Міжнародні економічні відносини - Амеліна І.В. - 6. Регулювання міжнародних торговельних відносин

Основні принципи регулювання МТВ

1. Протекціонізм - державна політика захисту внутрішнього ринку від іноземної конкуренції шляхом збільшення кількості обмежень у торгівлі.

Види протекціонізму:

- вибірковий (селективний);

- колективний;

- прихований;

- монопольний.

2. Лібералізація - політика, направлена на відкриття внутрішнього ринку для іноземних конкурентів шляхом зниження кількості обмежень у торгівлі.

Форми лібералізації:

- здійснення вільної торгівлі, тобто без втручання держави у розвиток торговельних відносин між суб'єктами світового господарства;

- застосування режиму найбільшого сприяння (режим РНС), тобто надання податкових, митних пільг для суб'єктів зовнішньоторговельних відносин.

Рівні регулювання МТВ

1. Фірмовий - це угоди між компаніями про розподіл ринків сировини, матеріалів, збуту товарів, сфер впливу, цінової політики.

2. Національний - зовнішня торгівля кожної країни здійснюється у відповідності до національно-правового забезпечення регулювання ЗЕД.

3. Міжнаціональний - це укладання відповідних угод між державами, групами держав.

4. Наднаціональний - реалізація стратегії світової спільноти або заходи з регулювання МТ шляхом створення міжнародних спеціальних інституційних структур, відповідних угод.

Методи державного регулювання МТВ

1. Тарифне регулювання - збір коштів у вигляді податків, що сплачуються при перетині товаром митниці.

Єдиний митний тариф - систематизований перелік митних ставок на товари, які перетинають митний кордон.

Види мита

- адвалерне: нараховується у % до митної вартості;

- специфічне: нараховується на обсяг, вагу масу, тощо;

- комбіноване.

Види ставок мита

- повні;

- пільгові;

- преференційні.

Нетарифне регулювання.

Категорії методів нетарифного регулювання:

- методи, безпосередньо спрямовані на обмеження операцій з метою захисту національного виробництва;

- адміністративні формальності.

Термінологічний словник

Зовнішня торгівля (ЗТ) - обмін товарами та послугами між державно оформленими національними господарствами.

Міжнародна торгівля - сукупність зовнішньої торгівлі країн.

Міжнародна товарна біржа - постійно діючий оптовий ринок декількох країн, де укладаються угоди купівлі-продажу широкого асортименту сировинних і продовольчих товарів, що відповідають уніфікованій системі стандартних вимог до товарів.

Міжнародний аукціон - це спеціально організовані, періодично діючі в певних місцях ринки, на яких шляхом публічних торгів в завчасно обумовлені терміни та в спеціально визначеному місці проводиться продаж раніше оглянутих товарів, які переходять у власність покупця, який запропонував найвищу ціну.

Міжнародні торги є методом міжнародної торгівлі, сутність якого полягає в конкурентному відборі зарубіжних постачальників і підрядників через організований товарний ринок шляхом залучення до певної, заздалегідь встановленої дати пропозиції від зарубіжних і національних постачальників та підрядників, проведення конкурсу (порівняння) представлених проектів (умов) та укладання контракту з тим з них, пропозиції якого найповніше задовольняють потреби і вимоги імпортерів-замовників.

Виставка - це показ, яким би не була його назва, основна мета котрого полягає в ознайомлені публіки шляхом демонстрації із засобами, які маються в розпорядженні людства, для задоволення його потреб, а також з метою сприяння прогресу в одній або кількох сферах діяльності або майбутніх перспектив.

Ярмарок - це міжнародна економічна виставка зразків, яка незалежно від її назви у відповідності з традиціями країни, на території якої він проводиться, являє собою великий ринок товарів широкого вжитку та /або обладнання, діє у визначені терміни протягом обмеженого періоду в одному і тому ж місті та на якій експонентам дозволяється представляти зразки своєї продукції для укладання торговельних угод у національному та міжнародному масштабах.

Міжнародна (світова) ціна - це грошовий вираз інтернаціональної вартості виробництва.

Мито - обов'язковий податок, що стягується митними органами при імпорті або експорті товару і є умовою імпорту або експорту.

Демпінг - засіб фінансової нетарифної торговельної політики, що полягає в просуванні товарів на зовнішній ринок за рахунок зниження експортних цін нижче нормального рівня цін, існуючого в цих країнах.

Термінологічний словник
Тема 4. Міжнародна торгівля послугами
1. Система міжнародних послуг
2. Транспортні послуги
3. Туристичні послуги
4. Комерційні послуги
5. Інформаційні послуги
6. Освітні послуги
7. Регулювання міжнародної торгівлі послугами
Термінологічний словник
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru