Організація торгівлі - Апопій В.В. - Підстави опломбування приміщень і несправних ЗВТ

Мета опломбування приміщень і несправних ЗВТ

Опломбування приміщень і несправних засобів вимірювання здійснюється з метою недопущення дальшого порушення суб'єктом господарювання прав споживачів та забезпечення належного контролю за усуненням ним виявлених перевіркою недоліків, а також для запобігання несанкціонованому їх використанню під час перевірки чи після неї.

Службові особи державних органів у справах захисту прав споживачів повинні керуватись Інструкцією про порядок опломбування виробничих, складських, торговельних та інших приміщень, а також неправильних, несправних і таких, що не мають відповідного клейма, чи з порушеними термінами повірки вимірювальних приладів, затвердженою наказом Держспоживзахисту від 13.02.96 №5 і зареєстрованою в Мін'юсті України 27.03.96 за № 145/1170. Вимоги Інструкції поширюються на підприємства (їх об'єднання), установи, організації незалежно від форм власності, громадян-підприємців, на іноземних юридичних осіб, що здійснюють підприємницьку діяльність на території України у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг.

Підстави опломбування приміщень і несправних ЗВТ

Підставою для опломбування є:

- припис державного органу в справах захисту прав споживачів про тимчасове припинення діяльності суб'єкта господарювання в цілому або роботи його окремих структурних підрозділів, в якому передбачено здійснення заходів до опломбування приміщень, акт перевірки або специфіка завдання на перевірку — стосовно приміщень (у разі необхідності);

- акт перевірки суб'єкта господарювання — стосовно несправних засобів вимірювання.

Службова особа державного органу в справах захисту прав споживачів, яка на підставі акта перевірки прийняла рішення про опломбування приміщень суб'єкта господарювання, зобов'язана негайно, а у разі неможливості — на другий день після опломбування приміщень, доповісти про це в оперативному порядку керівництву державного органу в справах захисту прав споживачів з дальшим поданням акта опломбування (опечатування) виробничих та інших приміщень для розгляду та прийняття відповідного рішення.

Термін опломбування приміщень, яке проведено згідно зі специфікою завдання на перевірку, не повинен перевищувати терміну перевірки зазначеного суб'єкта господарювання.

Розпломбування приміщень, в яких зберігаються товари, що мають термін придатності, повинно бути проведено стосовно товарів, що швидко псуються, — до початку другої половини терміну їх придатності, стосовно інших товарів — до початку останньої третини їх придатності. Розрахунок ч&су, на який опломбовується приміщення, здійснюється виходячи з найменшого залишку терміну придатності одного з товарів.

Суб'єкт господарювання з дозволу службової особи державного органу в справах захисту прав споживачів повинен, за можливості, вжити заходів до звільнення приміщень, що підлягають опломбуванню, від доброякісних товарів, що мають термін придатності.

Забороняється опломбовувати приміщення, якщо:

- це позбавить суб'єкта господарювання можливості усунути недоліки, що виявлені перевіркою;

- це викличе фактичне припинення діяльності суб'єкта господарювання, який надає соціально необхідні послуги і є єдиним у населеному пункті (в районі міста з територіальним поділом), крім випадків, коли його дальша діяльність створює небезпеку для життя, здоров'я споживачів чи може заподіяти шкоду їх майну або навколишньому природному середовищу.

Опломбування приміщень та несправних засобів вимірювання проводиться шляхом надійного прикріплення на них пломб за допомогою нитки (дроту) або опечатаної паперової стрічки (нитки, дроту) з таким розрахунком, щоб усунути можливість їх несанкціонованого використання та самочинного розпломбування чи розпечатування без пошкоджень матеріалів, застосованих для опломбування чи опечатування.

Опломбування проводиться службовою особою державного органу в справах захисту прав споживачів у присутності матеріально відповідальної особи та, за можливості, представника суб'єкта господарювання, який перевіряється, і оформлюється відповідним актом.

У разі виявлення під час перевірки несправних засобів вимірювання, що не мають індивідуального номера чи іншої індивідуальної позначки та підлягають вилученню в суб'єкта господарювання, а також у випадках імовірного виникнення спірних ситуацій щодо таких засобів вимірювання, їх опломбування здійснюється, за можливості, двома пломбірами — службової особи державного органу в справах захисту прав споживачів та відповідальної особи суб'єкта господарювання, про що зазначається у відповідному акті.

Акт опломбування (опечатування) виробничих, складських, торговельних та інших приміщень складається у двох примірниках, акт опломбування (опечатування) несправних засобів вимірювання — у трьох примірниках і підписується службовою особою державного органу в справах захисту прав споживачів, яка проводила опломбування, а також матеріально відповідальною особою і представником суб'єкта господарювання в разі його присутності під час опломбування.

Перший примірник залишається у службової особи та додається до акта перевірки, другий — вручається матеріально відповідальній особі чи представнику суб'єкта господарювання третій (акта опломбування (опечатування) вимірювальних приладів) — надсилається в обов'язковому порядку територіальному органові Держспоживстандарту для дальшого розпломбування засобів вимірювання та проведення повірочних робіт.

Розпломбування приміщень суб'єкта господарювання здійснюється з письмового дозволу державного органу в справах захисту прав споживачів.

Розгляд питання про розпломбування приміщень суб'єкта господарювання здійснюється не пізніш як на другий робочий день після отримання письмового повідомлення про усунення виявлених недоліків.

Витрати, пов'язані з проведенням повторної перевірки для вирішення питання щодо розпломбування приміщень суб'єкта господарювання, відносяться на рахунок цього суб'єкта.

У разі самочинного розпломбування приміщень і несправних засобів вимірювання винні особи суб'єкта господарювання притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

25.5. Тимчасове припинення діяльності підприємств сфери торгівлі, громадського харчування та послуг
Мета тимчасового припинення діяльності підприємств сфери торгівлі
Підстава для рішення про тимчасове припинення діяльності суб'єкта господарювання
25.6. Упровадження Журналу реєстрації перевірок
Мета впровадження Журналу реєстрації перевірок
ЛІТЕРАТУРА
Предисловие
1. Чем занимаются специалисты по маркетингу?
Введение
Цели
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru