Маркетинг - Турченюк М.О. - 7.5. Процедура вибору оптового торговця

Основними функціями, які виконує оптова торгівля, е такі:

- надання постачальниками і клієнтами інформації про ринок, конкурентне середовище;

- надання виробниками можливості збуту своїх товарів з мінімальною кількістю контрактів;

- підготовлений оптовий торговельний персонал допомагає виробнику залучати багатьох роздрібних торговців;

- забезпечення клієнтам економії засобів при закупівлі товару більш-менш великими партіями, ділячи їх при подальшому розпродажі;

- забезпечення матеріальної бази для виробників при зберіганні та транспортуванні товарів;

- набір необхідного товарного асортименту, позбавляючи тим самим споживача можливості робити вибір;

- надання фінансової допомоги як виробникам, так і роздрібним торговцям;

- розв'язання проблеми щодо повернення товарів і здійснення знижок на дефектну продукцію;

- бере нас себе ризик за розкрадання товарів, ушкодження під час транспортування та застарілість продукції;

- надання консультативних послуг з питань управління, допомога роздрібній торгівлі для удосконалення її діяльності.

Зрозуміло, що використання однієї або декількох з цих функцій не приведе до істотних змін у діяльності оптовика чи підприємства, тому необхідне об'єднання зусиль оптового торговця та виробника.

7.5. Процедура вибору оптового торговця

Вибір оптового торговця можна звести до таких послідовних етапів:

- наскільки надійним є комерційне становище кандидата, тривалість роботи на ринку, структура капіталу, вік, професіоналізм;

- чи доповнює товар виробника асортимент, яким займається оптовик;

- зона діяльності оптовика;

- оцінка претендента його колегами, іншими продавцями;

- наскільки вдало оптовик виходить на нові ринки;

- чи модернізоване обладнання складів;

- стан комунікацій та під'їзних шляхів, наявність автодоріг тощо;

- рівень ведення обліку складських операцій;

- чи згоден оптовик проводити ту політику цін, якої дотримується підприємство-виробник.

Слід також зазначити, що діяльність оптовика постійно оцінюється такими показниками:

- відсоток угод, який припадає на один контракт;

- обсяг продажу на одну годину переговорів;

- середня тривалість переговорів на один контракт;

- співвідношення "представницькі витрати / обсяг продажу".

Отже, оптова торгівля є невід'ємним елементом системи товароруху підприємства.

7.6. Роздрібна торгівля, її суть та функції

Роздрібна торгівля - вид торгівлі, де підприємства або особи, які зайняті закупівлею невеликих партій товару у під-приємств-виробників чи в гуртовій торгівлі для подальшого перепродажу кінцевим споживачам для особистого, сімейного чи побутового використання.

Роздрібна торгівля є кінцевою станцією каналів товароруху. Цей вид торгівлі є надзвичайно важливою ланкою маркетингової діяльності на ринку, адже вона дає можливість споживачам безпосередньо у короткі терміни здійснити покупки у місцях проживання.

Роздрібна торгівля виконує такі основні функції:

o містить набір товарів і послуг, розміщує їх у торговельних приміщеннях;

o здійснює сортування, пакування та маркування товарів;

o здійснює інформування споживачів про наявні товари, їх властивості, технічні характеристики тощо;

o зберігає товарні запаси, здійснює розрахунок з постачальниками;

o встановлює ціни на товар;

o завершує угоди купівлі-продажу, обміну, кредитування;

o надає додаткові послуги.

Надаючи послуги споживачам, роздрібна торгівля створює власну торговельну мережу.

Мережа - це система торговельних точок, яка знаходиться під одним впливом та контролем, здійснює систему централізованих закупівель, характеризується спеціалізацією, дотримується своєї специфіки.

Ефективне функціонування мережі магазинів забезпечується завдяки:

- закупівлі великих партій товарів, що дає можливість отримати відчутні знижки за кількість, а також зекономити на транспортних витратах;

- можливості об'єднати функції гуртової та роздрібної торгівлі, тобто відчутно зменшити кількість контактів у каналах товароруху;

- економії на витратах стимулювання збуту та рекламі;

- наданню максимальної самостійності магазинам в організації продажу на конкретному ринку;

- продуманій системі стимулювання працівників торгівлі;

- створенню оптимальної структури управління мережею з урахуванням добору кваліфікованих кадрів.

7.6. Роздрібна торгівля, її суть та функції
7.7. Класифікація підприємств роздрібної торгівлі
7.8. Послуги магазинів роздрібної торгівлі
Розділ 8. ПРОСУВАННЯ ТОВАРУ, СТИМУЛЮВАННЯ ЗБУТУ , ПРОПАГАНДА, ПЕРСОНАЛЬНИЙ ПРОДАЖ, РЕКЛАМА
8.1. Функції просування товару
8.2. Канали просування товарів
8.3. Засоби стимулювання збуту
8.4. Сутність поняття ФОПСТИЗ
8.5. Просування товару та правовий захист споживачів
8.6. Пабліситі (пропаганда товару)
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru