Національна економіка: регіональний та муніципальний рівень - Круш П.В. - 3. Функції і компетенція органів самоорганізації населення

Основними функціями-цілями органу самоорганізації населення є створення умов для участі мешканців у вирішення питань місцевого значення (задоволення їх соціальних, культурних, побутових потреб) а також їх участь у процесі соціально-економічного, культурного розвитку відповідної території.

До власних повноважень органів самоорганізації населення відносяться:

^ облік громадян, що мешкають на території цього органу за віком, місцем роботи, навчання, розгляд їх звернень;

^ представлення разом з депутатами інтересів мешканців мікротериторіальних утворень у відповідній місцевій раді;

^ внесення пропозицій в проекти місцевих програм розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць і проектів місцевих бюджетів;

^ здійснення контролю за якістю наданих мешканцям житлово-комунальних послуг, за якістю проведення ремонтних робіт;

^ організація на добровільних засадах участі населення у здійсненні природоохоронних заходів, проведення робіт з озеленення, благоустрою, утриманню у належному стані дворів, вулиць тощо.

^ організація допомоги громадянам похилого віку та іншим соціально незахищеним категоріям.

4. Фінансово-економічні основи діяльності органів самоорганізації населення

Фінансову основу діяльності органів самоорганізації населення становлять:

^ кошти відповідного місцевого бюджету, які надаються відповідною радою;

^ добровільні внески фізичних та юридичних осіб;

^ інші нарахування, не заборонені Законом.

Матеріальна основа діяльності органів самоорганізації населення:

> майно, передане органу самоорганізації населення до його оперативного управління;

^ його власне майно у вигляді добровільних майнових внесків юридичних і фізичних осіб, а також майно, придбане цим органом за власні кошти.

Органи самоорганізації населення для виконання своїх повноважень самостійно використовують фінансові ресурси, отримані із місцевого бюджету, але на цілі і в межах, визначених відповідною радою.

5. Правовий статус, функції і компетенція муніципальних асоціацій

Право органів місцевого самоврядування на об'єднання передбачене в Європейській хартії місцевого самоврядування, ст. 10.

Європейська Хартія місцевого самоврядування, Страсбург, 15 жовтня 1985 р. (Хартію ратифіковано Законом №452/97-ВР від 15.07.97), ст. 10

1. Органи місцевого самоврядування мають право, здійснюючи свої повноваження, співробітничати в межах закону, створювати консорціуми з іншими органами місцевого самоврядування для виконання завдань, що становлять спільний інтерес;

2. Право органів місцевого самоврядування бути членом асоціації з метою захисту і заохочення їхніх спільних інтересів, а також бути членом міжнародної асоціації органів місцевого самоврядування визнається кожною державою.

3. Органи місцевого самоврядування мають право на умовах, які можуть бути передбачені законом, співробітничати з органами місцевого самоврядування інших держав.

Враховуючи різновекторність інтересів держави і муніципалітетів у багатьох питаннях (бюджетні відносини, комунальні тарифи, локальні екологічні проблеми тощо) муніципальні асоціації мають дати можливість більш ефективно відстоювати спільні інтереси в форматі протистояння держава - муніципалітет.

Однією із потужних муніципальних асоціацій, яка об'єднує міста України є Асоціація міст України і громад (АМУ). АМУ заснована в червні 1992 року і на той час до її складу входило 35 міст. На міжрегіональній нараді керівників міських рад в Дніпропетровську, було визначено основну мету діяльності АМУ - реформування політичної системи держави, підтримки курсу ринкових перетворень, розширення горизонтальних зв 'язків між містами на грунті економічного співробітництва, захист законних прав та інтересів

Асоціації в органах влади та управління, взаємодія з владними структурами і громадськими об'єднаннями в справі перетворення України на країну з соціально орієнтованою ринковою економікою.

У січні 1995 року на Загальних зборах Асоціації був прийнятий новий статут, згідно з яким АМУ отримала статус всеукраїнської недержавної організації. Сьогодні АМУ об'єднує понад 400 міст, у яких проживає більше ніж 80 % міського населення України.

Фактична діяльність асоціацій органів місцевого самоврядування призвела до необхідності законодавчого закріплення вже сформованих реалій. Законом України "Про місцеве самоврядування" закріплена правосуб'єктність органів місцевого самоврядування у сфері створення внутрішньодержавних та міжнародних форм їх добровільного об'єднання.

Право на інтеграцію із зарубіжними муніципальними асоціаціями органи місцевого самоврядування можуть реалізовувати як самостійно, так і через державні й недержавні органи. Останнє можливе через вступ органів місцевого самоврядування до міжнародних неурядових організацій в межах структур Єдиної Європи, які функціонують під егідою Європейського Союзу і Ради Європи.

6. Порядок утворення і легалізація муніципальних асоціацій

В Україні процедура реєстрації і легалізації муніципальних асоціації регламентується "Положенням про реєстрацію асоціацій та інших добровільних об'єднань органів місцевого самоврядування", затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 16.02.1998 р. № 175. В ньому, зокрема, визначені такі процедурні моменти:

b) реєстрація здійснюється Головним управлінням юстиції Міністерства юстиції України в АР Крим, обласними, Київським, Севастопольським міським управлінням юстиції за місцем знаходження керівного органу об'єднання;

c) Для реєстрації подаються такі документи:

-заява про реєстрацію, підписане повноваженим представником засновників добровільного об'єднання встановленого зразка;

-протокол установчого з'їзду, на якому прийняте рішення про створення добровільного об'єднання; -статут добровільного об'єднання;

-рішення всіх органів місцевого самоврядування про прийняття ними статусу засновників;

-підтвердження юридичної адреси добровільного об'єднання;

-відомості про склад керівного органу добровільного об'єднання;

-документ, що підтверджує сплату реєстраційного збору - 10 неоподаткованих мінімумів доходів громадян;

d) У разі реєстрації засновникові видається свідоцтво про реєстрацію встановленого зразка.

4. Фінансово-економічні основи діяльності органів самоорганізації населення
5. Правовий статус, функції і компетенція муніципальних асоціацій
6. Порядок утворення і легалізація муніципальних асоціацій
Розділ 4. Фактори територіального розвитку
4.1. Економіко-географічне положення і природно-ресурсний потенціал регіону
1. Оцінювання економіко-географічного положення регіону
2. Особливості економіко-географічного положення адміністративних областей України
3. Природно-ресурсний потенціал регіону та його оцінювання
4. Відмінність природно-ресурсного забезпечення регіонів України
4.2. Виробництво на території регіону
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru