Міжнародну комп'ютерну мережу бронювання "Galileo International" створила компанія "The Galileo Company Ltd", заснована в липні 1987 p. авіакомпаніями "British Airways", "Swissair", "KLM" i "Covia". У серпні 1987 p. до засновників приєдналися "Alitalia" та "Austrian Airlines", у жовтні — "Air Lingus" і "Tap Air Portugal". Приєднанням у лютому і березні 1988 p. "Sabena" та "Olympic Airways" завершилося формування основного складу компанії. Надалі вона розвивалася за рахунок відкриття філій у різних частинах земної кулі. Компанія "Covia", яка мала власну систему резервування "Apollo", переорієнтувала своїх користувачів ва "Galileo". Крім того, канадська система резервування "Gemini" також стала частиною "Galileo". "Apollo" діє в США, Канаді, Мексиці та Японії, "Galileo" — в іншій частині світу. На базі систем "Galileo" та "Apollo" здійснюється третина всіх бронювань у світі.
У "Galileo International" зайнято близько 3 тис. менеджерів, програмістів і операторів. Центр обробки даних, який знаходиться в штаті Колорадо, неподалік від Денвера, функціонує 24 години на добу 365 днів на рік, обробляючи понад 200 млн повідомлень щодня.
Якщо "Amadeus" посідає перше місце на ринку глобальних ГДС за кількістю терміналів, то за кількістю підключених до системи турагентств безперечне лідерство належить "Galileo".
У цій системі представлені авіакомпанії, готельні ланцюги, компанії і пункти з прокату автомобілів, готелі, туроператори, круїзні групи (бронювання круїзів), можливе бронювання турів, квитків у театри, надання інформації про тарифи, погоду, візи, щеплення, кредитні картки та ін. Послугами "Galileo" користуються турагентства більше ніж у 107 країнах світу. "Galileo" забезпечує турфірмам доступ до інформації і дає змогу бронювати супутні туристичні послуги широкого спектра. Інформація про учасників програм "Galileo International" (розклад, наявність місць, тарифи тощо) надсилається передплатникам більше ніж у 100 країнах.
"Galileo", як і будь-яка глобальна система, складається з комплексу підсистем, які називаються додатками і призначені для виконання конкретних завдань. Усі додатки інтегровані в одному середовищі (оболонці), яке називається "Focalpoint" (при підключенні через мережу "SITA") чи "Focalpoint Net" (при підключенні через їнтернет). Наявність двох практично однакових за функціональними та іншими можливостями варіантів підключення зумовлене орієнтацією "Galileo International" як на великі, так і на малі турфірми.
Продукт "Galileo" є дуже гнучким, могутнім й ефективним інструментом, який дає можливість користувачам впевнено почувати себе в міжнародній туристичній інформаційній мережі; здійснювати бронювання різноманітних послуг, налагоджувати зв'язок між агентствами; відкривати філії, організовувати альянси; в результаті заощаджувати як робочий час, так і гроші. Авіакомпанії, які уклали угоди з "Galileo", доступні на найвищому рівні в режимі "наскрізного проходження" {inside availability) — з термінала, встановленого в приміщенні фірми, можна одержати прямий доступ до їхніх інформаційних баз. Таким чином "Galileo" ніби поєднує водній інфраструктурі безліч систем.
Інша особливість "Galileo" полягає в тому, що її програми добре працюють на звичайних персональних комп'ютерах і не вимагають спеціального устаткування. "Galileo" пропонує високоякісний продукт не тільки агентствам. Завдяки простоті та наочності програма "Travel Point" може бути встановлена на персональному комп'ютері корпоративного клієнта чи, наприклад, пасажира, який часто літає. Скориставшись цим, турфірма може заощадити час, звільнившись від телефонних дзвінків, переговорів, надання довідок та ін. Користувач, своєю чергою, одержує можливість прямо через мережу "SITA" поєднатися з центральним комп'ютером "Galileo", знайти собі потрібний варіант і здійснити бронювання. Свій квиток він одержує у фірмі-дистриб'юторі, яка встановила програму.
"Viewpoint" — головний програмний продукт "Galileo" — виник зі злиття двох проектів після того, як компанія придбала "Apollo Travel Services" (1997). Удалося об'єднати всі додатки, включаючи функції формування цін, розкладів, бронювання, підготовку документів, файлів клієнтів, файлів із розрахунковими даними. Фахівці створили графічний додаток, який увібрав у себе все необхідне.
Можливості "Viewpoint" постійно розширюються й удосконалюються. Уже нині при роботі з "Viewpoint" можна одержувати інформацію про мінімальні тарифи на авіаперевезення, звертатися до конфіденційних тарифів авіакомпаній, працювати з альянсами авіакомпаній, виводити на екран правила застосування тарифів, працювати з євро, виходити в їнтернет для одержання додаткової інформації, яка цікавить клієнтів.
Більшість великих компаній, працюючи за умов запеклої конкуренції, виживає за рахунок експансії чи технологічних знахідок. "Galileo" — рідкісний виняток. її фахівці не розробляють нові дорогі технології, а домагаються підвищення ефективності продуктів світового класу за зниження витрат. При цьому вони не прагнуть швидко розширювати свої глобальні можливості, а вдосконалюють чинну та ефективну мережу. Завдяки такій стратегії компанії вдається поширювати серед клієнтів і партнерів велику кількість інформації швидко, точно, у будь-яке місце й у будь-який момент. За кілька років система "Galileo" перетворилася на ланку, яка сполучає весь світовий турбізнес.
Компанія має намір і надалі закріплювати свій успіх, у тому числі за рахунок нових туристичних ринків з великим потенціалом. Не менш суттєвим є те, що вона пропонує дуже зручний для користувача цілком графічний інтерфейс, у який інтегровані географічні карти. Крім того, "Galileo" пропонує:
— автоматичний підрахунок вартості повітряних маршрутів практично будь-якої складності (ціни, включені в базу даних "Global Fares" — світового лідера цінових систем, вибір з більш ніж мільярда позицій цін, які поновлюються тричі на день, вибір "кращої ціни" й автоматичне перебронювання у разі появи "ще кращої", швидкий підрахунок цін для маршрутів, які пролягають багатьма містами, інтеграція з "Privat Fares" — агентством, яке має базу даних за договірними цінами);
— широкі можливості для виготовлення місцевих "квиткових продуктів" (BSP — автоматичне переказування місцевих податків; АТВ — автоматичне виписування квитків і перепусток; STP — супутнє друкування документів; ET — створення електронних квитків);
— можливість випускати документацію, яка цілком задовольняє персональні вимоги клієнтів (адаптація до агентств, які звикли до особливого стилю роботи, використання простих за формою документів, прийом запитів будь-якою мовою);
— висока якість обслуговування постійних клієнтів (за допомогою програм "Client File" і "Travel Screen", які забезпечують найбільшу швидкість передання інформації, а також автоматичне запам'ятовування і передання додаткових побажань клієнтів);
— технічні рішення і ділові інструменти, придатні для всіх типів агентств (приєднання до базового термінала, гнучкий підхід до підключення електронних систем, які є в агентстві, забезпечення зв'язку з віддаленими станціями, підтримка проектів "під ключ");
-~ постійну підтримку і навчання на місці (через агентів, які володіють мовою країни перебування, та навчальні посібники відповідними мовами, а також через Інтернет);
— безкоштовні наради з приводу всіх аспектів автоматизації туріндустрії (чи стосовно поточних проблем, практики підключення до ГДС "Galileo" чи зміни умов співпраці).
Будь-яке бронювання в разі необхідності може супроводжуватися демонстрацією відповідних географічних карт, що дає змогу точно визначити місце розташування готелю чи аеропорту і маршрути пересування потенційного мандрівника.
Система "Galileo" — одна з найбільших ГДС у світі. Мережа "Galileo" постійно модифікує технічні засоби, але математичне забезпечення, призначене для потреб ринку туристичної продукції, залишається первісним.
Для працівників агентств, підключених до системи "Galileo", проводиться безкоштовне навчання, розроблена комп'ютерна програма самопідготовки, за допомогою якої агенти-початківці можуть швидко ознайомитися з основними принципами роботи системи. Вбудована система самонавчання дає змогу будь-якому співробітнику агентства пройти курс незалежно від своїх колег. Одночасно передбачена можливість групового навчання в спеціальних класах. Більш підготовлені користувачі можуть працювати з реальною системою авіакомпанії, передбачене підлаштуванни до індивідуальних потреб користувача.
15.3. Інтернет-технологїї в туристичному менеджменті
15.3.1. Структура та властивості туристичних сайтів
Домашня сторінка
Загальна інформація веб-сторінки
Інтерактивний план подорожі та віртуальні брошури
15.3.2. Основні закордонні туристичні сайти онлайн-бронювання
Контрольні запитання і завдання
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Розділ 1. Основи організації підприємств готельного господарства