Економіка праці та соціально-трудові відносини - Іляш О.І. - Тестові завдання для самоперевірки знань

Блок А. Контрольні питання одиничного вибору відповідей

1. Хто виступає головними партнерами соціального співробітництва: ,

а) підприємці, профспілки, держава;

б) громадяни, партії, держава;

в) економічно активне населення та економічно неактивне населення;

г) усі відповіді правильні.

2. На якому рівні розробляються генеральні угоди:

а) регіональному;

б) галузевому;

в) державному;

г) рівні підприємства.

3. Закон України "Про колективні договори і угоди" був прийнятий у:

а) 1991 р.;

б) 1993 р.;

в) 1998 р.;

г) 2005 р.

4. На яких підприємствах відбувається укладання колективного договору як правового акта:

а) державних;

б) приватних;

в) на всіх підприємствах незалежно від форми власності й господарювання;

г) підприємствах змішаної форми власності.

5. Які з наведених нижче категорій характеризують зміст Генеральної угоди:

а) мінімальні соціальні гарантії оплати праці;

б) досягнення загального і міцного миру на основі соціальної справедливості;

в) відповідальність сторін та їх представників за невиконання колективних договорів та угод;

г) зацікавленість сторін в участі в договірних відносинах.

6. Позитивне розв'язання трудового конфлікту враховує:

а) суб'єктивні характеристики сторін конфлікту;

б) об'єктивні й суб'єктивні причини конфлікту;

в) масштаби конфлікту та його тривалість;

г) усі відповіді правильні.

7. Яка з наведених характеристик може бути причиною співробітництва профспілок між собою:

а) допомога під час вирішення трудового конфлікту;

б) застереження виникнення конфлікту;

в) матеріальні вигоди;

г) моральне задоволення.

8. До якого типу суперечностей належать конфлікти, що виникають при підвищенні заробітної плати без достатніх на те підстав:

а) несумісність;

б) ділові розбіжності;

в) рольові суперечності;

г) проблеми розподільчих відносин.

9. Предметом трудового договору на підприємстві не може бути:

а) житлово-побутове, культурне обслуговування працівників;

б) медичне обслуговування та оплата праці;

в) організація оздоровлення та відпочинку працівників;

г) матеріальна допомога.

10. Яка з позитивних функцій конфлікту стимулює впровадження змін на підприємстві:

а) інформаційна;

б) соціалізації;

в) інноваційна;

г) психологічна.

Блок Б. Контрольні питання множинного вибору відповідей

1. Назвіть головні передумови розвитку соціального партнерства:

а) формування трудового законодавства та інститутів громадянського суспільства;

б) участь найманих робітників в управлінні підприємством, проведення колективних переговорів;

в) забезпечення реалізації соціально орієнтованої економічної політики;

г) створення організацій, що представляють інтереси найманих працівників — професійних спілок.

2. Соціальне партнерство — це спільна діяльність уряду, підприємців і профспілок, спрямована па узгодження інтересів і вирішення проблем у:

а) соціальній діяльності;

б) економічній діяльності;

в) виробничій діяльності;

г) юридичній діяльності.

3. Згідно із Законом України "Про соціальне партнерство" завданням соціального партнерства е:

а) сприяння держави у зміцненні та розвитку соціального партнерства на демократичній основі;

б) запобігання колективних трудових спорів (конфліктів) і сприяння вирішенню соціально-трудових конфліктів;

в) вдосконалення чинного законодавства в сфері соціально-трудових і пов'язаних із ними економічних відносин;

г) обов'язковість виконання колективних договорів та угод.

4. Засобом вирішення конфліктів у межах соціального партнерства є:

а) ліквідація приватної власності па засоби виробництва;

б) компроміс;

в) узгодження інтересів роботодавців і найманих працівників;

г) узгодження інтересів професійних спілок та роботодавців.

5. Які проблеми можуть бути предметом угод на національному рівні:

а) максимальна тривалість робочого тижня;

б) вимоги до організації та нормування праці;

в) охорона праці та довкілля;

г) задоволення духовних потреб населення.

6. Які з наведених характеристик найбільш повно відображають предмет галузевої та регіональної угоди:

а) взаємні зобов'язання сторін щодо виконання угод;

б) форми та системи оплати праці;

в) вимога до організації та нормування праці;

г) система контролю за виконанням угод.

7. Реорганізація як форма розв'язання трудового конфлікту — це:

а) рішення на користь більшості, задоволення інтересів сильнішої в соціальному відношенні сторони;

б) зміна організаційно-трудового порядку, який спричинив конфлікт;

в) перехід від стану марної ворожнечі до стану переговорів;

г) боротьба д домовленості конфліктуючих сторін.

8. Співробітництво соціальних партнерів здійснюється у формі:

а) консультацій;

б) конференцій та симпозіумів;

в) лекцій та практикумів;

г) переговорів.

9. Основними формами розв'язання трудового конфлікту є:

а) реорганізація, інформування;

б) відволікання, дистанціювання, ігнорування;

в) комфортна перевага;

г) санація, оздоровлення.

10. В основу трудового конфлікту закладені такі типи суперечностей:

а) складність функціональної взаємодії;

б) несумісність;

в) фактичні втрати часу;

г) проблеми розподільчих відносин.

Блок А. Контрольні питання одиничного вибору відповідей
Блок Б. Контрольні питання множинного вибору відповідей
Тема 5. РИНОК ПРАЦІ ТА ЙОГО РЕГУЛЮВАННЯ
Методичні вказівки до вивчення теми
Ринок праці
Попит на робочу силу
Пропозиція робочої сили
Інфраструктура ринку праці
Сегментація ринку праці
Патерналістська модель (японська).
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru