Протягом всієї історії розвитку культури людина прагнула прикрашати своє життя, зробити красивими всі необхідні предмети - одяг, житло, посуд тощо.
В наш час з особливою пристрастю входять такі поняття, як художник і суспільство, краса і користь, творчість і потрібність. Краса і потрібність необхідна умова життя цивілізованого суспільства. Художники все інтенсивніше працюють над проблемою середовища, комплексного її вирішення в синтезі з архітектурою. Середовище - це не тільки матеріальне поняття, це простір, наповнений взаємовідносинами людей, це єдиний духовний і матеріальний світ. Історичні стилі, які ще називають "великими", проявили себе практично у всіх сферах людського життя: архітектурі, одязі, живописі, музиці тощо. В масовій свідомості "великі стилі" завжди асоціювалися з розкішшю, показністю, елітарністю.
Проте, світ змінився, і в сучасному інтер'єрі важко віднайти "сліпе" походження будь-яких історичних стилів. Найчастіше в дусі постмодернізму використовують тільки окремі деталі "великих" стилів, або береться якийсь стиль за основу і вільно практикують його у дусі сучасних уявлень про комфорт, користуючись при цьому новітніми матеріалами. В сучасному інтер'єрі зі всіх "великих" стилів найчастіше використовують мотиви класицизму і модерну.
Класицизм (від лат. емісію - зразковий), стиль і напрямок, в мистецтві XVII поч. XIX ст., звернення до античності, до старогрецьких ідеалів краси, як до норми та ідеального зразку, де царюють ясні геометричні форми і стриманий декор. Елементи інтер'єру дорогий, якісний і натуральний матеріал.
Найкрасивішим символом класицизму є антична колона з її чіткими прямими лініями. В орнаменті переважають античні рослинні мотиви. Характерним є прикрашування скульптурою, великими алебастровими вазами, настінними панно і ліпкою. Кольори спокійні, приглушені.
Класицизм є неоднорідним. У ньому виділяється така своєрідна течія, як Ампір. Ампір (від франц. empire, букв. - імперія), стиль в архітектурі і декоративному мистецтві трьох перших десятиліть XIX ст., який завершив розвиток класицизму. На відміну від грецького класицизму, ним було взято за основу величні зразки Римської епохи. Це мужній і холодний стиль, помпезний і гордий. Кольори стають яскравими і контрастними. Меблі масивні і прикрашені бронзовими накладками. У декорі переважають римські і єгипетські символи (левові маски, сфінкси, схрещена зброя тощо).
Найзатишнішим та інтимним стилем в історії людства був стиль Рококо. Рококо (франц. rococo rocaille - декор, мотив у виді раковини); напрямок стилю в Європейському мистецтві Перший половини XVIII ст. Для рококо, який пов'язаний з кризою абсолютизму, характерне відхилення від життя у світ фантастики, міфології і пасторальних сюжетів, еротичних ситуацій. В мистецтві рококо виступає граційний, орнаментальний ритм. Скульптура та пейзажі витончені, декоративні, але неглибокі. Декоративне мистецтво належить до високих досягнень мистецтва XVIII ст. за вишуканістю, декоративній красі асиметричних композицій, по духу інтимності, комфорту і уваги до власних зручностей. Саме в епоху рококо зародилося уявлення про інтер'єр як цілісний ансамбль. Архітектори в своїх проектах прагнули досягти повної декоративної єдності всіх складових кімнатного вбрання, розписів і орнаменту стін і стель, обробки підлоги, форм меблів, забарвлень драпіровок і оббивних тканин.
Найпопулярнішим з "великих" історичних стилів в сучасному інтер'єрі виступає модерн. Слово модерн (франц. "moderne" -найновіший, сучасний), напрямок стилю в американському і європейському мистецтві XIX - поч. XX ст. Представники модерну використовують нові технічно-конструктивні засоби, вільне планування, особливий орнаментальний декор для створення незвичних, підкреслено індивідуалізованих споруд, всі елементи яких підпорядковуються єдиному орнаментальному ритму та мають образно - символічний задум. Грою з формами минулого, вільне використання нових матеріалів пояснюється нинішня актуальність модерну. У його інтер'єрі широко вписується і побутова електроніка та ультра сучасна апаратура.
3.3.2. Вбрання готелів в середні віки (стиль готики)
3.3.3 Засоби розміщення в епоху ренесансу
3.3.4. Готелі в епоху бароко
3.3.5. Інтер'єр готелів в стилі рококо
3.3.6. Інтер'єр готелів в епоху неокласицизму
3.3.7. Інтер'єр готелів в стилі історизму і постмодернізму
3.4. Інтер'єр як художня композиція
3.5. Освітлення і колір в інтер'єрі готельного господарства
3.5.1. Освітлення в дизайні готельного господарства