Державний податковий менеджмент можна охарактеризувати як сукупність принципів, методів, засобів і форм управління податковою системою держави. Об'єктом державного податкового менеджменту є податкова система держави. Предметом державного податкового менеджменту є процес управління податковою системою держави.
Який орган виконавчої влади реалізовує податкову політику?
З січня 1997 р. податкову політику в Україні здійснює Державна податкова адміністрація України. Головним завданням якої забезпечення додержання законодавства, повний облік усіх платників податків, здійснення контролю, забезпечення правильності обчислення і сплати цих платежів. Державна податкова служба включає 3 рівні:
^ вищий - Державна податкова адміністрація України;
^ середній - Державна податкова адміністрація у Автономній республіці Крим, областей, міст Києва та Севастополя;
нижчий - Державні податкові інспекції в районах, містах, районах в містах, міжрайонні, об'єднані Державні податкові інспекції.
Що таке податкове право?
Податкове право - крупний підрозділ (підгалузь) фінансового права, що являє собою сукупність правових норм, які регулюють суспільні відносини у сфері оподаткування [75]. Правові норми, які регулюють суспільні відносини у сфері оподаткування, закріплені в законах і підзаконних нормативних актах, якими регламентується:
o перелік, об'єкт, база оподаткування, ставки, порядок нарахування і сплати податків і зборів до бюджету і в державні цільові фонди, а також відповідальність за їх несплату;
o процедурний порядок здійснення взаємовідносин державних органів з платниками податків з приводу нарахування, декларування, сплати, контролю, відповідальності і забезпечення сплати податків і зборів у державні цільові фонди.
Для чого необхідна гармонізація податків?
Гармонізація податків (англ. tax harmonization) - систематизація та уніфікація податків, координація податкових систем і податкової політики країн, що входять в міжнародні регіональні об'єднання.
Податкова гармонізація вперше почала застосовуватися в кінці XIX - початку XX ст., при створенні митних союзів з метою проведення єдиної митної політики. В умовах поглиблення міжнародної економічної інтеграції гармонізація основних показників податкових систем полягає в уніфікації структури і принципів оподаткування, загальних напрямів податкових реформ, узгодженні податкової політики і національного податкового права різних держав.
Гармонізація податків сприяє подоланню певних негативних податкових явищ: подвійного оподаткування, ухилення від сплати податків.
Вперше положення про уніфікацію національних податкових систем ряду європейських країн зафіксовано Римським договором від 25 травня 1957, що заклало основи створення Європейської Союзу. На першій стадії уніфікація податкових систем здійснювалася тільки у межах Митного союзу. Надалі, проводячи єдину фінансову політику, європейські держави стали створювати умови для зближення податкових систем. Так, на початку 90-х pp. в рамках процесу гармонізації податкових систем країн - учасниць ЄС проводилася обов'язкова і послідовна уніфікація справляння непрямих податків. Наприклад, введений новий порядок податкового регулювання ПДВ шляхом уніфікації принципів його нарахування і введення єдиних правил стягнення при проведенні експортно-імпортних операцій, зближення рівнів податкових ставок. В сфері прямого оподаткування у 1988 прийнята Директива про гармонізацію правил визначення оподатковуваного прибутку. У 80-90-х pp. проводилася політика по встановленню єдиних правил системи амортизаційних відрахувань та ін.
Яке місце в теорії фіскального регулювання займає крива Лаффера?
Як і для чого застосовується показник податкового навантаження?
Що таке податковий потенціал і для чого він розраховується?
У чому полягає відмінність між прямими і непрямими податками?
Як класифікуються непрямі податки?
Які існують форми універсальних акцизів?
Тема 9. ОПОДАТКУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВ В УКРАЇНІ
Яка історія виникнення податку на додану вартість?
Що входить у зміст показника "додана вартість"?