохочення до пожертв Церкві у вигляді матеріальних цінностей. Найбільш негативний імідж у цьому плані мають церкви "Слово віри" та "Перемога", що діють у Києві.
Богослужіння харизматичних церков проводиться за американським зразком, у формі велелюдних релігійних шоу, часом їх можна трактувати як сеанси масового гіпнозу, які призводять до істерії, втрати особою контролю над собою, що негативно впл и ває на психічне здоров’я людини. Особливо це є небезпечним для людини молодої, з іще не сформованою психікою. До того ж така діяльність нео-християнських організацій суперечить Конституції України, зокрема статті 35, боє проявом психічного насильства відносно рядових членів організації, а також загальнолюдській моралі...
Вербування членів громади здійснюється шляхом психологічного пресингу із застосуванням гнучких форм роботи;з окремими групами населення. Особлива увага приділяється залученню до Церкви тих, хто має широкі контакти з населенням і може вести активну пропагандистську роботу: лікарів, медсестер, учителівтощо.
Культова практика харизматичних церков нерідко викликає негативну оцінку з боку традиційних релігій, громадськості, батьків, що є реакцією на погіршення фізичного і психічного стану здоров’я людей, які стали членами харизматичних церков.
Питання посилення державою контролю за діяльністю релігійних організацій харизматичного спрямування набуває дедалі більшої актуальності. У зв’язку з цим Міністерство освіти України підготувало і надіслало на м ісця інструктивно-методичні листи щодо стосунків закладів освіти з релігійними організаціями, які мають базуватися на суворому дотриманні законодавства (від 29.01.97 № І/9398, від 03.02.98 №1/9-38).
Міністерство освіти України рекомендує з метою профілактики шкідливого впливу релігійних організацій харизматичного спрямування силами органів управління освітою, педагогічних колективів проводити ряд заходів, а саме:
— вивчати ситуацію на місцях стосовно діяльності релігійних організацій харизматичного спрямування;
— постійно контролювати дотримання керівниками органів уп-равління і закладів освіти законодавства України щодо стосунків з релігійними організаціями, а також стан профілактичної роботи з метою захисту дітей і молоді від шкідливого впливу релігійних організацій харизматичного спрямування;
— проводити в педагогічних колективах роз’яснювальну роботу щодо відповідальності педагогічних працівників за характер інформації, яку вони використовують у спілкуванні з молоддю;
— організувати в педагогічних, а також в учнівських, студентських колективах вивчення законодавства України стосовно дотримання прав і свобод громадян, в тому числі положень щодо захисту молоді від психічного насильства;
— проводити відповідну роз’яснювальну роботу з батьками. Рекомендується також посилити увагу педагогічних працівників до формування загальнолюдських ціннісних орієнтацій учнівської та студентської молоді, організації проведення вільного часу молоді, а також вивчення морально-психологічного клімату сімей, де виховуються діти, підлітки, молодь.
Підготовлено за матеріалами Державного комітету у справах релігій Управлінням гуманітарної освіти та виховання Міносвіти України — відділ гуманітарної освіти.
Інформаційний збірник Міністерства освіти України. —1998. — № 11
КОРОТКИЙ РЕЛІГІЄЗНАВЧИЙ СЛОВНИК
КОРОТКИЙ ДОВІДНИК НАЙВІДОМІШИХ РЕЛІГІЙ МИНУЛОГО І СУЧАСНОСТІ
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ТА РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
ЗВЕДЕНІ ТАБЛИЦІ
КАРТИ
Розділ І. Релігієзнавство як наука
§1. Релігія як предмет дослідження та структура сучасних релігій
Розділ II. Основні теорії походження релігії
Теологічні теорії походження релігії