5. Агентства в Сполученому Королівстві
У Сполученому Королівстві нараховується близько 1200 агентств зі зв'язків з громадськістю. Приблизно 100 агентств, на які припадає основна частка цього бізнесу, є членами Асоціації консультантів зі зв'язків з громадськістю. Після шаленого розквіту цього бізнесу, в середині 80-х років агентства втратили багато клієнтів унаслідок економічного спаду, але власні відділи компаній зі зв'язків з громадськістю зберегли своє традиційне значення.
6. Типи агентств
Агентства бувають як дуже великими, так і дуже малими. До найбільших належать "Ту-Тен Ком'юнікейшнс" (Two-Ten Communications), "Шендвік" (Shandvick), "Хіл енд Ноултон" (НШ & Knowlton), "Берсон-Марстелер" (Burson-Marsteller) та "Деніел Джі. Едельман" (Daniel J. Edelman). Деякі з них є міжнародними. Найменші агентства можуть складатися з однієї людини. Є також агентства, що спеціалізуються в певних галузях зв'язків з громадськістю, наприклад, корпоративній і фінансовій (вони, здебільшого, розташовані в лондонському Сіті), спонсорській, парламентській (дають поради щодо парламентських справ та процедур, які можуть стосуватися їхніх клієнтів) або виданні корпоративних часописів. Інші пропонують глибокі знання певних галузей бізнесу, наприклад, харчової промисловості, моди, автомобілів або подорожей.
Розвиток агентств, що спеціалізуються у фінансовій галузі, був пов'язаний з потребами продажу акцій тих державних підприємств, що приватизувалися. Тепер більшість "клейнодів корони" вже розпродано, але ці агентства також надають послуги у сфері поглинень та юридичних прав. Крім того, серед клієнтів є попит на оволодіння мистецтвом ліквідації кризових ситуацій, оскільки сьогодні всі вважають, що будь-яка організація може опинитися в будь-якій кризовій ситуації.
Останнім часом найпоширенішою формою кризи є розповсюдження інформації щодо наявності шкідливих для здоров'я речовин у продуктах харчування, хоча, на щастя, більшість цих повідомлень вияв-ллються безпідставними. Втім, такі компанії, як "Хайнц" та "Марс", зазнали подвійного нищівного удару: споживачі втратили довіру до їхньої продукції і її довелося зняти з полиць супермаркетів, щоб, захистити добре ім'я торговельних організацій. Подібні ситуації, спричинені діяльністю груп активістів, привертають особливу увагу засобів масової інформації і вимагають відповідних контрзаходів. Паніка може тривати лише три дні, але відновлення рівня продажу може затягнутися на три місяці.
7. Попит на послуги агентств
Існує принаймні п'ять особливих причин попиту на послуги агентств:
1. Організація не має власного відділу зі зв'язків з громадськістю і замовляє здійснення програм у цій сфері спеціалізованому агентству.
2. Відділ зі зв'язків з громадськістю може бути перевантаженим і потребувати допомоги з боку спеціалізованого агентства.
3. Виникає потреба в консультативних послугах сторонньої організації.
4. Агентство можуть залучити тоді, коли цього негайно вимагає конкретна ситуація на кшталт тих, про які йшлося в параграфі 6. Мова може йти, наприклад, про нову емісію акцій, спонсорську акцію або закон, що обговорюється в Палаті громад і стосується організації, яка має бути в курсі подій.
5. Компанія, що розташована далеко від таких медіа-центрів, як Лондон, може залучити агентство, оскільки агентству, завдяки його розташуванню, зручніше спілкуватися із засобами масової інформації. Втім, фактор місцезнаходження тепер вже не має такого значення і спеціалізовані агентства можна знайти в усіх куточках Сполученого Королівства.
8. Витрати
Агентству зі зв'язків з громадськістю платять за виконаний обсяг роботи і тому адекватність гонорару має кардинальне значення. Агентства зі зв'язків з громадськістю старанно складають кошториси своїх послуг, але якщо численні послуги рекламних агентств можуть бути безплатними для клієнта (в тому разі, коли придбання рекламних площ і часу забезпечує високі комісійні), агентству зі зв'язків з громадськістю клієнт має платити за все, в тому числі за час, витрачений на проект менеджером, що відповідає за роботу з клієнтами. Це — абсолютно чесний і професійний принцип. Думка, що послуги агентства є дуже дорогими і що дешевше мати в штаті власного менеджера зі зв'язків з громадськістю, не завжди є виправданою. Інколи гонорар агентства і заробітна плата менеджера зі зв'язків з громадськістю порівнюються неправильно: витрати на діяльність менеджера зі зв'язків з громадськістю перевищують суму його заробітної плати, починаючи з оплати його офісних потреб та заробітної плати секретарки. Менеджер зі зв'язків з громадськістю, як правило, є штатним співробітником, отже загалом він коштує більше, ніж тимчасові послуги агентства. До того ж рекламні агентства теж пропонують деякі послуги у сфері зв'язків з громадськістю.
9. Переваги агентств
Нижче наводяться переваги спеціалізованих агентств зі зв'язків з громадськістю (які можна порівняти з перевагами відділу зі зв'язків з громадськістю, див. параграф 11):
а) досвід здійснення великої кількості різноманітних кампаній;
б) знання різноманітних засобів масової інформації і налагоджені зв'язки з ними;
в) незалежний сторонній погляд на проблему, який є дуже цінним, коли йдеться про консультації у сфері зв'язків з громадськістю. Агентства зі зв'язків з громадськістю надають консультативні послуги набагато частіше, ніж рекламні агентства;
г) знання джерел постачання таких послуг, як друк, фотографування, відеовиробництво, а також вміння купувати ці послуги;
д) штат фахівців, особливо, коли до нього входять члени Інституту зв'язків з громадськістю і ті люди, що мають диплом Освітнього фонду "Комунікативні процеси, реклама і маркетинг";
е) вузькі спеціалісти, яких компанії немає сенсу постійно тримати в штаті;
є) міжнародні контакти або представництва в інших країнах, які можуть бути корисними для компаній-експортерів або міжнародних компаній.
7. Попит на послуги агентств
8. Витрати
9. Переваги агентств
ВІДДІЛ ЗІ ЗВ'ЯЗКІВ З ГРОМАДСЬКІСТЮ
10. Місце в компанії
11. Переваги штатного менеджера зі зв'язків з громадськістю
ЗВ'ЯЗКИ З ГРОМАДСЬКІСТЮ І РЕКЛАМА
12. Значення зв'язків з громадськістю з погляду реклами
13. Процес зміни ставлення