Маркетинг - Турченюк М.О. - 8.2. Канали просування товарів

Просування (promotion) - будь-яка форма повідомлення, використовується підприємством для інформації, переконування чи нагадування споживачам про свої товари, образи, ідеї, громадську діяльність чи вплив на суспільство.

Головною метою процесу просування є стимулювання, а отже, поліпшення попиту. Коли підприємство збирається запропонувати ринку новий товар, то споживач може зреагувати позитивно у тому випадку, якщо отримає інформативну характеристику товару. Наявність при цьому зворотного зв'язку є обов'язковою. Після того як споживач більш-менш ознайомлений з товаром, головним у просуванні, перед підприємством постає задача переконати його в необхідності зробити покупку. А для цього треба домогтися його прихильності, зуміти переконати в необхідності товару. Якщо товар набрид покупцеві, то у такому випадку варто час від часу підкреслювати його найкращі риси та якості для зміцнення образу товару та стимулювання збуту.

8.1. Функції просування товару

Найважливішими функціями просування товару є такі:

- створює образ престижності підприємства та його виробів;

- інформує про параметри товару;

- сприяє пізнанню нових товарів;

- може змінити образ чи використання товару, коли він починає втрачати позиції на ринку;

- підтримує популярність наявних товарів;

- пояснює, де можна придбати товар;

- створює атмосферу ентузіазму серед учасників збуту товару;

- переконує споживача переходити до купівлі дорожчих товарів;

- інформує споживача про розпродаж;

- відповідає на запити споживачів;

- забезпечує обслуговування клієнтів після придбання товару;

- обґрунтовує ціни на товари та послуги;

- завершує угоди.

Отже, просування товару створює сприятливу атмосферу для підприємства та його товарів у змаганні з конкурентами.

8.2. Канали просування товарів

Виділяють такі канали просування товарів:

- особистої комунікації;

- неособистої комунікації;

- реклама;

- персональний продаж;

- ФОПСТИЗ.

Канали особистої комунікації в свою чергу поділяються:

- на роз'яснювально пропагандистські (торговельний персонал підприємства);

- громадсько-побутові (друзі, колеги, сусіди);

- експертно-оцінювальні (незалежні особи, експерти). Для стимулювання роботи каналів особистого впливу підприємство може виявити найбільш впливових осіб у купівельному середовищі та зосередити на них особливу увагу, створити лідерів громадської думки, постачаючи їм товар на пільгових умовах, цілеспрямовано встановлювати зв'язки з лідерами громадських організацій, використовувати авторитети в рекламі, рекомендації експертів тощо.

Канали неособистої комунікації - зв'язок з покупцем через засоби поширення інформації, які передають звернення при відсутності особистого контакту та зворотного зв'язку. До каналів неособистого просування належать:

- засоби масового та вибіркового впливу (газети, журнали, телебачення, рекламні щити, вивіски, плакати);

- специфічна атмосфера - спеціально створене середовище, сприятливе для виникнення чи зміцнення у покупця бажання придбати товар (консалтингові фірми, банки).

Персональний продаж застосовують при продажі товарів виробничого призначення у таких випадках:

- коли йдеться про значні замовлення та прямий канал розподілу "виробник - покупець";

- коли ефективніше використовувати мережу обслуговування географічно сконцентрованих споживачів;

- складна та дорога техніка потребує докладної консультації споживача, демонстрації дії, додаткових послуг при збуті (доставка, встановлення);

- організації-споживачі надають перевагу вищому персональному контакту і сервісу;

- персональний продаж можна використати для визнання товару на ринку.

Переваги персонального продажу:

- індивідуальна увага до кожного покупця;

- можливість передання значного обсягу інформації;

- гнучкість, можливість адаптації до вимог окремого споживача;

- розмір витрат менший, ніж при використанні інших видів просування;

- дає можливість споживачеві отримати з перших вуст інформацію про ціни, сервіс тощо;

- зворотний зв'язок має чіткий ефективний характер;

- за допомогою споживача можна впевнитися у правильності маркетингової політики.

Недоліки персонального продажу:

- обмеженість сфери впливу;

- великі витрати часу на одного споживача;

- відсутність самообслуговування;

- критика продавця за недостатню чесність та надмірний тиск на покупця.

Отже, використання персонального продажу як одного зі стимулів збуту є одним із засобів при продажі товарів промислового призначення.

8.3. Засоби стимулювання збуту
8.4. Сутність поняття ФОПСТИЗ
8.5. Просування товару та правовий захист споживачів
8.6. Пабліситі (пропаганда товару)
8.7. Мета, завдання та організація рекламної діяльності
8.8. Етапи створення рекламних звернень
8.9. Фактори впливу на вибір засобів поширення реклами
8.10. Розподіл в часі передачі рекламних повідомлень
8.11. Канали поширення реклами
8.12. Результативність рекламних заходів
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru