Основними функціями-цілями органу самоорганізації населення є створення умов для участі мешканців у вирішення питань місцевого значення (задоволення їх соціальних, культурних, побутових потреб) а також їх участь у процесі соціально-економічного, культурного розвитку відповідної території.
До власних повноважень органів самоорганізації населення відносяться:
^ облік громадян, що мешкають на території цього органу за віком, місцем роботи, навчання, розгляд їх звернень;
^ представлення разом з депутатами інтересів мешканців мікротериторіальних утворень у відповідній місцевій раді;
^ внесення пропозицій в проекти місцевих програм розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць і проектів місцевих бюджетів;
^ здійснення контролю за якістю наданих мешканцям житлово-комунальних послуг, за якістю проведення ремонтних робіт;
^ організація на добровільних засадах участі населення у здійсненні природоохоронних заходів, проведення робіт з озеленення, благоустрою, утриманню у належному стані дворів, вулиць тощо.
^ організація допомоги громадянам похилого віку та іншим соціально незахищеним категоріям.
4. Фінансово-економічні основи діяльності органів самоорганізації населення
Фінансову основу діяльності органів самоорганізації населення становлять:
^ кошти відповідного місцевого бюджету, які надаються відповідною радою;
^ добровільні внески фізичних та юридичних осіб;
^ інші нарахування, не заборонені Законом.
Матеріальна основа діяльності органів самоорганізації населення:
> майно, передане органу самоорганізації населення до його оперативного управління;
^ його власне майно у вигляді добровільних майнових внесків юридичних і фізичних осіб, а також майно, придбане цим органом за власні кошти.
Органи самоорганізації населення для виконання своїх повноважень самостійно використовують фінансові ресурси, отримані із місцевого бюджету, але на цілі і в межах, визначених відповідною радою.
5. Правовий статус, функції і компетенція муніципальних асоціацій
Право органів місцевого самоврядування на об'єднання передбачене в Європейській хартії місцевого самоврядування, ст. 10.
Європейська Хартія місцевого самоврядування, Страсбург, 15 жовтня 1985 р. (Хартію ратифіковано Законом №452/97-ВР від 15.07.97), ст. 10
1. Органи місцевого самоврядування мають право, здійснюючи свої повноваження, співробітничати в межах закону, створювати консорціуми з іншими органами місцевого самоврядування для виконання завдань, що становлять спільний інтерес;
2. Право органів місцевого самоврядування бути членом асоціації з метою захисту і заохочення їхніх спільних інтересів, а також бути членом міжнародної асоціації органів місцевого самоврядування визнається кожною державою.
3. Органи місцевого самоврядування мають право на умовах, які можуть бути передбачені законом, співробітничати з органами місцевого самоврядування інших держав.
Враховуючи різновекторність інтересів держави і муніципалітетів у багатьох питаннях (бюджетні відносини, комунальні тарифи, локальні екологічні проблеми тощо) муніципальні асоціації мають дати можливість більш ефективно відстоювати спільні інтереси в форматі протистояння держава - муніципалітет.
Однією із потужних муніципальних асоціацій, яка об'єднує міста України є Асоціація міст України і громад (АМУ). АМУ заснована в червні 1992 року і на той час до її складу входило 35 міст. На міжрегіональній нараді керівників міських рад в Дніпропетровську, було визначено основну мету діяльності АМУ - реформування політичної системи держави, підтримки курсу ринкових перетворень, розширення горизонтальних зв 'язків між містами на грунті економічного співробітництва, захист законних прав та інтересів
Асоціації в органах влади та управління, взаємодія з владними структурами і громадськими об'єднаннями в справі перетворення України на країну з соціально орієнтованою ринковою економікою.
У січні 1995 року на Загальних зборах Асоціації був прийнятий новий статут, згідно з яким АМУ отримала статус всеукраїнської недержавної організації. Сьогодні АМУ об'єднує понад 400 міст, у яких проживає більше ніж 80 % міського населення України.
Фактична діяльність асоціацій органів місцевого самоврядування призвела до необхідності законодавчого закріплення вже сформованих реалій. Законом України "Про місцеве самоврядування" закріплена правосуб'єктність органів місцевого самоврядування у сфері створення внутрішньодержавних та міжнародних форм їх добровільного об'єднання.
Право на інтеграцію із зарубіжними муніципальними асоціаціями органи місцевого самоврядування можуть реалізовувати як самостійно, так і через державні й недержавні органи. Останнє можливе через вступ органів місцевого самоврядування до міжнародних неурядових організацій в межах структур Єдиної Європи, які функціонують під егідою Європейського Союзу і Ради Європи.
6. Порядок утворення і легалізація муніципальних асоціацій
В Україні процедура реєстрації і легалізації муніципальних асоціації регламентується "Положенням про реєстрацію асоціацій та інших добровільних об'єднань органів місцевого самоврядування", затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 16.02.1998 р. № 175. В ньому, зокрема, визначені такі процедурні моменти:
b) реєстрація здійснюється Головним управлінням юстиції Міністерства юстиції України в АР Крим, обласними, Київським, Севастопольським міським управлінням юстиції за місцем знаходження керівного органу об'єднання;
c) Для реєстрації подаються такі документи:
-заява про реєстрацію, підписане повноваженим представником засновників добровільного об'єднання встановленого зразка;
-протокол установчого з'їзду, на якому прийняте рішення про створення добровільного об'єднання; -статут добровільного об'єднання;
-рішення всіх органів місцевого самоврядування про прийняття ними статусу засновників;
-підтвердження юридичної адреси добровільного об'єднання;
-відомості про склад керівного органу добровільного об'єднання;
-документ, що підтверджує сплату реєстраційного збору - 10 неоподаткованих мінімумів доходів громадян;
d) У разі реєстрації засновникові видається свідоцтво про реєстрацію встановленого зразка.
4.1. Економіко-географічне положення і природно-ресурсний потенціал регіону
1. Оцінювання економіко-географічного положення регіону
2. Особливості економіко-географічного положення адміністративних областей України
3. Природно-ресурсний потенціал регіону та його оцінювання
4. Відмінність природно-ресурсного забезпечення регіонів України
4.2. Виробництво на території регіону
1. Обґрунтування галузевого розміщення виробництва
2. Фактори формування регіональних міжгалузевих комплексів
3. Оцінювання господарського використання території