Маркетинг туризму - Правик Ю.М. - 1.2. Туристичні послуги та їх правове забезпечення

Комплекс послуг, що надаються туристичною фірмою, передбачає виокремлення основних (профільних) послуг з туристичного обслуговування і допоміжних послуг, що забезпечують власне проведення туру (див., наприклад, табл. 1.4).

До основних (профільних) послуг турагентства належать:

· вибір виду туризму і маршруту туру (місця відпочинку);

· уточнення кількості днів туру;

· вибір категорії готелю;

· організація харчування;

· вибір трайлера (засоби доставки туристів);

· організація культурної програми;

· уточнення ціни туру з урахуванням системи знижок.

За кількістю днів тури можна поділити на три категорії:

· короткострокові (2—5 днів);

· середньострокові (6—14 днів);

· тривалі (понад 2 тижні).

Найбільшою популярністю користуються середньострокові тури. Обираючи місце проживання, туристи, як правило, орієнтуються на 3, 4 і 5-зіркові готелі залежно від ціни і платоспроможності клієнта.

Організація харчування в турі передбачає такі варіанти:

· одноразове харчування (як правило, сніданок);

· напівпансіон (дворазове харчування на добу, як правило, сніданок і вечеря);

· пансіон (сніданок, обід, вечеря).

Основним засобом доставки туристів до місця відпочинку в міжнародних турах, як правило, є авіапереліт, рідше — подорож морським шляхом або залізницею.

Під час організації культурної програми враховуються специфіка країни (регіону, міста) туру в історичному, культурному, національному, релігійному аспектах, а також тривалість і вид туру (в шоп-турі, діловій поїздці і бізнес-турі культурна

Таблиця 1.4. Приблизні вимоги до обслуговування сімейних туристів, які подорожують з метою відпочинку (за середнім класом обслуговування)

Пакет послуг

Вимоги до умов розміщення

Рекреаційні умови

• Проживання в 3—

4-зіркових готелях.

• Харчування, як

правило, повний

пансіон, обов'язково

дитяче меню.

• Екскурсії (загальні

для дітей і дорослих,

тільки для дітей і окремо для дорослих).

• Послуги з нагляду

за дітьми.

• Дитячий

педагог-організатор.

• Послуги відновлювального характеру.

• Спортивні послуги

• Переважання в

номерному фонді

готелю 2-місних

номерів (до 80—90 %

від загальної їх кіль

кості) з організацією

додаткового дитячого

спального місця.

• Наявність у номері

сушильних і прасувальних засобів, міні-кухонь (для дитячого

харчування).

• Приміщення для

дітей під наглядом

вихователів.

• Приміщення для

відпочинку і дозвілля.

• Приміщення для спортивно-оздоровчих занять

• Розміщення

серед зелених

масивів.

• Наявність власної озелененої території з обладнаними дитячими,

спортивними

майданчиками.

• Водні атракціони, горки в басейні

і на пляжі.

• Спеціальні стежки для прогулок.

• Аквапарки, зоопарки, тематичні

парки атракціонів,

національні парки,

дельфінарій

програма скорочена), можливості сторони, що приймає, і, відповідно, платоспроможність клієнта.

З урахуванням певних профільних послуг встановлюється остаточна ціна туру, яка може бути скоректована у зв'язку з наданням додаткових послуг і різних знижок, як правило, знижок із загальної ціни для дітей (від 10 до 20 %) і постійних клієнтів (від 15 до З0 %).

Необхідно зазначити специфіку окремих видів туризму. Велику частину ціни туру становить вартість так званої провідної послуги, що визначає призначення туру:

· лікування в оздоровчому турі;

· навчання в бізнес-турі, переговори з іноземними фірмами в діловому турі;

· організація покупок у шоп-турі;

· участь у спортивних заходах, спорт-турі, відвідування релігійних святих місць у паломницькому турі, концертна програма в шоу-турі тощо.

До допоміжних, або додаткових, послуг, що забезпечують проведення туру (а також включаються в остаточну ціну), належать:

· візова підтримка (оформлення ваучера або віз на групу туристів) і оформлення закордонних паспортів (за їх відсутності);

· супровід (дорослих і/або дітей — за бажанням туриста);

· оформлення авіаквитків і багажу;

· розмитнення вантажу (після прибуття у країну з міжнародних турів);

· доставка туристів до трайлера (аеропорту, залізничного вокзалу тощо) і назад після прибуття з туру, як правило, автобусом;

· страхування туриста і багажу (вантажу) — виплата стипендії туристові на кишенькові витрати в дол. США або валюті країни місцеперебування після прибуття до місця відпочинку (для міжнародних турів).

Згідно з визначенням Всесвітньої туристичної організації туризм (tourism є похідним від франц. tour (прогулянка, поїздка)) — подорож у вільний час, один з видів активного відпочинку.

З цього визначення можна зробити декілька висновків правового характеру.

1. Тур (прогулянка, поїздка) — вужче поняття, ніж туризм, це один з різновидів туризму, туристичої діяльності в цілому.

2. Туризм — різновид подорожі, але саме подорожі за певної умови (у вільний час).


3. Туризм — один з видів активного відпочинку, що вимагає виконання певних дій.

Правові відносини в туристичній діяльності можуть розглядатися як відношення з надання (пропозиції та реалізації) туристичних послуг між:

· туристичною фірмою і туристом (клієнтом, споживачем турпослуг);

· туристичною фірмою та іншими організаціями, які контактують з нею.

Таким чином, учасниками правовідносин у туризмі є:

· туристична фірма (турагентство, туристична організація);

· турист (клієнт, споживач туристичних послуг);

· організації, що взаємодіють з туристичною фірмою.

Договірні відносини туриста і туристичної фірми — відносини покупця (замовника) і продавця (виконавця). До того ж слід підкреслити особливий характер "продукту" туристичної фірми. Вступаючи у договірні відносини з туристичною фірмою, турист розраховує на отримання необхідного йому набору послуг. Фірма надає йому, як правило, не послуги, а права (гарантії) отримання в певний час у визначеному місці послуг, безпосередньо (фізично) здійснюваних іншими фірмами, що мають прямі договірні відносини не з цим туристом, а з "його" туристичною фірмою. Такою, наприклад, є гарантія проживання в готелі певного класу, дворазового харчування, трансферу, екскурсійного обслуговування відповідно до програми тощо.

Зокрема, йдеться про придбання гарантій надання певних видів послуг і самого туру туристичною фірмою безпосередньо "своєму" туристові (наприклад, супровід за маршрутом, зустріч з представниками фірми в проміжних пунктах маршруту тощо). Як правило, сукупність цих прав (гарантій), набута туристом, оформляється "його" туристичною фірмою у вигляді туристської путівки. Таким чином, туристська путівка є кінцевим "продуктом" діяльності туристичної фірми і відповідно предметом її реалізації. Вона є сукупністю прав (гарантій) отримання туристом кількісно та якісно визначених послуг.

1.3. Процес укладення туристичного договору
1.4. Розробка туристичного продукту
1.5. Формування туристичного продукту
1.6. Міжнародні принципи розрахунків у туристичному бізнесі
1.7. Канали збуту туристичних послуг
Тема 2 МАРКЕТИНГОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ ТУРИСТИЧНОЇ ГАЛУЗІ
2.1. Загальна сутність маркетингових досліджень на підприємстві
2.2. Сутність і функції маркетингового дослідження у туристичній галузі
2.3. Доцільність проведення та нормативна база маркетингових досліджень
2.4. Стандарти якості маркетингових досліджень у маркетингу послуг
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru