Починаючи з серпня 1998 р. МФУ провело переговори з основними групами кредиторів відносно реструктуризації короткострокових інструментів у довгострокові. Наприкінці серпня МФУ домовилося з комерційними банками провести добровільну програму обміну короткострокових казначейських векселів на довгострокові деноміновані в гривнях державні облігації. Для учасників цієї програми був запропонований 40 %-й річний дохід протягом першого року, а в наступні роки дохід прив'язувався до плаваючої початкової ставки доходу. Строк сплати за цими облігаціями був призначений на квітень 2002 р. Комерційні банки погодилися обміняти казначейських векселів на загальну суму 803 млн грн (одну третину їх загального портфеля).
У вересні 1998 р. МФУ повідомило нерезидентів—власників казначейських векселів про започаткування урядової програми добровільної реструктуризації боргів. Інвесторам-нерезидентам, що володіють інструментами з гарантованим обмінним курсом, чи тим, що беруть участь у форвардних контрактах з НБУ, було запропоновано попередньо виплатити інвесторам 20 % поточної вартості належних їм казначейських векселів, а на 80 %, що залишилися, — видати деноміновані в доларах єврооблігації строком на 2 роки. Нерезидентам—власникам незастрахованих (нехеджо-ваних) казначейських векселів запропоновано отримати такі самі єврооблігації, але без попередньої виплати 20 % вартості. Інвестори погодилися обміняти казначейських векселів на загальну вартість 1,1 млрд грн із наявних 1,3 млрд грн. Залишок було розміщено на заблокованих рахунках у НБУ. Ставка доходу за єврооблігаціями становила 20 % річних. Номінальна вартість єврооблігацій дорівнювала 500 млн дол. МФУ здійснило попередні виплати на суму 76 млн дол. США.
Наступного місяця було переглянуто строки погашення фіду-ціарної позики, розміщеної МФУ через Chase Manhattan Bank у жовтні 1997 p. Клієнти Chase Manhattan погодилися на отримання попередньої сплати 25 % початкової, позики (27,3 млн дол. СІЛА), а 75 % (81,8 млн дол.), що залишилися, перевели в нові інструменти з річною ставкою доходу 16,75 % та строком погашення 2 роки.
Протягом 1999 р. обсяг операцій на міжнародному ринку капіталів був незначним, і наприкінці цього року перед Україною знов постала проблема неможливості сплатити свої боргові зобов'язання. Нерезидентам була запропонована схема реструктуризації, за якою частина наявних зовнішніх зобов'язань замінюється на нові. Передбачалася заміна таких цінних паперів:
• деноміновані в німецьких марках облігації на суму 1 млрд 537 млн 960 тис, які повинні бути погашені в 2001 р. і мають прибутковість 16 % річних, — 100 %-на заміна;
• деноміновані в євро облігації на суму 500 млн, які повинні бути погашені в березні 2000 р. і мають прибутковість 14,75 % річних, — 100 %-на заміна;
• деноміновані в доларах облігації на суму 73 млн 750 тис, які повинні бути погашені в жовтні 2000 р. і мають прибутковість 16,75 % річних, — 100 %-на заміна;
• деноміновані в доларах безпроцентні облігації на суму 258 млн 415 тис, які мають бути погашені у вересні 2000 p., — заміна 94,6 %;
• деноміновані в доларах облігації PAT "Газпром" на суму 280 млн, які повинні бути погашені у 2000—2001 pp. і мають прибутковість 8,5 % річних. Передбачено, що додаткові пропозиції будуть зроблені власникам цих облігацій на суму 735 млн дол. США, які мають бути погашені в 2002—2007 pp., — заміна 81,9 %.
.замість запропонованих до заміни цінних паперів їхні власники отримають нові облігації, загальна сума випуску яких становитиме 2,6 млрд євро. Нові облігації за бажанням власників будуть деноміновані в доларах США або євро. Передбачено щоквартально виплачувати за ними проценти (з розрахунку 11 % річних за доларовими облігаціями та 10 % річних за облігаціями в євро). Більшість власників українських цінних паперів погодились отримати нові облігації. Повідомлено про наміри уряду України реструктуризувати також заборгованість перед Туркменистаном та країнами—членами Паризького клубу.
ШЛЯХИ РЕФОРМУВАННЯ ДЕРЖАВНОЇ ГРОШОВО-КРЕДИТНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Висновки
Термінологічний словник
ВСТУП
Змістовий модуль 1. Організаційні та методичні засади формування та функціонування інституту місцевих фінансів
Тема 1. Сутність, складові та засади організації місцевих фінансів
1.1. Теоретичні засади місцевого самоврядування та розвиток місцевих фінансів
Становлення місцевого самоврядування
Розвиток місцевих фінансів