Місцеві фінанси - Сунцова О.О. - Економічні стимули та інші заходи щодо збільшення збору платежів

В умовах обмежених правових норм, що регулюють відносини споживачів і надавачів послуг, органи місцевої влади разом з комунальними підприємствами впроваджують різноманітні альтернативні заходи з метою збільшення збору платежів. До таких заходів слід віднести:

- запровадження прямих розрахунків із споживачами;

- створення міських розрахункових центрів по автоматизованому збору платежів;

- впровадження заходів контролю за рухом коштів;

- застосування економічних стимулів з метою збільшення збору платежів;

- інформаційно-роз'яснювальну роботу серед населення .

З метою економічного стимулювання населення в ряді міст запроваджували такі стимули, як знижки при погашенні заборгованості та (або) оплаті за житлово-комунальні послуги, лотереї серед дисциплінованих платників .

Запровадження знижок при погашенні заборгованості та оплаті житлово-комунальних послуг. Щоправда, при впровадженні програм по наданню знижок виникає ряд важливих питань:

o з яких джерела покривати витрати у зв'язку з наданням знижок в оплаті послуг;

o як саме вони мають відображатись у фінансовому обліку та податковій звітності .

Знижки не завжди економічно доцільні, особливо за відсутності у підприємства прибутків. Як свідчить досвід міст України, при будь-якому варіанті надання знижок показники фінансової діяльності підприємства погіршуються .

Прикладом того, як місцева влада може подбати, щоб у разі запровадження знижок перешкодити зростанню чи появі збитків комунальних підприємств, є Жмеринка Вінницької області. Згідно з рішенням міської ради, яким запроваджено надання знижок при погашенні заборгованості та поточній оплаті комунальних послуг (водо-, теплопостачання, водовідведення, обслуговування і утримання житла), було передбачено дотування комунальних підприємств при формуванні бюджету 2002 року .

Слід зазначити, що надання знижок лише щодо погашення заборгованості негативно оцінюється дисциплінованими платниками. Крім того, після завершення в містах таких акцій, рівень збору платежів за послуги, як правило, знижується, оскільки споживачі очікують наступного їх повторення .

Проведення лотерей серед дисциплінованих платників. Результати в різних містах неоднакові. Проведення лотерей у Запоріжжі показало, що цей захід неефективний - за час проведення кількох тиражів протягом 4 років сума боргу зросла з 43,7 млн грн майже у 5 разів. А внаслідок проведення розіграшів призів підприємством "Харківкомуночищвод" платежі зросли. Кількість абонентів, у яких немає боргів за каналізацію, збільшилася з 39 тис. у 2000 р. до 124 тис. після проведення другого розіграшу, а в 2002 р. досягла 140 тис. абонентів, що становить третю частину споживачів послуг підприємства.

Організаційні заходи щодо погашення заборгованості

Боржникам надається можливість укладати з комунальними підприємствами договори про реструктуризацію боргу на термін 1-5 років, за умови 100% поточної оплати. Якщо між споживачем та надавачем житлово-комунальних послуг договірних відносин немає, то договір реструктуризації може бути підставою для позову до суду за невиконання споживачем зобов'язань щодо оплати послуг. Однак цей спосіб не завжди сприяє зниженню заборгованості - у багатьох випадках боржники продовжують не платити за послуги .

Списати заборгованість можна у виключних випадках за рішенням місцевих органів влади, якщо на те є вагомі підстави, переважно, щоб захистити неповнолітніх.

Для тих громадян, які не мають грошей на квартплату, ЖЕКи пропонують товарообмінний спосіб оплати (бартер). Наприклад, у м. Білопілля Сумської області ЖЕК придбав кузов вантажного автомобіля у громадянина, погасивши його заборгованість з квартплати, що накопичилася з 2000 р.7

Організаційні заходи щодо погашення заборгованості
Інформаційно-роз'яснювальна робота
Організація збору платежів за комунальні послуги
Опис схем збору платежів, що задіяні в Україні
Автоматизовані системи збору платежів за житлово-комунальні послуги: досвід міст України
Особливості нарахування тарифів на теплопостачання
ОСНОВНІ ТЕРМІНИ
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ
ГЛАВА 1. ОСОБЕННОСТИ ПРАВОВОЙ РЕГЛАМЕНТАЦИИ НАЛОГООБЛОЖЕНИЯ КАК ОСНОВАНИЕ ПРОЦЕДУРНОГО РЕГУЛИРОВАНИЯ
1.1. Направленность налогово-правового регулирования
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru