Електронні послуги банків мають попит, перш за все, у великих корпоративних клієнтів, зацікавлених у поліпшенні внутрішньої моделі бізнесу з орієнтацією на Internet -технології.
Упровадження систем Internet-banking дає змогу банкам надавати послуги зі створення систем електронної торгівлі товарами і послугами, систем електронної торгівлі цінними паперами в режимі реального часу, залучення інвестицій, пропонувати клієнтам схеми реінжинірингу бізнесу на основі Internet-технологій для підвищення інвестиційної привабливості, виконувати операції з Internet-консалтингу тощо. Саме в цьому напрямі буде розвиватись банківське обслуговування в найближчому майбутньому, забезпечуючи обслуговування технологічних ланок економіки, а не самої економіки. Щодо операцій із фізичними особами, то банки, що вже мають значну частку депозитів фізичних осіб, просто зобов'язані пропонувати їм нові послуги для посилення своєї конкурентоздатності, такі, як іпотечне кредитування тощо.
Сьогодні спостерігається зростання кількості корпоративних клієнтів, що мають своє представництво в мережі, оскільки переважна більшість із них мають велику кількість іноземних партнерів. Клієнт, маючи своє віртуальне представництво, згодом природно перейде на спілкування зі своїм банком в інтерактивному середовищі.
Останні статистичні звіти консалтингових компаній показують переваги великих компаній у сфері електронного бізнесу і прогнози на розвиток цього бізнесу в майбутньому. Саме вони покликані підштовхнути банки й інші компанії на користь визначення стратегії в розвитку цього напряму.
Як видно із класифікаційного поділу (див. рис. 7.9), діяльність банків у мережі не обмежується організацією платіжних систем в Internet і забезпеченням прямого доступу до рахунку. Банки надають брокерські послуги (Internet -трейдинг), надають кредити безпосередньо через Internet (фінансове посередництво першого типу). Щодо фінансового посередництва другого типу - у формі розповсюдження інформації про IPO (Initial Public Offering - первинну пропозицію компанії щодо продажу своїх акцій, коли їй потрібно зібрати капітал) і організації первинного ринку з продажів акцій через мережу тощо.
Прогнозується, що великі перспективи мають фінансові послуги з надання споживчих кредитів та позик. Програми автоматичного кредитування прискорять процес забезпечення кредиту і видачі позики, а також зроблять його більш прозорим. Після того, як клієнт скерує свою форму-заявку на отримання позики, система автоматизованого підтвердження кредитної організації протягом кількох хвилин прийме рішення щодо кредитування і сформує рівень процента за користування позикою. Під час виконання цієї процедури клієнт матиме можливість за допомогою електронної пошти і захищеного мережевого з'єднання дізнатися, на якій стадії перебуває його форма-заявка. Але для розвитку послуг з on-line-кредитування ще потрібен деякий час. Так, дослідники з компанії TowerGroup вважають, що такі послуги дадуть змогу зробити з рядових користувачів Internet, які часто заходять у мережу тільки для пошуку інформації або перегляду курсів валют, повноцінних покупців кредитних послуг, які матимуть можливість в Internet-системі заповнити форму-заявку та отримати позику. Ключовими чинниками ринкового визнання і розвитку таких послуг будуть інформаційна підтримка користувачів у режимі інтерактивного діалогу з програмою кредитування та ефективні програми для автоматичного прийняття рішень про видачу позик і проценти за його використання. Як свідчать результати дослідження TowerGroup, фінансові організації протягом наступних чотирьох років можуть очікувати стійкого зростання, перш за все, іпотечного оn-line -кредитування. Ураховуючи стійке зростання кількості людей, які використовують форми оn-line-заявок на купівлю житла, та постійне розширення спектра доступних кредитних on-line-інструментів, TowerGroup прогнозує, що обсяги on-line-кредитування зростуть із 45 млрд у 2001 році і 180 млрд дол. США у 2005-му до 290 млрд дол. США у 2008 році.
ПриватБанк
Райффайзен Банк Аваль
ВАТ "Укрексімбанк"
УкрСиббанк
АКБ "Правекс-банк"
7.4.3. Система INTER PLAT Іnternet - платежі в НСМЕП
7.5. СУЧАСНИЙ СТАН ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕЛЕКТРОННИХ БАНКІВСЬКИХ ПОСЛУГ В УКРАЇНІ
РОЗДІЛ 8 ІНФРАСТРУКТУРА КАРТКОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ. БАНКОМАТИ
8.1. СУТЬ БАНКОМАТІВ