Економія від масштабу можлива у сферах виробництва, маркетингу, фінансів, досліджень і розробок, транспорту, постачань. У кожній із цих сфер є значні конкурентні переваги через великі розміри міжнародної чи внутрішньої діяльності. Джерелом економії у виробництві може бути використання великомасштабного автоматизованого заводу чи обладнання або здатність раціоналізувати виробництво через світову спеціалізацію. Наприклад, деякі автовиробники, зокрема компанія "Ford", здійснюють раціоналізацію шляхом виробництва двигунів в одній країні, трансмісії - в іншій, кузовів - у третій, а зборки - у четвертій країні, залежно від порівняльних переваг.
Економія у сфері маркетингу має місце тоді, коли фірми є достатньо великими для використання найефективніших засобів реклами з метою світової популяризації відповідної марки і створення систем руху товарів, зберігання й обслуговування по всьому світу. Джерелом економії у фінансовій сфері є доступ до повного спектра фінансових інструментів і джерел коштів, зокрема до ринків євро-вал ют, євроакцій і єврооблігацій. Власні програми досліджень і розробок, як правило, здійснюються великими фірмами у зв'язку з наявністю мінімального економічно доцільного порогу створення лабораторії та найму наукового персоналу. Економію від транспортування отримують фірми, які можуть відвантажувати продукцію вагонними чи корабельними партіями. Джерелом економії від постачань є кількість знижок і ринкова влада.
Управлінський і маркетинговий досвід
Управлінський досвід включає вміння управляти великими промисловими організаціями як з людського, так і з технічного погляду. Він також включає знання сучасних аналітичних методів та їх застосування у функціональних сферах бізнесу. Управлінський досвід може розвиватися через попередній досвід на зарубіжних ринках. Згідно з багатьма емпіричними дослідженнями, багатонаціональні фірми спочатку експортують на відповідний ринок, а потім уже засновують там свої виробничі потужності. Аналогічно вони мають попередній досвід щодо забезпечення сировиною і людським капіталом в інших країнах шляхом імпорту, ліцензування або прямого зарубіжного інвестування. У такий спосіб багатонаціональні підприємства можуть частково долати переваги місцевих фірм у плані їх знань особливостей функціонування в їхній країні.
Сучасні технології
Сучасні технології включають як наукові, так й інженерні вміння. їх використання не обмежується багатонаціональними підприємствами, проте фірми у найбільш розвинутих країнах мають перевагу в рамках постійної передачі технологій від оборонних і космічних програм. Емпіричні дослідження довели важливість технологій у діяльності багатонаціональних підприємств.
Фінансова стабільність
Компанії демонструють фінансову стабільність шляхом досягнення і підтримання глобальної вартості й наявності капіталу. Це є критичною конкурентною вартісною змінною, що дає їм можливість фінансувати прямі зарубіжні інвестиції та інші види зарубіжної діяльності. Особливо це стосується багатонаціональних підприємств, розташованих у країнах з ліквідними і несегментованими ринками капіталу. Проте багатонаціональні підприємства, розташовані у невеликих розвинутих чи нерозвинутих країнах, все ще можуть вдаватися до активної стратегії пошуку зарубіжних портфельних і корпоративних інвесторів.
Невеликим і середнім фірмам часто не вистачає параметрів, які приваблюють зарубіжних (і, можливо, вітчизняних) інвесторів. Вони є занадто малими чи непривабливими для досягнення глобальної вартості капіталу. Це обмежує їхню здатність фінансувати прямі зарубіжні інвестиції, а їх вища гранична вартість капіталу зменшує кількість зарубіжних проектів, які можуть давати вищу необхідну дохідність.
Диференційована продукція
Конкуренція на внутрішньому ринку
Парадигма ОLI та інтерналізація
Фінансова стратегія
Процес інтернаціоналізації
Спільне підприємство проти власного дочірнього підприємства
Стратегічні альянси
4.2. Прямі зарубіжні інвестиції і загроза суверенітету країни
Побоювання і факти щодо прямих іноземних інвестицій