1. Структура органів регіонального управління.
2. Посадові особи місцевих державних адміністрацій.
3. Організація і порядок роботи місцевих державних адміністрацій.
1. Структура органів регіонального управління
Центральні органи виконавчої влади (практично всі без винятку) формують систему своїх регіональних агентів. Деякі з них "зібрані під дахом" МДА. Вони одночасно є і структурними підрозділами МДА (її управління, відділи), і регіональними представництвами центральної влади. Відповідно до цього ці структури є структурами подвійного підпорядкування. їх примірний перелік затверджується відповідною постановою КМУ. Так, постановою КМУ від 22.07.1999 р. Встановлено примірний перелік управлінь, відділів, інших структурних підрозділів Київської державної адміністрації. До них зокрема віднесено:
o Головне управління економіки;
o Головне управління промисловості;
o Головне управління майном;
o Головне управління містобудування і архітектури;
o Головне управління соціального захисту;
o Головне управління житлового забезпечення;
o Головне управління освіти;
o Головне управління охорони здоров'я;
o Головне управління культури;
o Головне управління житлового господарства;
o Управління енергетики;
o Управління зовнішніх економічних зв'язків;
o Управління торгівлі та побутового обслуговування населення;
o Фінансове управління;
o Комітет транспорту та зв'язку;
o Управління з питань оборонної та мобілізаційної роботи;
o Управління капітального будівництва;
o Управління з питань підприємництва;
o Управління з питань цінової політики;
o Управління у справах преси і інформації;
o Управління у справах національностей і міграції;
o Управління у справах релігії;
o Управління з питань внутрішньої політики;
o Управління з питань готельного господарства, туризму та екскурсій;
o Управління ритуальних послуг;
o Управління справами;
o Управління праці і зайнятості населення;
o Управління з питань охорони пам'яток історії, культури та історичного середовища;
o Управління у справах сім'ї та молоді;
o Управління з питань фізичної культури та спорту;
o Управління державної ветеринарної медицини;
o Служба справ неповнолітніх;
o Управління питань надзвичайних ситуацій;
o Штаб цивільної оборони;
o Управління у справах захисту населення від наслідків аварії на ЧАЕС;
o Валютно-експертне управління;
o Відділ з питань охорони праці;
o Інспекція державного технічного нагляду;
o Державний архів.
Деякі державні органи утворюють свої окремі регіональні представництва. їх взаємодія з МДА будується на основі співпраці. До таких органів, зокрема, можна віднести Національний банк України, Службу безпеки України, Державну податкову адміністрацію, Контрольно-ревізійне управління, Міністерство внутрішніх справ, Міністерство оборони тощо.
2. Посадові особи місцевих державних адміністрацій
Основною ланкою виконавчої вертикалі є МДА. Вони здійснюють виконавчу владу в областях (обласні державні адміністрації), районах областей а також в районах АРК (районні державні адміністрації), містах Київ і Севастополь (міські державні адміністрації), а також в районах м. Київ.
До посадових осіб МДА відносяться:
o Голова МДА - очолює МДА;
o Перший заступник і заступники голови МДА - виконують обов'язки визначені головами МДА і несуть персональну відповідальність за стан доручених справ;
o керівники управлінь, відділів, інших структурних підрозділів - очолюють відповідні підрозділи і несуть персональну відповідальність перед головами відповідних МДА.
Всі вище згадані особи не можуть бути народними депутатами України або мати інший представницький мандат, суміщати свою службову діяльність з іншою, в тому числі на громадських засадах, крім викладацької, наукової та творчої діяльності у позаробочий час, входити до складу керівного органу чи наглядової ради підприємства чи іншої організації, що має на меті одержання прибутку.
Відносно формування МДА законодавством України закріплені такі норми:
o МДА формується на строк повноважень Президента України. Президент особисто призначає голів МДА. У разі обрання нового Президента України голови МДА продовжують здійснювати свої повноваження до призначення у встановленому порядку нових голів МДА;
o кандидатури на посаду голів обласних ДА на розгляд КМУ вносяться Прем'єр-міністром України;
o кандидатури на посаду голів районних ДА на розгляд КМУ вносяться головами відповідних обласних ДА;
o Перший заступник голови обласної ДА призначається на посаду головою ДА а згодою Прем'єр-міністра України;
o Заступники голови обласної ДА призначаються на посаду головою ДА за згодою відповідного Віце-прем'єр-міністра;
o Перші заступники і заступники голів районної ДА призначаються на посаду головою районної ДА за згодою з відповідними заступниками голови обласної ДА.
3. Організація і порядок роботи місцевих державних адміністрацій
Організація і порядок діяльності МДА будується до відповідності повноважень їх посадових осіб.
1. Голови МДА очолюють відповідну МДА. Вони представляють її у відносинах з іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, політичними партіями, громадськими організаціями тощо. До їх компетенції входить укладання та розрив контрактів з керівниками підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління відповідної МДА.
Голови МДА є розпорядниками бюджетних коштів в межах затверджених бюджетів, використовуючи їх лише за цільовим призначенням. Вони можуть утворювати консультативні, дорадчі органи для сприяння здійсненню повноважень МДА.
Голови МДА у випадках, передбачених законом, можуть порушувати питання про призначення Верховною Радою України позачергових виборів до органів місцевого самоврядування.
Голови МДА видають розпорядження одноособово і несуть відповідальність за них.
Проекти розпоряджень нормативно-правового характеру погоджуються з керівниками відповідних структурних підрозділів МДА. Нормативно-правові акти МДА підлягають державній реєстрації у відповідних органах юстиції в установленому органом порядку і набирають чинності з моменту їх реєстрації, якщо самими актами не встановлений пізніший термін введення їх в дію.
Нормативно-правові акти МДА, які стосуються прав та обов'язків громадян або мають загальний характер, підлягають оприлюдненню і набирають чинності з моменту їх оприлюднення, якщо самими актами не встановлено пізніший термін введення їх У дію.
Акти МДА ненормативного характеру, прийняті в межах їх повноважень, набирають чинності з моменту їх прийняття, якщо самими актами не встановлений пізніший термін введення їх в дію.
2. Управління, відділи, інші структурні підрозділи МДА підзвітні і підконтрольні головам відповідних МДА, а також органам виконавчої влади вищого рівня.
Управління, відділи, інші структурні підрозділи районної ДА підзвітні і підконтрольні відповідним структурним одиницям обласної ДА.
3. Для правового, організаційного, матеріально-технічного та іншого забезпечення діяльності МДА, підготовки аналітичних, інформаційних матеріалів та ін. Головою МДА утворюється апарат МДА в межах виділених бюджетних коштів.
Апарат МДА очолює керівник, який призначається головою МДА.
Голова МДА затверджує положення та визначає структуру апарату, призначає на посади і звільняє з посад керівників та інших працівників структурних підрозділів апарату. Керівники структурних підрозділів апарату за умовами оплати праці прирівнюються до керівників управлінь, відділів та інших структурних підрозділів МДА.
3. Організація і порядок роботи місцевих державних адміністрацій
3.3. Діяльність місцевих державних адміністрацій
1. Компетенція місцевих державних адміністрацій в економічній сфері
2. Компетенція місцевих державних адміністрацій у соціальній сфері
3. Компетенція місцевих державних адміністрацій в інших сферах суспільного життя
4. Відносини місцевих державних адміністрацій з іншими суб'єктами держави
3.4. Принципи, система і гарантії місцевого самоврядування
3.5. Територіальна громада в політичній системі і системі місцевого самоврядування
1. Поняття про територіальну громаду та її роль