10. Місце в компанії
В ідеалі, відділ зі зв'язків з громадськістю має бути незалежним, тобто обслуговувати виробничий, фінансовий та маркетинговий відділи, але звітуватися лише перед головним керуючим (див. рис. 14.1). У багатьох великих компаніях головний менеджер зі зв'язків з громадськістю (яку б назву не мала його посада, оскільки варіантів є безліч) є членом ради директорів. Але так ідеально справи складаються не завжди, і менеджер зі зв'язків з громадськістю може бути співробітником відділу маркетингу, наслідком чого є обмеженість статусу та бюджету зв'язків з громадськістю. В інших компаніях за зв'язки з громадськістю відповідають різні працівники, наприклад менеджери з маркетингу, реклами, стимулювання збуту, що знову ж таки є причиною обмеженої діяльності у цій сфері.
У деяких країнах, що розвиваються, де керівництво компаній ще не зрозуміло важливості зв'язків з громадськістю, співробітник, що відповідає за цей напрям, може займати невисоку посаду або його обов'язки можуть бути нечітко визначеними. Інколи він більше займається протокольними та кадровими справами.
У принципі, відділ зі зв'язків з громадськістю має бути укомплектований так, як це зображено на рис. 14.2.
11. Переваги штатного менеджера зі зв'язків з громадськістю
Порівняно зі спеціалізованим агентством зі зв'язків з громадськістю штатний менеджер компанії, що відповідає за цей напрям, має такі переваги.
• Штатний менеджер зі зв'язків з громадськістю працює повний робочий день на відміну від співробітника агентства, який приділяє справам компанії стільки часу, скільки передбачають розміри його гонорару. І про це не слід забувати. Гонорари виплачуються погодинно або поденно. Якщо співробітник агентства витрачає на клієнта більше часу, ніж той, за який було заплачено, агентство або погоджується зі зменшенням гонорару або витрачає менше часу на іншого клієнта. У будь-якому разі, агентству загрожує крах. Ось чому йому конче потрібно контролювати свою діяльність за допомогою табелів часу (timesheet).
• Штатний менеджер зі зв'язків з громадськістю, знає компанію "зсередини" і досконало розуміє її діяльність. Власне кажучи, менеджер зі зв'язків з громадськістю повинен знати про компанію більше за будь-кого, якщо керівництво чекає від нього кваліфікованих порад. Для цього йому потрібні добре розвинені внутрішні зв'язки. Такі зв'язки успішно розвиваються, коли менеджер зі зв'язків з громадськістю редагує корпоративну газету і тому має зустрічатися з представниками усіх щаблів організації.
• Менеджер зі зв'язків з громадськістю може бути "вихований" в надрах самої організації або у відповідній галузі бізнесу і мати технічні знання, хоча це і не є обов'язковим. Якщо він є кваліфікованим і досвідченим спеціалістом, то зможе упоратися з будь-якою комунікативною проблемою. Наприклад, у банках менеджерами зі зв'язків з громадськістю спочатку були колишні банкіри, а тепер зв'язками банків з громадськістю часто займаються люди, що перед тим не працювали в банківській сфері.
• Оскільки штатний менеджер зі зв'язків з громадськістю є частиною організації, він завжди має доступ до інформації і, передусім, можливість перевіряти точність цієї інформації. Співробітник агентства може не мати таких джерел, адже він, як правило, має справу лише з представником клієнта.
ЗВ'ЯЗКИ З ГРОМАДСЬКІСТЮ І РЕКЛАМА
12. Значення зв'язків з громадськістю з погляду реклами
З усього наведеного вище випливає, що зв'язки з громадськістю охоплюють усю комунікативну діяльність організації. Вони не обмежуються лише сферою маркетингу і не є формою реклами. Зв'язки з громадськістю — це не "прихований продаж". Проте реклама може мати чималу користь від зв'язків з громадськістю. Відверто кажучи, відсутність зв'язків з громадськістю може стати причиною провалу рекламної кампанії. Це не означає, що зв'язки з громадськістю є важливішими за рекламу, але завдяки своїм комунікативним технологіям вони можуть сприяти успіхові рекламної діяльності так само, як вони сприяють встановленню добрих стосунків між керівництвом і працівниками компанії або добрих фінансових стосунків. Головна користь від зв'язків з громадськістю — встановлення взаєморозуміння.
11. Переваги штатного менеджера зі зв'язків з громадськістю
ЗВ'ЯЗКИ З ГРОМАДСЬКІСТЮ І РЕКЛАМА
12. Значення зв'язків з громадськістю з погляду реклами
13. Процес зміни ставлення
14. Передрекламні зв'язки з громадськістю
15. Паралельні зв'язки з громадськістю
16. Післярекламні зв'язки з громадськістю
17. Постійні зв'язки з громадськістю
ЗВ'ЯЗКИ З ПРЕСОЮ