Маркетинговий менеджмент - Біловодська O.A. - Передмова

У сучасних умовах господарювання для підприємств України стає необхідністю застосування якісно нового підходу до управління виробництвом і збутом товарів та послуг. У зв'язку з цим особливої актуальності набуває вдосконалення управління підприємствами на основі використання принципів менеджменту і маркетингу, забезпечення стратегічного підходу до діяльності підприємств за допомогою маркетингового менеджменту. Із цих позицій дисципліна "Маркетинговий менеджмент", метою якої є формування у студентів системи теоретичних знань і практичних навичок щодо організації, планування, реалізації та контролю маркетингової діяльності промислового підприємства з урахуванням принципів сталого розвитку, посідає чільне місце в системі підготовлення фахівців з маркетингу.

Основними завданнями викладання дисципліни, на вирішення яких спрямований зміст цього навчального посібника, є:

- ознайомлення студентів із відповідними поняттями, категоріями та процесами маркетингового менеджменту;

- вивчення системи методів, алгоритмів та інструментарію управління маркетинговою діяльністю на підприємстві;

- опанування практичних навичок з маркетингового планування, формування організаційних маркетингових структур на підприємстві, контролю й аналізу маркетингової діяльності;

- набуття вмінь творчого пошуку напрямів і резервів удосконалення процесів і методів управління маркетинговою діяльністю підприємства;

- вирішення конкретних маркетингових завдань і виконання відповідних функцій.

Предметом дисципліни є система управлінських відносин у маркетингових підрозділах та їх зв'язки з іншими підрозділами підприємств.

Методологічною і практичною основою вивчення дисципліни "Маркетинговий менеджмент" є сучасні теорії ринкової економіки, праці провідних учених і фахівців-практиків з маркетингу та менеджменту.

Дисципліна "Маркетинговий менеджмент" тісно пов'язана з іншими дисциплінами - "Маркетинг", "Промисловий маркетинг", "Основи менеджменту", "Стратегічний маркетинг", "Стратегічне планування", "Маркетингові дослідження" та ін.

У навчальному посібнику розглянуті такі основні питання:

- теоретичні підходи до розуміння маркетингового менеджменту, проблеми і заходи впровадження маркетингового менеджменту в ринкових умовах;

- теоретико-методологічні основи процесу маркетингового менеджменту;

- концептуальні основи організації маркетингового менеджменту;

- теоретико-методичні засади утворення маркетингових організаційних структур на підприємстві;

- сутність і система маркетингового планування;

- сутність і зміст корпоративних, конкурентних стратегій та стратегій маркетингу, а також особливості маркетингових стратегій для великих, середніх і малих підприємств;

- теоретико-методичні підходи щодо маркетингового стратегічного, тактичного й оперативного планування;

- сутність, зміст, завдання й алгоритм розроблення маркетингових програм;

- контроль та аналіз маркетингової діяльності. Посібник містить значну частину авторського

матеріалу. Виклад теоретичних підходів супроводжується численними прикладами з практики функціонування вітчизняних і закордонних підприємств та установ. У кінці кожного розділу наведено контрольні запитання, тести для самоперевірки студентами рівня засвоєння матеріалу й аналітичні та розрахункові завдання з маркетингового менеджменту, до більшості з яких запропоновані приклади виконання. Наприкінці навчального посібника наведені завдання з розроблення і доповнення схем, що ілюструють елементи маркетингового менеджменту, які дають змогу структурувати засвоєння теоретичного матеріалу, ситуаційні завдання (кейси), що базуються на практиці господарювання вітчизняних підприємств, і кросворд із дисципліни "Маркетинговий менеджмент".

Навчальний посібник містить глосарій, що сприяє засвоєнню термінології, а також список основної та рекомендованої літератури для поглибленого вивчення курсу.

Усе це дасть змогу самостійно користуватися й ефективно опановувати навчальний матеріал дисципліни "Маркетинговий менеджмент", сприяє формуванню практичних навичок, розвиває логічне мислення та активізує пізнавальну діяльність і творчу працю в студентів. Структура і зміст навчального посібника відповідають вимогам стандарту України й актуалізують його в умовах приєднання України до Болонської конвенції та зростання частки самопідготовки в загальному обсязі часу, що відводиться на вивчення курсу.

Матеріли навчального посібника апробовані в навчальному процесі факультету економіки та менеджменту Сумського державного університету та інших ВНЗ України.

Розділ 1. Розуміння маркетингового менеджменту
1.1. Еволюція маркетингового менеджменту
1.2. Сутність, зміст, мета і завдання маркетингового менеджменту
1.3. Необхідні заходи і проблеми впровадження маркетингового менеджменту в ринкових умовах
Розділ 2. Процес маркетингового менеджменту
2.1. Завдання процесу маркетингового менеджменту
2.2. Основні процедури процесу управління маркетингом підприємства
Розділ 3. Організація маркетингового менеджменту
3.1. Концептуальна база як основа організації маркетингового менеджменту підприємства
3.2. Ділова етика в організації маркетингового менеджменту
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru