Стратегічне управління - Міщенко А.П. - 7.7.3. Розробка систем мотивацій винагороди, пов'язаних з реалізацією стратегії

Для успішної реалізації стратегії менеджери повинні мотивувати персонал до роботи і заохочувати за досягнуті результати. У контексті управління мотивація - це процес спонукання себе й інших до високоефективної діяльності для досягнення особистих цілей і цілей організації. На даний момент розроблено ряд прагматичних моделей мотивації співробітника на робочому місці. Теорії мотивації поділяють на дві категорій: змістовні і процесуальні.

Об'єктом дослідження змістовних теорій є людські потреби (теорія потреб А. Маслоу, теорія потреб Д. Мак Клел-лаяда, двофакторна теорія Ф. Герцберга). Об'єктом дослідження процесуальних теорій є поведінка людей з урахуванням їхніх сприйняття і пізнання (теорія очікування, теорія справедливості, модель мотивації Портера-Лоулера). Ці теорії менеджери можуть використовувати при вирішенні численних завдань спонукання людей до ефективної праці. Наведемо деякі механізми мотивації персоналу: загальне визнання досягнень працівника; розширення повноважень; надання права самостійно приймати рішення; додаткові виплати, нагороди або призи; участь у прибутках компанії й ін. Але практика показує, що політика мотивації і винагороди повинна проводитися творчо і бути пов'язаною з цілями виконання стратегії і досягнутих результатів.

Слід зазначити, що при реалізації стратегії менеджери можуть використовувати як позитивний, так і негативний вплив на підлеглих. Вибір використовуваного впливу залежить від складності реалізації стратегічного плану і ступеня невизначеності конкретної ситуації, в якій менеджер змушений приймати рішення. Однією з найважливіших передумов при створенні системи матеріального заохочення, яка підтримує стратегію, є чіткий взаємозв'язок займаної посади з досягнутими результатами, а не з обов'язками і виконуваними функціями. Бажано, щоб керівник, делегуючи певні завдання підлеглому, указав, який результат той повинен одержати, а не акцентувати увагу на його обов'язках. Орієнтація працівників на те, що потрібно виконати, задає чіткий напрямок до досягнення цілей. Вплив на працівників для досягнення цілей має бути постійним, не слабшати і підкріплюватися хорошою винагородою. У західному менеджменті розроблені досить ефективні системи заохочень і винагород. Наведемо деякі важливі особливості цих систем: додаткові виплати за виконану роботу складають від 20 до 50% загальних виплат; винагорода призначається за конкретні результати, пов'язані з досягненням тих цілей, що сформульовані в стратегічному плані; система заохочень повинна поширюватися на всіх співробітників фірми (керівників, менеджерів, робітників).

Системи мотивації і заохочення, спрямовані на виконання стратегії, - ефективний механізм управління персоналом, який чітко пов'язує відповідальність і результати діяльності кожного співробітника фірми.

Контрольні питання

1. Які основні завдання вирішуються на етапі реалізації стратегії?

2. У чому Ви бачите відмінність завдань, розв'язуваних на етапах розробки і реалізації стратегії?

3. Які види планів можуть розроблятися на рівні окремого промислового підприємства?

4. Призначення і сутність бізнес-плану.

5. Що таке бюджет?

6. Що таке структура управління організацією?

7. Які Ви знаєте рекомендації, яких бажано дотримуватися при приведенні структури у відповідність зі стратегією?

8. Що розуміють під опором стратегічним змінам в організації?

9. Укажіть причини, що викликають опір упровадженню нової стратегії розвитку організації.

10. Перерахуйте прийоми, за допомогою яких можна зменшити опір проведеним в організації змінам.

11. Дайте визначення таких додаткових компонентів формального планування, як тактика, політика, процедури, правила.

12. Які Ви знаєте сучасні методологічні підходи, що сприяють ефективній реалізації стратегії?

Контрольні питання
Питання для обговорення
Конкретна ситуація: ВАТ "Силікатний завод"
Питання до ситуації
Література
Розділ 8. ЛІДЕРСТВО (КЕРІВНИЦТВО) - НАЙВАЖЛИВІША УМОВА РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЇ ФІРМИ
8.1. Керівництво процесом реалізації стратегії
8.2. Створення організаційної культури, що сприяє успішній реалізації стратегії
8.3. Формування управлінської команди
Контрольні питання
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru