Причини травматизму можуть бути організаційними і технічними. До організаційних відносяться: недостатній нагляд за дотриманням правил техніки безпеки, відсутність необхідної технічної кваліфікації в персоналу, робота без запобіжних засобів, неправильне розташування людей на робочому місці, недостатній інструктаж, погане освітлення, низька або висока температура, слабка вентиляція тощо.
До технічних причин травматизму відносяться: несправність або недосконалість технологічного обладнання, інструментів, пристроїв і засобів техніки безпеки, незручність або захаращеність робочого місця.
Причиною травми може стати також хворобливий стан працюючого, непідготовленість до даної роботи і неуважне відношення до неї, стомлення і стан сп'яніння.
Розслідування й облік нещасних випадків відбувається відповідно до "Порядку розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві", затвердженого постановою Кабінетом Міністрів від 25. 08. 2004 р. № 1112. Ця постанова встановлює певний порядок дій у разі, якщо стався нещасний випадок на підприємстві готельного господарства незалежно від форм власності.
Керівник підприємства готельного господарства, одержавши повідомлення про нещасний випадок, зобов'язаний негайно повідомити:
1) робочий орган виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань за місцезнаходженням підприємства за встановленою Фондом формою;
2) підприємство, де працює потерплий, якщо потерпілий є працівником іншого підприємства;
3) органи державної пожежної охорони місцезнаходження підприємства - у разі нещасного випадку, що стався внаслідок пожежі;
4) установу державної санітарно-епідеміологічної служби, яка обслуговує підприємство, у разі виявлення гострого професійного захворювання (отруєння).
Наказом утворює комісію з розслідування нещасного випадку, яка протягом трьох діб зобов'язана:
o обстежити місце нещасного випадку, одержати пояснення потерпілого, якщо це можливо, опитати свідків нещасного випадку та причетних до цього осіб;
o визначити відповідність умов праці та її безпеки вимогам законодавства;
o з'ясувати обставини і причини нещасного випадку;
o визначити, чи пов'язаний цей випадок з виробництвом;
o встановити осіб, які допустили порушення вимог законодавства про охорону праці, розробити заходи щодо запобігання подібним нещасним випадкам;
o скласти акт розслідування нещасного випадку за формою Н-5 у трьох примірниках;
o акт про нещасний випадок, пов'язаний з виробництвом, за формою Н-1 у шести примірниках, якщо цей нещасний випадок визнано таким, що пов'язаний з виробництвом, або акт про нещасний випадок, непов'язаний з виробництвом, за формою НПВ і передати їх на затвердження керівнику підприємства готельного господарства;
o у разі виявлення гострого професійного захворювання (отруєння), пов'язаного з виробництвом, крім акта форми Н-1 скласти у чотирьох примірниках карту обліку професійного захворювання (отруєння) за формою Н-5.
Акти форми Н-5 і форми Н-1 (або форми НПВ) підписуються головою і всіма членами комісії. У разі незгоди із змістом зазначених актів член комісії письмово викладає свою окрему думку, яка додається до акта форми Н-5 і є невід'ємною частиною, про що робиться запис в акті форми Н-5.
Нещасні випадки реєструються у журналі за встановленою формою.
Керівник підприємства готельного господарства у п'ятиденний строк після затвердження акта форми Н-5 видає наказ про виконання запропонованих спеціальною комісією заходів та запобігання виникненню подібних випадків, який обов'язково додається до матеріалів спеціального розслідування, а також про притягнення згідно з законодавством до відповідальності працівників, які допустили порушення; надсилає копії матеріалів органам прокуратури, іншим органам .
Керівник готельного підприємства на підставі актів та форми НВП подає відповідним організаціям державну статистичну звітність про потерпілих, затверджену Держкомстатом, та несе відповідальність за її достовірність. Керівник зобов'язаний проводити аналіз причин нещасних випадків за підсумками кварталу, півріччя і року та розробляти та виконувати заходи щодо запобігання подібним випадкам.
Освітленість
Санітарний стан
Електробезпека в готелях
10.3. Технологія забезпечення безпеки готелю
10.4. Використання комплексу технічних засобів безпеки у готелі
10.5. Економічна безпека готельно-ресторанного бізнесу
Класифікація та оцінка економічної безпеки готелів
Економічні підходи до підвищення рівня безпеки готелю
Принцип мінімізації загальних витрат на забезпечення безпеки