Проблема контролю якості обслуговування сьогодні надзвичайно актуальна. Перш за все, це проблема самоконтролю роботи обслуговуючого персоналу при умові, що кожний співробітник знає як забезпечити відповідну якість.
Забезпечення високої якості - це відповідність рівня наданих послуг тим очікуванням, які на основі досвіду формують споживача.
Від того наскільки співпадає розуміння власних стандартів життя споживача (гостя) із підтримуваними стандартами, залежить чи залишиться гість задоволений обслуговуванням або ні.
Стандарти життя гостя - це звичні для його соціального статусу уявлення про гідний рівень умов проживання, харчування, характер взаємодії з персоналом. Ці стандарти відображені, перш за все, в уявленні гостя про інтер'єр, порядок і чистоту приміщень готельного господарства, особливо житлового фонду; про відповідність ціни і якості харчування; відповідні побутові послуги і зручності; про роботу обслуговуючого персоналу.
В даному випадку велике значення має життєвий досвід гостя, який сформував дані уявлення. Не останню роль відіграють і спогади про свої візити до цього готелю. У випадку, коли ці спогади мають позитивний характер, то установка гостя про спілкування з персоналом і своє проживання в готелі буде також носити позитивний характер. Але необхідно пам'ятати, що позитив в обов'язковому порядку має доповнюватися новими ствердними враженнями. Гість повинен постійно відчувати свою важливість перебування в даному готелі, він має розуміти, що його проблеми дійсно цікавлять персонал, а не просто існують самі по собі або як результат його капризів. Таким чином, постійне сприяння позитиву гостя - це прекрасний метод стимулювання його до нового візиту в даний готель.
Поряд з цим необхідно пам'ятати про такий важливий фактор, як конкретна, сформована ситуація гостя - це його потреба. Необхідно пам'ятати, що для гостя, який приїхав у справах бізнесу, не викличе інтерес розповідь портьє про культурні пам'ятки міста. Більш за все його буде цікавити інформація про те, де знаходяться зали для перемовин, та чи є в місті бізнес - центр. Тому необхідно, щоб персонал брав до уваги ті категорії гостей, які проживають в готелі, та знав приблизний спектр запитань, які виникають в гостя.
Важливо своєчасно задовольняти запити і очікування споживачів на відповідному рівні.
Для гостя, як вже відмічалося, основним інформаційним компонентом є його власне сприйняття даного обслуговування, яке складається із безперервно накопичуваних вражень, співставлення їх з очікуваним емоційним ефектом від наданих послуг, а також формування загального емоційного фону і настрою по відношенню до підприємства готельного господарства - виробника послуг.
В зв'язку з цим, можна виділити фактори, які суттєво впливають на гостей. Серед них фахівці виділяють безпеку і матеріально-технічне забезпечення готелю. Відносно безпеки, відчуття спокою і захищеності можна відмітити наступне. Воно формується у гостей із найпершого моменту їх перебування в готелі і визначається зовнішньою обстановкою, яку пропонує готель, тобто враження про готель появляється вже у холі. Наявність співробітників служби охорони, закрита стоянка для автомобілів, добре освітлені площадки перед готелем та за ним - все це створює відчуття захищеності і безпеки.
В цьому відношенні досить важливою є матеріально - технічна база готелю: відчуття того, що все необхідне для комфортного перебування в готелі є, сприяє позитивному настрою гостей. Чистий і затишний номер, рушники і засоби гігієни, смачний сніданок, наявність телевізора в номері, експрес-ліфту або просто відкривача для пляшок в ящику письмового столу - у кожного своє розуміння комфорту.
До таких факторів відноситься і обслуговуючий персонал, причому є найважливішим. Щоб гість залишився всім задоволений, співробітник має відповідати тим стандартам, які гість очікує, починаючи від швидкості надання відповідної послуги і закінчуючи зовнішнім виглядом співробітника і самою манерою виконання замовлення.
Питання для самоконтролю
1. Характерні процеси для формування сучасної культури.
2. Особливості формування сучасної культури.
3. Культура обслуговування.
4. Якість обслуговування.
5. Формування якості обслуговування.
6. Особливості формування якості послуг.
7. Забезпечення високої якості обслуговування.
8. Культура поведінки співробітників готельного господарства.
9. Тактовна поведінка співробітників готельного господарства.
10. Гідність і скромність.
11. Культура поведінки і спілкування.
12. Спілкування.
13. Мистецтво спілкування.
14. Які фактори заважають правильно сприймати та оцінювати гостя під час спілкування?
15. Ввічливість - основа етикетного спілкування?
16. Етикет - складова культури обслуговування.
10.1. Системи безпеки підприємств готельного господарства
Система візуально-звукового оповіщення
Система охоронної сигналізації
Система телевізійного спостереження
Система захисту інформації
10.2. Пожежна безпека, охорона праці і техніка безпеки в підприємствах готельного господарства
Проведення протипожежної підготовки працівників
Проведення протипожежної профілактики
Профілактика пожеж на етапі проектування і будівництва