Інформаційні системи і технології в банках - Страхарчук А.Я. - 8.2.3. Інші автоматичні пристрої для роботи з готівкою

Електронні банківські автомати-касири. Відпрацьовані в банкоматах технічні рішення послужили основою для інших пристроїв із того ж сімейства машин для роботи з готівковими паперовими грошима. Це так названі

Teller Cash Dispenser (TCD) - касові пристрої типу "електронний касир". TCD установлюють на робочих місцях операціоністів в операційному залі банку. Призначення TCD - збереження і видавання за командою операціоніста заданої суми готівки, а також приймання, підрахунок, сортування за номіналами та відбраковування банкнот, що надійшли в касу. Використання TCD дає банкові цілу низку переваг, головні з яких - скорочення потреби в людських ресурсах, підвищення безпеки роботи. Установка на робочих місцях операціоністів таких касових пристроїв дозволяє ліквідувати посади касирів. Зникає потреба трудомісткого перерахування та сортування грошових знаків, при цьому підвищується точність і зменшується ймовірність помилки або прийняття купюр, що не мають сили платіжного засобу або втратили її. Персонал може зосередитися на обслуговуванні клієнта, час обслуговування скорочується, що поліпшує конкурентоздатність банку загалом. Поліпшується контроль над операціями з готівкою завдяки можливості автоматичної реєстрації не тільки кожного факту прийняття або видачі коштів, а й сум, що беруть участь в операції.

Касовий пристрій являє собою металеву сейфову шухляду із фрикційним механізмом подавання купюр, чотирма - шістьма касетами для купюр різного номіналу, двома - чотирма касетами для приймання готівки і окремою касетою для відбракованих купюр. Пристрій працює під управлінням автоматизованої банківської системи; у такий спосіб виключається можливість видачі грошей "вручну", без проведення операції в установленому порядку через систему.

Доступ усередину TCD блокується комбінацією механічних та електронних замків. Дверцята корпуса відкриваються тільки двома ключами одночасно і тільки через 10-15 хв. після подання сигналу тривоги на пульт охорони.

Термінали. Сервісний термінал клієнта CST. Основна мета створення сервісного термінала клієнта CST- перенесення рутинних операцій на системи самообслуговування та звільнення персоналу від виконання цих робіт. Термінал розроблено спеціально для надання сервісних послугу позаробочий час шляхом цілодобового сервісного обслуговування на довільно вибраних місцях установлення в приміщеннях, здійснення новаторських форм маркетингу, ліквідації черг тощо.

Концепція CST базується на використанні модульних компонентів, які залежно від вимог об'єднуються у функціональні блоки. Системними носіями є ПК із сімейства продуктів Wincom Nixdorf.

Сфери застосування та функціональні можливості термінала: 1) отримання спеціальної інформації: орієнтовних розрахунків іпотек та кредитів; біржових курсів, інформації про проценти і строкові вклади; презентації продуктів (супроводження відеоклі-пами, графікою тощо); довідкової інформації щодо розкладу руху наземного та повітряного транспорту, послуг із визначення маршруту; пропозицій та розрахунків зі страхування,- пропозицій щодо торгівлі нерухомістю тощо;

2) отримання загальної інформації (перелік готелів, ресторанів, кінотеатрів тощо), отримання інформації щодо здійснених трансакцій;

3) здійснення трансакцій: перекази та довготермінові доручення; витяги з депозитних рахунків, зведений звіт про рух коштів на рахунках;

4) реєстрація в готелі та відмітка про від'їзд, включаючи оплату; бронювання місць на авіарейс;

5) продаж авіаквитків та проїзних квитків, бронювання сидячих місць; замовлення прокатних автомобілів; разрахунок страхування та укладення договору;

6) витяги з рахунків; квитки; єврочеки; страхові поліси; довідки з торгівлі нерухомістю.

Мультимедійний інтерактивний інформаційний термінал Pro-Info. Сьогодні успішне проведення маркетингу неможливе без використання мультимедійних засобів, телекомунікацій і обробки інформації. Усе ширше використовуються інтерактивні інформаційні системи з програмним забезпеченням, зорієнтованим на підтримку засобів мультимедіа. Завдання з надання інформації можна перекласти на мультимедійні інформаційні системи.

Термінал Prolnfb є своєрідним доповненням до термінала CST і виконує низку функцій, які не передбачені в терміналі типу CST. Останній, переважно, призначений для банківських трансакцій (функції грошового переказу, друку і видачі єврочеків).

Окрім текстової і високоякісної графічної інформації, підтримується анімація, відеофрагменти. Взаємодія клієнта з терміналом відбувається за допомогою дисплея із сенсорним екраном, що забезпечує простоту і комфортабельність у користуванні. Передбачено використання зчитувачів як магнітних, так і чипових карток. Для видачі інформації можуть бути використані формулярні матричні, а також лазерні принтери. За допомогою засобів відео-конференц-зв'язку, що надаються терміналом, клієнт отримує можливість взаємодії з консультантом фінансової установи. Для цього передбачено інтеграцію в термінал відеокамери і мікрофона.

Функціональні можливості системи Prolnfo:

• надання довідкової інформації, проведення презентацій;

• видавання високоякісної графічної та відеоінформації на дисплей, а також "твердої копії" інформації на принтер;

• уведення клієнтом інформації за допомогою різних клавіатур;

• використання термінала в системах відеоконференц-зв'язку, завдяки чому клієнт фінансового закладу вступає в безпосередній контакт із консультантом зі збуту, результатом якого може бути узгодження та підпис документа на купівлю-продаж товару або надання послуг;

• проплата через термінал коштів за придбані клієнтом товари та послуги з використанням платіжних карток (авторизація за допомогою P/N-коду);

• дебетування чипової картки (поповнення електронного гаманця з карткового рахунку в банку, авторизація за допомогою PIN-коду).

Платіжний термінал. Платіжний термінал призначений для здійснення переказів та платежів. Він суттєво розширює цілодобовий сервіс для клієнта. Інтегрований пристрій зчитування автоматично реєструє заповнені бланки переказів чи платіжних доручень. Зчитані дані виводяться на екран і готуються для подальшої електронної обробки.

Платіжний термінал має такі сфери використання:

• як термінал переказів для кредитних закладів (пристрій зчитування втягує документ, зчитує дані і створює запис При цьому є можливість коригування з клавіатури. Документ повертається клієнтові. Інформація з актуального запису даних роздруковується на окремій квитанції;

• у державних закладах як платіжний автомат. Квитанція про оплату пред'являється для оплати касовому автомату. Після оплати за допомогою картки документ доповнюється касовим підтвердженням і повертається клієнтові. Каса зборів надає зчитані дані різним відділам установи.

Платіжний термінал оснащений комбінованим картридером і здатний: працювати в режимі самообслуговування; розпізнавати шрифти OCR; обробляти документи розміру від DIN А7 до DIN А4; створювати електронні копії; зчитувати дані з магнітних та чипових карт, друкувати квитанції на оригіналі документа.

8.3. МЕРЕЖІ БАНКОМАТІВ
8.3.1. Функціональне призначення мереж банкоматів. Типи мереж
8.3.2. Якість роботи банкоматної мережі
8.3.2.1. Показники оцінки якості роботи банкоматної мережі
8.3.2.2. Методи забезпечення якості роботи мережі банкоматів
8.3.2.3. Засоби забезпечення якості роботи мережі банкоматів
8.3.2.4. Інкасація банкоматів
8.3.3. Розвиток банкоматної мережі в Україні
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ТА РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
ВСТУП
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru