Маркетинг туризму - Правик Ю.М. - Модуль 1 ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТУРИСТИЧНИХ КОМПАНІЙ


Тема 1 ОРГАНІЗАЦІЯ І ТЕХНОЛОГІЯ РОБОТИ ТУРИСТИЧНИХ ФІРМ

1.1. Види туристичної діяльності.

1.2. Туристичні послуги та їх правове забезпечення.

1.3. Процес укладення туристичного договору.

1.4. Розробка туристичного продукту.

1.5. Формування туристичного продукту.

1.6. Міжнародні принципи розрахунків у туристичному бізнесі.

1.7. Канали збуту туристичних послуг.

1.1. Види туристичної діяльності.

Туристичні послуги не існують самостійно і незалежно, не можуть зберігатися і транспортуватися, вони реалізуються під час створення на місці виробництва. Тому передумовою споживання туристичної послуги є переміщення споживача (туриста) на місце виробництва.

Попит на туристичні послуги є вельми несталим у часі й просторі. Туризм і туристична індустрія дуже чутливі стосовно зовнішніх факторів. Політичні, економічні, кліматичні та інші фактори, реклама, інформація тощо — все, що впливає на потреби, інтереси і настрої людей, відображається на туристичному попиті. Оскільки іноземні відвідувачі прибувають з-за кордону, країни, які спеціалізуються на іноземному туризмі, переважно не мають ефективних методів впливу па обсяги туристичних потоків.

Туризм залежно від послуг, що надаються, і категорій населення, які обслуговуються, поділяється на внутрішній і міжнародний.

Внутрішній туризм — тимчасовий виїзд громадян конкретної країни з постійного місця проживання в межах національних кордонів тієї самої країни для відпочинку, задоволення пізнавальних інтересів, занять спортом і з іншими туристичними цілями. Внутрішній туризм не утворює окремої сфери діяльності, а взаємопов'язаний з усіма іншими секторами національного життя.

Міжнародний туризм — систематизована і цілеспрямована діяльність підприємства сфери туризму, пов'язана з наданням туристичних послуг і туристичного продукту іноземним туристам на території своєї країни (в'їзний туризм) і наданням туристичних послуг і туристичного продукту за кордоном (виїзний туризм).

Види туристичної діяльності розрізняються за метою туру, географічним принципом, кількістю учасників туру і способом пересування туристів (табл. 1.1).

Таблиця 1.1. Види туристичної діяльності

Класифікаційна ознака

Види туризму

1. Мета туру

1.1. Відпочинок.

1.2. Спортивний відпочинок.

1.3. Екзотичний відпочинок.

1.4. Діловий туризм.

1.5 .Навчання і/або підвищення кваліфікації.

1.6. Сімейний туризм.

1.7. Лікування.

1.8. Екскурсійний тур.

1.9. Шоп-тур.

1.10. Паломницький тур

2. Географічний принцип

2.1 Тур у межах країни проживання.

2.2. Тур у близьке зарубіжжя.

2.3. Тур у далеке зарубіжжя.

За класифікацією Всесвітньої туристичної організації (ЮНВТО):

2.1. Внутрішній тур.

2.2. Зовнішній тур

3. Кількість учасників туру

3.1. Індивідуальний тур.

3.2. Сімейний тур.

3.3. Груповий тур.

4. Спосіб пересування

4.1. Піший тур.

4.2. Морський тур.

4.3. Річковий тур.

4.4. Автотуризм.

4.5. Гірськолижний тур.

4.6. Поїздка на потягу (залізничний тур).

4.7. Змішаний тур

У значної частини (понад З0 %) туристичних фірм України і Росії наявний у тій або іншій формі іноземний капітал. Часом це зовсім не додає фірмам надійності, так як іноді іноземні фірми створені випадковими людьми. Ще однією характерною тенденцією для українського і російського туристичного бізнесу є загострення конкурентної боротьби між туристичними фірмами, оскільки їх кількість перевищує попит на туристичні послуги.

У табл. 1.2 перераховані країни, що за прогнозом Всесвітньої туристичної організації — UNWTO (ІОНВТО) стануть лідерами у сфері виїзного туризму у 2020 р.

Таблиця 1.2. Країни — лідери виїзного туризму в 2020 р. (прогноз ЮНВТО)

Країна

Кількість прибуттів, млн

Частка ринку, %

Китай

137,1

8,6

США

102,4

6,4

Франція

93,3

5,8

Іспанія

70,0

4,4

Італія

52,9

3,3

Велика Британія

52,8

3,3

Мексика

48,9

3,1

Росія

47,1

2,9

Чехія

44,0

2,7

Україна

31,3

1,9

Поява нових туристичних фірм, їх успішна діяльність можливі за умови, якщо вони приходять на ринок із суттєво новим продуктом. Проте в більшості випадків нові туристичні фірми шукають доходи в уже освоєних сегментах туристичного ринку, що підвищує небезпеку вияву фірмами-"новачками" повної неспроможності й обману клієнтів (навіть до випадків зникнення з грошима клієнтів без надання туристичних послуг взагалі).

Згідно з табл. 1.3 показано проведений аналіз пропозиції туристичних послуг туристичних компаній України за географічною ознакою.

Груповий туризм українських громадян за цілями подорожей поділяється таким чином, %:

· відпочинок і екскурсії — 60,1;

· бізнес — 13,8;

· лікування — 11,0;

· навчання — 9,0;

· "шопінг" — 6,1.

Таблиця 1.3. Аналіз пропозиції туристичних послуг туристичних компаній України за географічною ознакою

Країна

Кількість фірм

Іспанія

137

Туреччина

136

Італія

103

Франція

97

Греція

88

Кіпр

72

Велика Британія

69

Чехія

51

Ізраїль, Болгарія

47

США, Туніс, Таїланд

42

Єгипет

41

Австрія

37

ОАЕ

33

Швейцарія

32

Сейшельські Острови

25

Мальта

24

Німеччина

23

Австрія, Угорщина

20

Португалія

19

Мексика

17

Мальдивські Острови

15

Швеція, ЮАР

13

Республіка Маврикій, Голландія, Фінляндія

12

Тема 1 ОРГАНІЗАЦІЯ І ТЕХНОЛОГІЯ РОБОТИ ТУРИСТИЧНИХ ФІРМ
1.1. Види туристичної діяльності.
1.2. Туристичні послуги та їх правове забезпечення
1.3. Процес укладення туристичного договору
1.4. Розробка туристичного продукту
1.5. Формування туристичного продукту
1.6. Міжнародні принципи розрахунків у туристичному бізнесі
1.7. Канали збуту туристичних послуг
Тема 2 МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ ТУРИСТИЧНОЇ ГАЛУЗІ
2.1. Загальна сутність маркетингових досліджень на підприємстві
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru