має досить розвинуту фармацевтичну промисловість. У 1996 р. в країні нараховувалося 138 фармацевтичних виробничих підприємств, 265 оптових дистриб'юторів фармацевтичної продукції, 22 450 державних аптечних пунктів і 7000 приватних аптек. Міністерство охорони здоров'я В'єтнаму несе подвійну відповідальність, виконуючи функції органу, який реалізує лікарські засоби, здійснює управління фармацевтичними виробничими й експортно-імпортними компаніями, що знаходяться у власності держави. Відповідальність за реалізацію лікарських засобів несуть три організації, які знаходяться в безпосередньому підпорядкуванні Міністерства охорони здоров'я. У штаті Управління з контролю за харчовими продуктами і лікарськими засобами В'єтнаму (Food and Drug Administration) близько 20 співробітників, які займаються розробкою законодавства про лікарські засоби, реєстрацією лікарських засобів, видачею ліцензій на імпорт і експорт препаратів, здійснюють контроль за внутрішнім виробництвом, імпортом, просуванням на ринок і рекламою лікарських засобів. Крім того, Управління здійснює післямаркетинговий нагляд і розповсюджує інформацію про лікарські засоби. Відповідальність за інспектування лікарських засобів несуть центральні і місцеві органи влади. Контроль якості фармацевтичних препаратів здійснюють Національний інститут контролю якості ліків (Ханой), Інститут контролю якості (м. Хо Ши Мін) і провінційні відділи охорони здоров'я.
Кенія
В країні працюють одна державна організація з постачання лікарських засобів та 135 приватних фірм, які імпортують лікарські засоби, оптові фармацевтичні компанії і близько 40 виробників лікарських засобів. Юридичною підставою для реалізації лікарських засобів у Кенії є Закон про аптеки й отрути (Pharmacy and Poisons Act), прийнятий у 1957 р. Постанова уряду про аптеки й отрути, прийнята в 1981 р., регламентує реєстрацію лікарських засобів. Управління по аптеках і отрутах (Pharmacy and Poisons Board) здійснює видачу торгівельних ліцензій на лікарські засоби, ліцензування виробників і оптових дистриб'юторів лікарських засобів, а також роздрібних аптек і їхніх співробітників. Аптечний департамент Міністерства охорони здоров'я, очолюється Головним фармацевтом. У роботі Управління по аптеках та отрутах беруть участь три комітети: Комітет фінансів, Комітет з аптечної практики і Комітет з реєстрації лікарських засобів.
Реєстрація лікарських засобів у Кенії здійснюється з 1982 р. Реєстрації підлягають як препарати, що використовуються в медичній практиці, так і продукція, призначена для застосування у ветеринарії.
Управління по аптеках та отрутах також здійснює обмежений пре- і післямарке-тинговий контроль якості лікарських засобів. Інспекція, що підпорядкована директорові Медичної служби і Міністерству охорони здоров'я Кенії, здійснює нагляд за оптовою і роздрібною торгівлею лікарськими засобами. Інспекції зведені до застосування санкцій і проводяться особами, які не мають фармацевтичної освіти (колишніми поліцейськими).
Нідерланди
Безпечне і доступне медикаментозне лікування для всіх - принцип, що лежить в основі політики уряду Нідерландів по щодо лікарських засобів. Особлива увага приділяється їхній якості, виготовленню, поширенню і постачанню. Важливим завданням державної політики в галузі охорони здоров'я є також контроль за цінами на лікарські засоби; підвищення відповідального відношення пацієнтів до використання фармацевтичних препаратів; стимулювання доцільних і рентабельних підходів при призначенні лікарських засобів.
Нідерланди
4.4. Регулювання фармацевтичної діяльності в країнах ЄС
Особливості регулювання фармацевтичного ринку
Співробітництво з ВООЗ
Європейська Фармакопея (ЄФ)
Фармаконагляд
РОЗДІЛ 5. ДЕРЖАВНА ПОЛІТИКА ТА ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я В УКРАЇНІ
5.1 Міжнародні засади формування державної політики в галузі охорони здоров'я
Загальні міжнародні засади надання медичної допомоги