Організація та планування діяльності туристичних підприємств - Мальська М.П. - Принцип холізму

Цей принцип складається з двох частин: принцип координації і принцип інтеграції. Кожна із них відноситься до свого вимірювання організації. Організації розділені на рівні, кожен рівень - на одинці, які відрізняються по функціях, продукції і ринку, який вона обслуговує. Координація охоплює взаємодії одиниць одного рівня, інтеграція - між одиницями різних рівнів.

Принцип координації встановлює, що діяльність будь-якої частини організації неможливо планувати ефективно, якщо робити, це незалежно від інших одиниць цього рівня. Відповідно до того принципу є факт, що найкращим чином справитися з небезпекою або використати можливості, які відкрилися в роботі одного підрозділу, можуть другий або одночасно декілька підрозділів, бо підприємство це система взаємозв'язаних елементів. Джерело небезпеки та можливості їх вирішення може знаходитися не в одному і тому ж місці місті. Коли ми визначаємо проблему як виробничу, ще не означає, що вірний шлях її вирішення находиться в цих сферах діяльності. Може статися, що виробничу проблему легше всього вирішити з допомогою маркетингу або навпаки. Тим не менше багато керівників доказують, що про проблему потрібно судити з точки зору тої частини організації, де вона виникла. Це може мати резон тільки в тих випадках, коли такі частини незалежні від інших, але тоді вони не виступають частинами організації. Незалежно від того, де виникають проблеми, вирішувати їх потрібно одночасно і з усіх точок зору. От на що направлені принципи координації.

Принципи інтеграції встановлює, що планування, яке здійснюється незалежно на кожному рівні, не може бути настільки ефективним, як планування у взаємозалежності на всіх рівнях. Загально відомо, наприклад, що стратегія або практика, яка сформувалася на одному рівні корпорації, часто створює проблеми для інших рівнів. Тому проблема, яка виникла на одному рівні, може бути найкращим чином вирішена шляхом зміни стратегій або практики іншого рівня.

Протиріччя між рівнями організацій такі ж звичайні, як і між підрозділами одного рівня. Такі протиріччя частіше всього виникають внаслідок недостатньої усвідомленості про наслідки дій даного рівня або підрозділу. Якщо ми хочемо планувати ефективно, подібні протиріччя повинні бути ліквідовані. Це можливо тільки шляхом координації і інтеграції планування.

Показовою туристичною фірмою, що використовує принципи інтерактивного планування є вже неодноразово згадувана фірма "Ікс". Сукупність принципів координації і інтеграції спостерігається при проведенні там всіх маркетингових досліджень туристичного ринку м. Львова.

Актуальним для підприємства напрямком діяльності є надання послуг по оформленню Зеленої карти. Для рекламування послуг фірми було витрачено значні кошти. Рекламу було подано на радіо ("Радіо Люкс", "Львівська Хвиля"), на телебачення ("Інтер, Новий Канал"), в газети ("Місто+Передмістя", "Високий Замок", "Ваш магазин", "Панорама"(Червоноград), "Наш Дім"(Тернопіль), "Львівський кур'єр", "Є" (Хмельницький) та на маршрутних таксі.

Туристська фірма проводила маркетингові дослідження ефективності різних видів реклами. На робочому столі кожного працівника було покладено таблиці із переліком усіх газет, радіо станцій, телеканалів та маршрутних таксі, де помістили рекламу фірми. Надаючи інформаційні послуги по Зеленій карті, кожен мав запитати потенціального клієнта звідки дізналися про наші послуги.

За період з 1 вересня по 1 жовтня були отримані наступні результати:

Назва рекламного засобу Кількість дзвінків

"Маршрутні таксі" 13

Телебачення "Канал А" 8

Телебачення "Канал В" 5

Радіо "А" 5

Радіо "В" 5

Газета "А" 27

Газета "В" 14

Газета "С" 6

Газета "Д" 8

Газета "Е" 3

Газета "Б" 2

Газета "в" 0

Тобто найефективнішою виявилась реклама в пресі та на маршрутках. З газет найкращими рекламними засобами виявились "А" і "В". Знаючи, які рекламні засоби працюють найефективніше, фірма знатиме з ким працювати надалі. При цьому на рекламу витрачатимуться менші кошти, а ефективність не зміниться.

Даним маркетинговим дослідженням займалися усі працівники. Це свідчить про те, що внутрішні маркетингові дослідження проводяться постійно і всіма працівниками, щоб знати, де потрібно підсилити роботу, з ким працювати, на скільки ефективний даний напрям. Ці дослідження дозволяють зменшувати некорисні витрати і збільшують дохідність організації.

Також на даній фірмі проводиться маркетингове дослідження конкурентів та побудова конкурентної картки ринку. Таке дослідження залучає всіх співробітників цієї фірми і допомагає ґрунтовно вивчити пропозицію туристичного ринку.

Аналіз конкурентів і розробка конкурентних дій по відношенню до головних суперників дуже часто приносить більше користі, ніж навіть значне зростання на даному сегменті ринку. Знаючи сильні та слабкі сторони конкурентів, можна оцінити їх потенціал, цілі, теперішню та майбутню стратегії. Це дозволить стратегічно точно зорієнтуватися в тому, де є слабшим конкурент. Таким чином підприємство може розширювати свої переваги у конкурентній боротьбі.

Всі значні маркетингові успіхи фірми "Ікс" ґрунтуються на концепції власних кращих сил проти слабких сторін конкурентів. Зробити це вдається лише при добре налагодженій системі дослідження конкурентів. Проведення аналізу діяльності конкурентів тісно пов'язане із збором відповідної інформації. Комплексну оцінку діяльності конкурентів можна отримати використовуючи спеціальні таблиці, в яких містяться дані про основних конкурентів. Аналіз матеріалів цих таблиць дозволяє правильно та своєчасно зреагувати на:

- зміну основних конкурентів;

- специфічні особливості стратегій конкурентів;

Інформація про конкурентів, згрупована за певними показниками, є основою для побудови конкурентної карти ринку. Вона являє собою класифікацію конкурентів за позицією, яку вони займають на ринку.

Конкурентна карта ринку може бути побудована за двома критеріями:

- ринковою часткою;

- динамікою ринкової частки.

Розподіл ринкової частки дозволяє виділити ряд стандартних положень туристичних підприємств на ринку:

- лідери ринку;

- підприємства із сильною конкурентною позицією;

- підприємства із слабкою конкурентною позицією;

- аутсайдери ринку.

Показник ринкової частки є надзвичайно важливим. Проте це є статична оцінка ринку, тобто в конкурентний момент часу. У зв'язку із тим, що ситуація на ринку є надзвичайно динамічною, необхідно знати тенденції зміни даного показника і відповідно до цього зміну конкурентної позиції підприємства. Вказані тенденції можна визначити за допомогою величини темпу зростання ринкової частки.

За динамікою ринкової частки виділяють наступні типові положення на ринку:

- підприємства із ринковою позицією, яка швидко покращується;

- підприємства із ринковою позицією, яка покращується;

- підприємства із ринковою позицією, яка погіршується;

- підприємства із ринковою позицією, яка швидко погіршується.

Конкурентна карта ринку будується виходячи із перехресної класифікації розміру і динаміки ринкової частки підприємства. Це дозволяє виділити 16 типових положень підприємств. Найкраще положення займають підприємства першої групи (лідери ринку із конкурентною позицією, яка швидко покращується), найгірше - аутсайдери ринку із конкурентною позицією, яка швидко погіршується (16-та група).

Лідерами туристичного ринку є підприємства які мають власні транспортні засоби, що дозволяє їм організовувати власні тури, чартерні перевезення та надавати їх в оренду іншим підприємствам. Найбільші прибутки при цьому отримують ті туристичні фірми, які займаються перевезеннями в Італію, Іспанію, Португалію, Німеччину, Грецію, Бельгію, Францію та Англію.

Підприємства із сильною конкурентною позицією є на львівському туристичному ринку тур операторами в певні туристичні регіони (Мармарис, Анталія). Позиції туристичних фірм, які також отримують основний прибуток від пасажирських перевезень у країни Західної Європи, погіршуються.

Туристичні підприємства можуть мати слабку конкурентну позицію через певні проблеми у посольствах у зв'язку із фальсифікацією документів. Проте коректне ведення справ, яке провадить нове керівництво, допоможе покращити конкурентну позицію.

Аутсайдерами ринку переважно є ті фірми, які працюють у більшості випадків як тур агенти. Проте, вони можуть покращити свої позиції, запустивши чартерні рейси в такі країни, як Болгарія, Чорногорія, які користуються все більшою увагою у споживачів.

Позиції невеликих фірм через ускладнення процедури оформлення віз погіршуватимуться. Якщо вони не знайдуть нових напрямків роботи, то будуть витіснені з ринку.

Інтерактивний маркетинг в нашому представлені вимагає великих зусиль і часу. Він може бути оправданий тільки значним покращенням роботи організацій. Звичайно він приносить такі покращення. Тому більшість організацій спочатку експериментують, вводячи його в одній із своїх підсистем - як правило десь на самому верху або десь поблизу. У випадку успіху його поступово розповсюджують на всю організацію.

Тема 4. Здійснення класифікації видів планування
4.1. Виділення об'єктів планування на туристичних підприємствах
4.2. Типізація планування в залежності від обраного об'єкту: нормативне, стратегічне, тактичне та операційне
Реалізація стратегічного плану
Оцінка стратегічного плану
4.3. Побудова трьох підсистем планування діяльності туристичних підприємств
РОЗДІЛ IV. Маркетинговий план діяльності туристичних установ
Teмa 5. Визначення загально фірмових та маркетингових цілей на основі проведених досліджень ринку туристичних послуг
5.1. Суть та функції маркетингу на туристичному підприємстві
5.2. Характеристика туристичного ринку України та її регіонів
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru