Парфумерний туризм - різновид туризму, головною метою якого є відвідуванням регіонів, пов'язаних із парфумерною індустрією.
У стандартній програмі парфумерного туру - відвідування знаменитих парфумерних домів, участь у створенні нових ароматів, консультації досвідчених парфумерів, теоретичні та практичні заняття в аромостудії.
Парфуми (фр. parfumerie у від лат. Per fumum - крізь запах) - сукупність виробів, що застосовуються для ароматизації чого-небудь. Зазвичай парфумерні вироби - це рідкі розчини летючих ароматних речовин. Розчинниками можуть бути спирт, суміш спирту та води, діпропіленгліколь та інші рідини. Ароматичні речовини можуть бути як натурального походження (ефірні олії), так і штучного (синтетичні ароматизатори, наприклад, ванілаль).
Експерти визначили кращі парфуми всіх часів:
1. Chanel №5.
2. Dior Poison.
3. Yves Saint Laurent Opium.
4. Shalimar (Guerlain).
5. Calvin Klein - Euphoria.
6. Dior J'adore.
7. Lolita Lempicka .
Одне з найвідвідуваніших місць парфумерного туризму - замок Шамроль, Франція. Будь-яка з кімнат цього замку - це інтер'єр, де працювали парфумери протягом п'ятьох століть - починаючи від шістнадцятого та закінчуючи двадцятим. Тут можна бачити заморські коробочки, в яких подорожуючі люди привозили трави, пряні кульки, що висять зі стелі, і сухі збори в запорошених приміщеннях, вікна в яких постійно були закриті, аби туди не могла пробратися чума, також в замку можна побачити парфумерний орган з 270 ефірними маслами або пройтися по темних кімнатах, лише трохи освітленим слабким світлом, в яких зберігаються тисячі флаконів купажних ароматів старовинних марок.
Не менш відома точка туриста-парфумера - місто Грасс, в цій столиці французької парфумерії, можна на повні груди вдихнути чудові аромати місцевих квітів, полів і лугів. Саме через них Грасс колись став містом парфумерних заводів, які постачали ароматною сировиною майже всю Європу.
Ще одна ароматична дистинація - місто Кельн, де створено найвідоміший аромат всіх часів і народів, винайшов його Иоганн Марія Фаріна, який приїхав в Кельн і зробив його всесвітньо відомим. У 1709 році Фаріна запустив парфумерну мануфактуру, яка на сьогоднішній день є найстарішим парфумерним підприємством у світі. Свої парфуми він називає EAU DE COLOGNE (одеколон), тобто Кельнська вода.
Подорожуючі по місцях парфумерного туризму мають знати і про найвідоміші музеї ароматів:
1. Найзнаменитіший у світі музей парфумів - Музей парфумерії "Фрагонар" (Musйe Fragonard) - у Парижі, Франція.
2. Музей Perfumeria GAL, Мадрид, Іспанія).
3. Museo del Profumo Мілан, Італія.
4. Музей Espaco Perfume, Бразилія.
5. Музей парфумерії "Нова зоря", Москва, Росія.
6. Музей парфумів, Гавана, Куба.
7. Музей ароматів, Каїр, Єгипет.
8. Музей Cotsword, Бертон-апон-Тренто, Великобританія.
Пивний туризм
Пивний туризм - різновид туризму, що має на меті дегустацію, споживання, купівлю пива безпосередньо на місці у виробника.
Пиво - алкогольний напій середньої міцності, який виготовляють ферментацією ячмінного, або кукурудзяного, або рисового солоду. Пиво характеризується специфічною гіркотою та ароматом, що надає йому хміль, а також здатністю до піноутворення. Процес виробництва пива називається броварством, інколи пивоварінням. Пиво - третій за популярністю напій в світі (після води і чаю) і найпопулярніший алкогольний напій в світі. Найвідоміших сортів пива не більше 15. Вони всі хороші, у кожного є своя смакова особливість. Проте критерії відмінностей все-таки існують:
1. "Щільність" пива. Взагалі кордон щільності - від 8 до 14, тому в холодну пору року краще йде щільне пиво, а в спеку - менш щільне.
2. Колір. Вважається, що світле пиво - для чоловіків, темне пиво найсолодше - для жінок.
3. Вміст алкоголю. Міцне пиво - понад 5%, середнє - 4,5 - 4,7%, слабке - до 3%.
Експерти пивного туризму визначили найкращі його напрями:
1. Чехія. Це одна з країн, яку неможливо обійти увагою в розмові про пиво. 1087 рік ознаменувався для Чехії тим, що в літописі було офіційно зазначено наявність тут культури пивоваріння. У містечку Мнішек-під-Брди, наприклад, функціонує театр з пивним рестораном, в Пісек-у-Яблункова відкрили пивний курорт, аналогічні курорти є також у Ходовий Плані та в місті Гаррахов. Пивні ванни, розслаблюють м'язи, прогрівають суглоби, мають оздоровчу дію на шкіру і волосся, а також омолоджуючий ефект. Місто Жатец збирає в кінці літа чеських пивоварів на щорічне святкування закінчення збору хмелю, які привозять з собою всі сорти чеського пива.
2. Німеччина. Октоберфест у Мюнхені - пивне свято з традиційними ковбасками та тушкованою капустою під склепіннями величезного намету - одне з найвідоміших осінніх розваг в Європі. Для цього і організовуються спеціальні поїздки, які стають частиною так званих пивних турів. Крім знайомства з виробництвом, пивними обрядами і традиційним пивним меню, туристи мають ще й можливість безкоштовно дегустувати різні сорти пива. Деякі з цих сортів варять у невеликих містечках і в таких маленьких кількостях, що спробувати їх можна тільки на місці. А таких пивоварень у Німеччині 1,5 тисячі. Тут же для туристів проводяться пивні тури: ви випиваєте в кожній пивоварні по пиву, відповідаєте на питання і отримуєте диплом пивного бакалавра.
3. Ірландія. Відвідати цю країну треба з двох причин: по-перше, наживо побачити, як виглядають справжні ірландські паби, а по-друге, відвідати батьківщину знаменитих Guiness і Kilkenny.
4. Бельгія. В Брюсселі відзначають пивне свято на головній площі, це святкування пов'язано з днем народження Манекена Піса, всім відомого пісяючого бронзового хлопчика. Історія пивоваріння в Бельгії склалася так, що слава, набута, завдяки віковим технологіям, маленькими броварнями, була використана для розвитку двох великих компаній.
б. Нідерланди. Амстердам - одне з головних пивних міст світу.
Політичний туризм (дипломатичний туризм, туризм, пов'язаний з політичними подіями і заходами)
Пригодницький туризм
Психологічний туризм (комфортний туризм)
Пустельний туризм
Рекреаційний туризм
Релігійний туризм (сакральний туризм, паломницький туризм, езотеричний туризм)
Рибальський туризм
Романтичний туризм
Садово-парковий туризм (садовий туризм, парковий туризм, квітковий туризм)