Зовнішньоекономічна діяльність - Рум'янцев А.П. - II. Показники ефективності діяльності фірми

Виділяють абсолютні і відносні показники. Абсолютні: прибуток, об'єм продажів. Відносні показники діяльності фірми включають: 1. За показником рентабельності: л л r, r ■ ■ Прибуток за звітний період , пл

1.1. Рентабельність продажів =------- х 100.

Об' єм продажів за звітний період

. Прибуток за звітний період ,""

1.2. Рентабельність активів =-----:-:---:- х 100.

Активи на кінець звітного періоду

. Прибуток за звітний період , ""

1.3. Рентабельність основного капіталу = ------- х 100.

Основний капітал

1.4. Рентабельність власного капіталу = Прибуток за звітний період х ш.

Власний капітал

1.5. Середня норма рентабельності фірми = (П1 + П2 + П3...)п ^

(А1 + А2 + А3...)п

де А - балансова вартість активів з вирахуванням амортизації на кінець року;

П - чистий прибуток;

п - число років.

2. За показником об'єму продажів:

2.1. Ефективність діяльності фірми = Об єм продажів х

Активи

2.2. Коефіцієнт оберненості оборотних активів = Об єм продажів х

Оборотні активи Коефіцієнт оберненості матеріально-виробничих запасів = Об'єм продажів

= -;-;- x 100.

Матеріально - виробничі запаси

2 4 D- .... к Об'ємпродажів 100

2.4. Рівень організації виробництва =- х 100.

Число зайнятих

3. Показники конкурентноздатності (К) фірми: _ л тг Об'єм продажів

3.1. К = -;-- x 100.

Нереалізована продукція

Об' єм продажів

3.2. К =- х 100.

Дебіторська заборгованість

3.3. Відсоток навантаження виробничих можливостей.

3.4. Портфель замовлень.

3.5. Об'єм і напрями капіталовкладень.

3.6. Зростання маси і норми прибутку фірми.

3.7. Динаміка продажів у вартісному та кількісному виразі. 4. Показники фінансового стану (ФС) фірми:

4.1. Ріст частки капіталізованого прибутку в загальному об'ємі акціонерного капіталу, що використовується.

л Власний капітал , ""

4.2. ФС =- х 100

Підсумок балансу

4 3 ФС = Власний капітал

Реальний основний капітал

4 4 ф£ = Боргова заборгованість Власний капітал

4.5. Коефіцієнт самофінансування поточних капіталовкладень =

_ Прибуток від капіталовкладення 1АП0/

= - х 100%.

Основний капітал

. , т. ,. . Оборотні активи

4.6. Коефіцієнт покриття =-:- >1.

Короткострокова заборгованість

л п тг л. o o o o г ■ Готівка + Цінні папери

4.7. Коефіцієнт ліквідності оборотних активів =--:-£-

Оборотні активи

4.8. Коефіцієнт покриття короткострокової заборгованості ліквідними

_ Готівка + Цінні папери + Дебіторська заборгованість

засобами =-:-

Оборотні активи

Зниження цього показника означає зниження платоспроможності фірми.

III. Методи пошуку потенційних партнерів

Найважливіші фактори при виборі іноземного партнера:

o репутація фірми та її продукції;

o фінансовий стан та платоспроможність фірми;

o рівень виробничого та науково-технічного потенціалу фірми.

Знаходження та оцінка партнерів для здійснення угод

Пошук партнера-покупця на рівні крупних фірм обумовлений:

o вузькістю внутрішнього ринку;

o прагненням використати можливості та переваги світового ринку.

Види збуту крупних фірм:

o власна система збуту;

o представники фірм: ділери, закордонні універсальні представники, бюро по збуту, агенції за кордоном;

o спільна збутова діяльність.

Переваги власних збутових компаній за кордоном:

o підтримання більш високих цін на продукцію;

o адаптація до ринку та попиту;

o економія на витратах по просуванню товару на ринок та рекламі;

o забезпечення швидкого та ефективного розповсюдження інформації про нові види продукції;

o забезпечення якісного післяпродажного технічного обслуговування;

o використання досвіду управління та маркетингової діяльності материнської компанії, що веде підготовку кадрів.

Функції дилерів:

o організація і проведення показу продукції;

o організація постійної виставки зразків продукції, яку вони реалізують;

o реалізація товарів материнської компанії. Проникнення на ринок включає такі етапи:

1. Вивчення номенклатури, асортименту ринку.

2. Вивчення прибутковості ринку.

3. Вибір місцевого представника серед торгових фірм, які працюють на ринку.

4. Створення власного філіалу:

o придбання фірми місцевого представника шляхом часткового викупу його підприємства.

o створення свого філіалу на місці представника.

Вивчення ринку передбачає вирішення питання, що створювати: торговий філіал, філіал з продажу виключних товарів чи виробниче підприємство. Це рішення залежить від: ємності ринку, характеру митних бар'єрів, можливостей експорту даного товару в треті країни.

Представник фірми зобов 'язаний:

o всебічно знати ринок;

o мати солідне фінансове положення;

o активно займатися створенням нових представництв.

Методи пошуку потенційних покупців:

o перегляд списків постійних покупців;

o бесіди з постійними покупцями;

o бесіди з новими покупцями;

o перегляд телефонних книг;

o перегляд проспектів;

o особисті знайомства;

o пряме звернення по пошті;

o конференції, симпозіуми, ярмарки, торгові виставки;

o реклама.

Купівельна спроможність клієнта:

o зрозуміло виражена потреба в конкретній продукції;

o право на купівлю продукції;

o можливість заплатити за продукцію.

Методи пошуку партнера:

1. Поштовий зв'язок - розсипка листів пропозицій.

2. Торговельні та науково-технічні виставки.

Характеристика:

o дозволяють торговому агенту зустрітися зі значною кількістю клієнтів;

o інформативність;

o оперативність.

3. Конференції, ярмарки, семінари. Вони є джерелом потенційних покупців, дають можливість реального укладання угод.

4. Пошук партнера на ринку. Цей простий метод є ефективним, якщо проводиться систематично та ретельно.

III. Методи пошуку потенційних партнерів
Розділ V. Міжнародні господарські контракти
І. Економічний зміст МГК
II. Класифікація МГК
III. Види МГК
IV. Структура МГК
Розділ VI. Міжнародні розрахунки і міжнародні кредити
І. Формування інтернаціональної вартості товару
II. Механізм ціноутворення на світовому ринку
III. Система цін світового ринку
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru