Менеджмент у галузі охорони здоров'я - Баєва О.В. - Порядок визнання факту недобросовісної реклами лікарських засобів

Недобросовісною рекламою лікарських засобів вважається реклама, яка внаслідок неточності, двозначності, перебільшування, замовчування інформації вводить або може ввести в оману споживачів реклами, що несе загрозу їхньому здоров'ю.

Недобросовісна реклама лікарських засобів заборонена.

Рішення щодо визнання факту недобросовісної реклами лікарських засобів приймає МОЗ на підставі відповідного експертного висновку Фармакологічного комітету МОЗ. Рекламодавець зобов'язаний на вимогу МОЗ надати документальне підтвердження достовірності рекламної інформації про лікарські засоби.

Процедура визнання факту недобросовісної реклами лікарських засобів здійснюється в таких випадках:

o якщо до МОЗ надійшла заява від споживача реклами лікарських засобів про факт завдання нею шкоди для здоров'я;

o якщо в процесі проведення нагляду за рекламою лікарських засобів виявлені факти порушення вимог МОЗ щодо змісту інформації, яка може міститися в рекламі ліків.

На підставі експертного висновку Фармакологічного комітету МОЗ щодо визнання факту недобросовісної реклами лікарських засобів МОЗ приймає рішення про затвердження і направлення висновку замовникові та рекламодавцеві.

МОЗ України має право відкликати рекламу лікарських засобів, якщо вона не відповідає законодавчим вимогам чи визнана недобросовісною.

Вартість розповсюдженої реклами визначається, виходячи з договірної (контрактної) вартості без урахування суми внесених (нарахованих) податків, зборів (обов'язкових платежів), які встановлені Законом України "Про систему оподаткування".

За неподання або подання завідомо недостовірної інформації щодо вартості розповсюдженої реклами та/або виготовлення реклами та/або вартості розповсюдження реклами спеціально уповноваженому центральному органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальним органам, необхідної для здійснення ними передбачених цим Законом повноважень, на рекламодавців, виробників реклами та розповсюджувачів реклами накладається штраф у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

В Україні діють обмеження щодо реклами лікарських засобів для дітей і підлітків. Наказом МОЗ України 10 червня 1997р. N177 затверджено "Порядок погодження інформації, яка може міститися в рекламі лікарських засобів для дітей і підлітків, та видачі дозволу на рекламування лікарських засобів для дітей і підлітків". Згідно з цим Наказом, рекламування лікарських засобів для дітей і підлітків здійснюється на підставі дозволу МОЗ після попередньої експертизи і погодження рекламної інформації фахівцями Комітету.

Для погодження рекламної інформації та одержання дозволу на рекламування лікарського засобу рекламодавець подає до МОЗ України такі документи:

o заяву на ім'я заступника Міністра охорони здоров'я України про проведення експертизи рекламних матеріалів та одержання дозволу на рекламування лікарського засобу;

o копію реєстраційного посвідчення на лікарський засіб (реєстрація в Україні);

o копію платіжного доручення про внесення оплати за проведення експертизи рекламних матеріалів на лікарський засіб;

o зразки рекламної продукції в друкованому або файловому вигляді. Рекламна інформація про лікарський засіб для дітей і підлітків повинна містити:

o повну (в тому числі міжнародну непатентовану) назву лікарського засобу та назву його виробника;

o інформацію щодо застосування лікарського засобу;

o інформацію щодо умов зберігання лікарського засобу з обов'язковою позначкою: "В місцях, що недоступні для дітей".

Рішення щодо погодження рекламних матеріалів приймається МОЗ України на підставі експертного висновку фахівців Комітету. МОЗ видає рекламодавцеві дозвіл на рекламування лікарського засобу. Дозвіл підписує заступник Міністра охорони здоров'я України.

На різні модифікації реклами одного і того ж лікарського засобу видається окремий дозвіл на підставі окремої експертизи матеріалів.

Порядок реклами лікарських засобів, призначеної для медичних закладів і лікарів встановлено відповідно до статті 20 Закону України "Про рекламу" (270/96-ВР) та статті 26 Закону України "Про лікарські засоби" (123/96-ВР) та затверджено Наказом МОЗ України від 10 червня 1997 р. № 177 "Порядок реклами лікарських засобів, призначеної для медичних закладів і лікарів".

Згідно вищезазначеного Наказу МОЗ не допускається обмеження інформації щодо лікарських засобів для медичних та фармацевтичних працівників, крім випадків, передбачених чинним законодавством.

Порядок забезпечення рекламною інформацією про лікарські засоби медичних закладів і лікарів має дві основні тези:

1. Реклама лікарських засобів, яка призначена для медичних закладів і лікарів, здійснюється тільки через спеціалізовані друковані засоби інформації, розраховані на медичних і фармацевтичних фахівців.

2. МОЗ України забезпечує інформування медичних закладів і лікарів про зареєстровані та виключені лікарські засоби з Державного реєстру лікарських засобів України.

РОЗДІЛ 9. УПРАВЛІННЯ ТЕХНОЛОГІЧНИМИ ПРОЦЕСАМИ В ГАЛУЗІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я
9.1 Технологічні принципи забезпечення високих показників якості медичної допомоги
9.2. Стандартизація медичної допомоги: сутність та функції
1. Стандарти за обов'язковістю вимог виконання
2. Стандарти за ієрархією системи застосування
3. Види стандартів
РОЗДІЛ 10. УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНИМ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯМ У ГАЛУЗІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я
10.1. Інформаційні технології: мета, сутність, завдання
Зовнішня інформація
Внутрішня інформація
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru