Підприємницькі міжнародні організації, які діють на приватномонополістичній основі, охоплюють як глобальний, так і регіональний рівні.
На світовому рівні до них належать такі міжнародні підприємницькі об'єднання:
1. Трьохстороння комісія (створена в 1973 році), яка об'єднує близько трьохсот представників великих ТНК, політичних кіл, економістів з США, Західної Європи, Японії. Комісія розробляє рекомендації з розв'язання конкретних проблем, які направляються в державні органи окремих країн. З комісією співпрацюють представники бізнесу розвинених країн, вона має неабиякий вплив на урядові органи та посідає провідне місце в системі взаємозв'язків західних країн.
2. Круглий стіл КО (CAUX Round Table), що заснований у 1986 році з метою об'єднання провідних бізнесменів Європи, Японії і США. Головними завданнями є: підвищення ролі бізнесу і промисловості як рушійної сили прогресивних глобальних змін, сприяння послабленню зростаючої напруженості в торгівлі та розвитку конструктивних економічних і соціальних взаємовідносин між країнами-учасниками торгівлі та їх взаємної відповідальності перед світовим співтовариством.
Круглий стіл КО розробив і ухвалив Декларацію "Принципи міжнародного бізнесу". Метою цього документа є вироблення світового стандарту відповідно до якого можна оцінювати поведінку у сфері бізнесу.
3. Європейський діловий конгрес (ЄДК), створений у 1997 році на засновницькій конференції в м. Бонні. Конференція ухвалила рішення про створення ЄДК як міжнародної неурядової організації, що об'єднує підприємців країн-учасниць ОБСЄ. Згідно зі Статутом, основними цілями діяльності ЄДК є: сприяння економічному співробітництву в регіоні ОБСЄ та економічному розвитку держав-учасників цієї організації; створення оптимальних умов для діалогу між політичними й діловими колами; захист прав і законних інтересів членів та надання допомоги з метою підвищення ефективності діяльності.
Принципова відмінність Європейського ділового конгресу від інших міжнародних неурядових організацій ОБСЄ полягає в тому, що він об'єднує безпосередніх учасників ринку, які здатні точніше, ніж політики, ідентифікувати економічні проблеми.
4. Міжнародна асоціація комерційних банків (МАКОБ), заснована в 1991 році комерційними банками держав Центральної і Східної Європи, Росії та інших країн СНД. МАКОБ є юридичною особою, некомерційною організацією, яка сприяє банкам в їх діяльності як на внутрішніх ринках, так і в зовнішньоекономічних зв'язках.
Асоціація забезпечує: допомогу в організації взаємодії комерційних банків, пошуку потенційних партнерів, підготовці і укладанні угод між комерційними банками, технічне сприяння організації та здійсненню банківської діяльності, надання на прохання консультаційних послуг і організацію підготовки аналітичних і методичних матеріалів з різних питань банківської діяльності, вивчення нових механізмів і форм зв'язку між банками-членами Асоціації чи з іншими банками і фінансовими організаціями, а також застосування їх на практиці; узагальнення інформації про фінансовий стан банків, кон'юнктуру валютних і фінансових ринків, валютних курсів і котирування; організацію зустрічей спеціалістів банків-членів Асоціації, семінарів і нарад з основних напрямів діяльності банків-членів МАКОБ.
5. Міжнародна асоціація з охорони промислової власності (АІППІ) - неурядова організація, яка об'єднує вчених і практиків, що займаються питаннями промислової власності в країнах-учасницях. До цілей діяльності АІППІ належать: розробка найважливіших і актуальних проблем у сфері охорони промислової власності; визначення єдиного підходу до розв'язання проблем; гармонізація вимог різних патентних систем; обговорення та складання резолюцій з питань охорони промислової власності; організація і проведення семінарів у різних країнах; здійснення співпраці зі Всесвітньою організацією інтелектуальної власності (ВОІВ).
6. Асоціація торговців цукром-рафінадом, створена в 1891 році з метою встановлення правил і норм належної торгівлі рафінованим цукром у Великої Британії і на міжнародних ринках. В даний час правила Асоціації визнані в усьому світі як стандартні контрактні норми та використовуються більшістю міжнародних компаній, які здійснюють торгівлю цукром-рафінадом.
Завдання Асоціації включають: належне проведення торгівлі цукром-рафінадом; розробку правил і контрактних умов торгівлі цукром-рафінадом; надання послуг комерційного арбітражу для врегулювання суперечок; підтримку і захист інтересів членів Асоціації і торговельного товариства в цілому; оцінку збитків з контрактів на запити членів Асоціації.
7. Інститут міжнародних фінансів (ІМФ), створений у 1983 році і є всесвітньою асоціацією банків, брокерських компаній, інвестиційних фондів та інших фінансових установ.
8. Міжнародна асоціація з товарної нумерації (Асоціація ЕАН), заснована в 1977 році з метою сприяння міжнародній внутрішній торгівлі через поширення міжнародного уніфікованого штрихового товарного коду, розробки універсальної системи товарного кодування для застосування в торгівлі маркованими товарами, запровадження комплексних систем інформації, які ґрунтуються на використанні комп'ютерної техніки для обліку попиту і запасів товарів.
На регіональному рівні до міжнародних підприємницьких організацій належать:
1. Тихоокеанська економічна рада (ТЕР), заснована в 1967 році як об'єднання провідних бізнесменів Тихоокеанського регіону з метою сприяння розвитку міжнародної торгівлі та інвестицій; консультування урядів країн-учасниць і розробка рекомендацій з проблем розвитку Тихоокеанського регіону; сприяння індивідуальним членам у розширенні можливостей їх доступу до ринків за допомогою неформальних зустрічей з потенційними партнерами з країн-членів ТЕР; щорічного проведення Міжнародної генеральної зустрічі; організації поїздок представників бізнесу для розширення ділових можливостей; співробітництва з міжнародними організаціями: Азійсько-Тихоокеанського економічного співробітництва (АТЕС), Світової організації торгівлі (СОТ), Ради тихоокеанського економічного співробітництва (РТЕС).
2. Рада тихоокеанського економічного співробітництва, створена в 1980 році за ініціативою Японії та Австралії, об'єднує представників бізнесу, державних органів і наукової громадськості.
До основних цілей і завдань діяльності РТЕС належать: практичне розв'язання спільно з урядами й діловими колами проблем у сфері торгівлі, інвестицій, сприяння економічному розвитку у регіоні; вивчення перспективних економічних проблем в конкретних секторах, які становлять інтерес для підприємництва та урядів на регіональному рівні; здійснення програм із ключових питань торгівлі та інвестицій; проведення досліджень з питань політики у сфері бізнесу; координація дій цільових груп РТЕС і проектів; реалізація робочої програми РТЕС, яка охоплює торговельну політику, огляд економічної ситуації та перспектив у Тихоокеанському регіоні, ринки капіталу і фінансові ринки, малі й середні підприємства, науку й техніку, добувну промисловість і енергетику, телекомунікації, транспорт, туризм, рибальство, продовольство та сільське господарство.
3. Асоціація інститутів фінансування розвитку в Азійсько-Тихоокеанському регіоні (АІФРАТР), заснована в 1976 році після підписання її Статуту під егідою Азійського банку розвитку.
Цілями та основними напрямами діяльності Асоціації є: сприяння інститутам фінансування в мобілізації коштів для розвитку й підвищення їх конкурентоздатності на ринках капіталу та фінансових ринках; сприяння розвитку у сфері бізнесу, надання підтримки у підвищенні продуктивності праці; узгодження діяльності в межах міжнародних, регіональних і національних інститутів з питань фінансування розвитку; сприяння соціально-економічному розвитку в країнах Азійсько-Тихоокеанського регіону; обмін інформацією між членами Асоціації, публікація матеріалів, підготовка оглядів, проведення досліджень; здійснення навчальних програм, взаємодія з міжнародними організаціями.
Розділ І. ВСТУП В МІКРОЕКОНОМІКУ
ТЕМА 1. ПРЕДМЕТІ МЕТОД МІКРОЕКОНОМІКИ
1.1. Мікроекономіка як складова економічної теорії
1.2. Методи мікроекономічних досліджень
1.3. Предмет мікроекономіки, її суб'єкти та об'єкти
1.4. Нормативна і позитивна мікроекономічна теорія
Розділ II. Основи аналізу попиту і пропозиції
ТЕМА 2. Основи аналізу попиту і пропозиції
2.1. Попит і закон попиту. Крива попиту